    From: Piotrek Karczmarz <z...@N...gazeta.WYTNIJ.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Przelew, blokada srodkow na koncie i brak naleznych %
    Date: Sat, 17 Sep 2005 17:05:37 +0200

    S.T. napisał(a):

    > Przelew (zewnętrzny) to nie za przeproszeniem pierdnięcie,
    > to proces, na który składa się szereg czynności
    > i który zgodnie_z_Twoją_wolą został dziś zainicjowany
    > i zostanie zakończony, gdy zostanie spełniony ciąg zdarzeń
    > (w tym i takie na czas realizacji których bank nie ma wpływu)
    >
    > Jak wysyłasz list pocztą, to znaszek musisz nakleić
    > przed wrzuceniem koperty do skrzynki, możesz to zrobić w piątek wieczoerm
    > możesz w sobotę, możesz rano w poniedziałek - Twój wybór,
    > skrzynkę opróżnią nie wcześniej jak w poniedziałek z rana
> [...]

    Jednak tu mamy do czynienia z inna sytuacja.

    Moj list najpierw jest zabierany ze skrzynki, pozniej trafia pewnie na
    jakas glowna poczte skad ida wszystkie przesylki itd. Troche to trwa,
    droga mojego lista nie jest prosta. Zgadza sie.

    Jednak przelew na dzien dzisiejszy to transkacja wykonywana
    automatycznie przez odpowiednie centra komputerowe bankow i nie mozna
    mowic o rzedzie wielkosci innym niz sekundy, jesli chodzi o
    czasochlonnosc takiej operacji. Oczywiscie sa sesje wychodzace itd., ale
    w trakcie takiej sesji przelewy sa przeciez wykonywane natychmiast. O
    zadnych opoznieniach nie moze byc mowy.

    Przyklad z listami jednak nie trafiony, bo nie ma tu prostej analogii.
    Prosze zauwazyc, ze _korzystnym_ dla banku jest aby moj przelew wyszedl
    jak najpozniej, a pieniadze pobrac mi z konta jak najwczesniej. Moja
    zgoda na to jesli jest to podparte regulaminem. W tym przypadku nie
    bylo. Mila Pani z banku nie umiala mi udzielic konkretnej informacji w
    tym wzgledzie poza enigamtycznym - przelew bedzie _zrealizowany_ (czyli
    jeszcze nie zostal, a system komp. tego banku twierdzi ze zostal)
    nastepnego dnia roboczego.

    --
    Piotrek Karczmarz