  • 1. Data: 2007-03-28 19:39:06
    Temat: Prowizja za płatność kartą VISA zagranicą
    Od: "Zenon Hofman" <z...@o...pl>

    Ile moze wynosic prowizja za platnosc zagranicą (w EURO) karta VISA z sercem
    wydana do konta INTLIGO ? Czy calkowity koszt takiej transakcji to bedzie
    kurs sprzedaży EUR banku PKO BP plus prowizja VISY? Jak skalkulowac
    calkowite obciazenie rachunku w PLN za transakcje karta VISA powiedzmy za
    20EUR (oplata za bilet kolejowy w Holandii)
    Nie wiem czy oplaca mi sie zakladac konto walutowe i wplacac tam diety na
    wyjazdy zagraniczne skoro mam sporo zlotowek na koncie PLN a moge placic
    karta VISA.

  • 2. Data: 2007-03-28 19:59:16
    Temat: Re: Prowizja za płatność kartą VISA zagranicą
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Zenon Hofman napisał(a):
> [...]
    > wyjazdy zagraniczne skoro mam sporo zlotowek na koncie PLN a moge placic

    1. Przeliczasz kwotę z EUR na USD wg kursów VISA:
    http://corporate.visa.com/pd/consumer_services/consu
    mer_ex_rates.jsp

    2. Przeliczasz USD na PLN wg kursów banku:
    http://www.pkobp.pl/index.php/id=waluty/zone=-1/sect
    ion=ogol

    Opłat nie doliczasz. UWAGA - kursy będą obowiązywać z dnia zaksięgowania
    transakcji.

    Za punkt 2 jestem pewien, za 1 prawie pewien - nie wiem, czy VISA ma
    jedną jedyną tabelę kursów, wg których dokonuje przeliczeń, bo niebardzo
    się nią chwali... W każdym razie na pewno kurs z operacji nr 1 ustala
    VISA. Czy to akurat ten - mam nadzieję.

  • 3. Data: 2007-03-28 19:59:32
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 28.03.2007 Zenon Hofman <z...@o...pl> napisał/a:
> [...]
    > wyjazdy zagraniczne skoro mam sporo zlotowek na koncie PLN a moge placic

    Akurat tą kartą jest słabo w Europie, bo jest rozliczana w USD. Czyli kwota
    płatności w EUR jest przeliczana na USD po kursie Visa (dość sensownym),
    bank pobiera "do 2%" (?) za tę operację, a potem z USD po kursie sprzedaży
    banku jest przeliczane na złotówki.
    --
    Samotnik
    http://www.zagle.org.pl/

  • 4. Data: 2007-03-28 20:05:09
    Od: "Zenon Hofman" <z...@o...pl>

    .

> [...]
    > bank pobiera "do 2%" (?) za tę operację, a potem z USD po kursie sprzedaży

    Dzieki za odpowiedz, czy po dokonaniu transakcji zagranica od razu bede
    widzial w srodkach nie rozliczonych na rachunku internetowym INTELIGO kwote
    w PLN ???

  • 5. Data: 2007-03-28 20:08:23
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Samotnik napisał(a):

> [...]
    > bank pobiera "do 2%" (?) za tę operację, a potem z USD po kursie sprzedaży

    "Do 2%" to pobiera mBank. Inteligo nie pobiera.

  • 6. Data: 2007-03-28 20:09:12
    Od: "Zenon Hofman" <z...@o...pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara"
    <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info> napisał w wiadomości

    > 1. Przeliczasz kwotę z EUR na USD wg kursów VISA:
    > http://corporate.visa.com/pd/consumer_services/consu
    mer_ex_rates.jsp

    To mam pytanie,w kalkulatorze wprowadzam swoja karte w PLN a potem convert
    na EUR czy jak???

  • 7. Data: 2007-03-28 20:11:29
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    > Dzieki za odpowiedz, czy po dokonaniu transakcji zagranica od razu bede
    > widzial w srodkach nie rozliczonych na rachunku internetowym INTELIGO kwote
    > w PLN ???

    Tak, ale potem może ona się trochę zmienić ze względu na różnice kursowe
    między dniem blokady, a obciążenia.
    --
    Samotnik
    http://www.zagle.org.pl/

  • 8. Data: 2007-03-28 20:13:18
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 28.03.2007 Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>
    napisał/a:

    > "Do 2%" to pobiera mBank. Inteligo nie pobiera.

    Tak? No to nieźle, bo chyba takich banków coraz mniej.
    --
    Samotnik
    http://www.zagle.org.pl/

  • 9. Data: 2007-03-28 20:18:42
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Zenon Hofman napisał(a):

    mer_ex_rates.jsp

    > To mam pytanie,w kalkulatorze wprowadzam swoja karte w PLN a potem convert
    > na EUR czy jak???

    Twoja karta dla potrzeb tego kalkulatora nie jest w PLN. VISA "wypluwa"
    do Inteligo zawsze USD, a bank sobie je przelicza samodzielnie na PLN, o
    czym już zresztą pisałem.

  • 10. Data: 2007-03-28 20:19:36
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Samotnik napisał(a):

    > Tak, ale potem może ona się trochę zmienić ze względu na różnice kursowe
    > między dniem blokady, a obciążenia.

    Blokada nie przechodzi przez dwa przeliczenia => nie musi mieć NIC
    wspólnego z faktyczną kwotą zaksięgowania, nie wprowadzaj gościa w błąd...