    From: "ledres " <l...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Przelew pieniędzy z Anglii
    Date: Sun, 12 Jun 2011 16:22:53 +0000 (UTC)

    Witam.
    Mam następujące pytanie: Na koncie w banku NatWest mam 800 funtów. Mam do tego
    konta kartę debetową. Chciałbym zyskać dostęp do tych pieniędzy w jak
    najtańszy sposób, a w najbliższym czasie nie wybieram się do Anglii. Z tego co
    rozumiem mam tu dwie opcje do wyboru:

    - Wypłacić pieniądze w polskim bankomacie, co zgodnie z tą stroną
    http://www.natwest.com/personal/current-accounts/g4/
    cards/abroad.ashx
    kosztowałoby mnie około 27 funtów (Exchange Rate Transaction Fee + 5 GBP). Czy
    to jest jedyna opłata, czy też coś jeszcze się płaci operatorowi bankomatu?
    Czy można tego dokonać w każdym bankomacie?

    - Przelać pieniądze za pomocą jednego z wymienionych tutaj narzędzi:
    http://www.natwest.com/personal/travel-international
    /g2/international-payments/send-money-abroad.ashx
    Z tego co widzę najbardziej tutaj odpowiadałby mi Standard Transfer. Jak
    rozumiem mogę wybrać opcję przelania w euro, która kosztuje 10 GBP, a
    przewalutowania dokona mój bank (czy mBank robi to za darmo?). W takim
    przypadku mamy tu do czynienia z dwoma przewalutowaniami, z funta na euro i z
    euro na złotówkę - jakie wtedy są kursy walut?

    Może istnieje jeszcze jakiś inny, tańszy sposób? Z góry dziękuję za odpowiedzi.

    pzdr. ledres