  • 1. Data: 2011-06-12 16:22:53
    Temat: Przelew pieniędzy z Anglii
    Od: "ledres " <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam.
    Mam następujące pytanie: Na koncie w banku NatWest mam 800 funtów. Mam do tego
    konta kartę debetową. Chciałbym zyskać dostęp do tych pieniędzy w jak
    najtańszy sposób, a w najbliższym czasie nie wybieram się do Anglii. Z tego co
    rozumiem mam tu dwie opcje do wyboru:

    - Wypłacić pieniądze w polskim bankomacie, co zgodnie z tą stroną
    http://www.natwest.com/personal/current-accounts/g4/
    cards/abroad.ashx
    kosztowałoby mnie około 27 funtów (Exchange Rate Transaction Fee + 5 GBP). Czy
    to jest jedyna opłata, czy też coś jeszcze się płaci operatorowi bankomatu?
    Czy można tego dokonać w każdym bankomacie?

    - Przelać pieniądze za pomocą jednego z wymienionych tutaj narzędzi:
    http://www.natwest.com/personal/travel-international
    /g2/international-payments/send-money-abroad.ashx
    Z tego co widzę najbardziej tutaj odpowiadałby mi Standard Transfer. Jak
    rozumiem mogę wybrać opcję przelania w euro, która kosztuje 10 GBP, a
    przewalutowania dokona mój bank (czy mBank robi to za darmo?). W takim
    przypadku mamy tu do czynienia z dwoma przewalutowaniami, z funta na euro i z
    euro na złotówkę - jakie wtedy są kursy walut?

    Może istnieje jeszcze jakiś inny, tańszy sposób? Z góry dziękuję za odpowiedzi.

    pzdr. ledres

  • 2. Data: 2011-06-12 18:00:57
    Temat: Re: Przelew pieniędzy z Anglii
    Od: Gieniu <d...@i...eu>

    Jeśli chce Ci się bawić to możesz zarejestrować się w moneybookers.
    Pewnie parę funtów zaoszczędzisz.

  • 3. Data: 2011-06-12 18:20:21
    Od: Arkady <p...@o...eu>

    W dniu 2011-06-12 18:22, ledres pisze:
> [...]
    > euro na złotówkę - jakie wtedy są kursy walut?
    >
    > Może istnieje jeszcze jakiś inny, tańszy sposób? Z góry dziękuję za odpowiedzi.

    Przelew miedzynarodowy to jakby nie liczyc zawsze cos kolo 100zl, czyli
    cos kolo 22 funciakow.

  • 4. Data: 2011-06-12 18:48:30
    Od: " ledres" <l...@W...gazeta.pl>

    Arkady <p...@o...eu> napisał(a):

    > Przelew miedzynarodowy to jakby nie liczyc zawsze cos kolo 100zl, czyli
    > cos kolo 22 funciakow.

    Jak to się ma do tego, że przelew Standard Transfer z Natwestu kosztuje 10 funtów?

  • 5. Data: 2011-06-12 18:51:00
    Od: Arkady <p...@o...eu>

    W dniu 2011-06-12 20:48, ledres pisze:

> [...]
    > http://www.natwest.com/personal/travel-international
    /g2/international-payments/send-money-abroad.ashx

    Koszta banku z ktorego wychodza i dolicz koszta banku przyjmujacego w
    efekcie tyle wychodzi.

    Masz do wyboru Bank wysylajacy pokrywa wszystkie koswzta po polowie lub
    przyjmujacy.
    Doczytaj dokladnie koszta ukryte.

  • 6. Data: 2011-06-12 19:18:50
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Może istnieje jeszcze jakiś inny, tańszy sposób? Z góry dziękuję za odpowiedzi.
    >
    > pzdr. ledres

    daj kartę jakiemuś znajomemu, który się do UK wybiera + poproś go o
    wypłatę kasy i przywiezienie jej do RP, postawisz flachę i wszyscy będą
    zadowoleni ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2011-06-12 19:27:06
    Od: gtoni <g...@g...com>

    On 12 Cze, 18:22, "ledres " <l...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:
> [...]
    > rozumiem mam tu dwie opcje do wyboru:
    >
    > Jezeli ta karta debetowa to Visa - to masz jeszcze jedna mozliwosc:
    Konto w Aliorze.
    Alior umozliwia przelanie bezplatne funtow z angielskiej Vis-y na
    rachunek w kraju;
    Sprawdz: Przekazy Alior Speed
    Konto moze byc Twoje, lub znajomego.
    gtoni

  • 8. Data: 2011-06-13 12:06:25
    Od: " ledres" <l...@W...gazeta.pl>

    Arkady <p...@o...eu> napisał(a):

> [...]
    > efekcie tyle wychodzi.
    >
    > Masz do wyboru Bank wysylajacy pokrywa wszystkie koswzta po polowie lub

    mBank z tego co widzę nie pobiera opłat za przelewy przychodzące z zagranicy:
    http://www.mbank.pl/przewodnik/tpio/ekonto.html
    http://www.mbank.pl/przewodnik/faq/questions.html?ca
    tegory=75
    "Czy mBank pobiera opłaty za przyjęcie przelewu walutowego?
    Nie, mBank nie pobiera opłaty za przyjęcie przeleu zagranicznego."

    Kilka lat temu nawet z tego skorzystałem i zadziałało, tutaj chciałem się
    tylko upewnić, że działa nadal.

    pzdr. ledres

  • 9. Data: 2011-06-13 12:11:42
    Od: " " <l...@W...gazeta.pl>

    gtoni <g...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > ii. Z tego co

    > Konto w Aliorze.
    > Alior umozliwia przelanie bezplatne funtow z angielskiej Vis-y na

    To jest bardzo ciekawa oferta :)
    Szkoda tylko, że AB ma z tego co się zorientowałem dość niekorzystne kursy
    walut, ale możliwe, że i tak wyniesie mnie to taniej niż pozostałe opcje.
    Pytanie tylko, czy z moją kartą można z tego korzystać (jest to Visa wypukła).
    Czy ktoś miał już okazję używać tej usługi? Jak to się odbywa z punktu
    widzenia banku wysyłającego (czyli w tym wypadku NatWestu)?
    Dzięki.

    pzdr. ledres

  • 10. Data: 2011-06-13 19:13:34
    Od: gtoni <g...@g...com>

    On 13 Cze, 14:11, " " <l...@W...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > Czy ktoś miał już okazję używać tej usługi? Jak to się odbywa z punktu
    > widzenia banku wysyłającego (czyli w tym wypadku NatWestu)?

    Masz problemy: Zarejestruj sie dodaj karte, to bezplatne, jak przyjmie
    to jest Ok.
    Przeslij 10 funtow na probe i berdziesz wszystko wiedzial, kursy itp.
    To jest normalna platnosc internetowa karta, znana z wielu sklepow
    internetowych i aukcji.
    gtoni