  • 11. Data: 2006-05-25 10:29:26
    Temat: Re: Prowizja od płatności KK w Internecie
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    Akkon napisał(a):
    > Witam!
    >
    > Przeglądając oferty sklepów internetowych ze zdziwieniem stwierdziłem,
    > że część z nich pobiera od kupującego dodatkową opłatę w przypadku
    > płacenia kartą kredytową (2-3%). Czy to jest zgodne z prawem? W realu
    > takie praktyki nie mają przecież miejsca.

    A z jakim prawem ma to być niezgodne?
    Umowa, której warunki znasz przed umożliwia podjęcie decyzji - czy
    chcesz ją zawrzeć, czy nie.

    Sprzedający może rozbić dowolnie informację o marży - na koszt
    transportu, prowizji, pakowania, ubezpieczenia - czy jak w przypadku
    samochodów "przygotowania do sprzedaży".

    Pzdr: Witek

  • 12. Data: 2006-05-25 11:45:30
    Od: "Robert Sierant" <r...@x...pl>

    wiele sklepów (w sieci i nie tylko) rozwiązało ten problem w ten sposób, że
    podane w cenniku ceny są cenami przy płatności kartą, jeżeli ktoś decyduje
    się na gotówkę/przelew wtedy może liczyć np. na 2% rabatu - takie działanie
    jest w pełni legalne

    generalnie jak idę do sklepu kupić np. garnitur i mozna tam płacić kartą to
    pytam jakiego dostanę bonusa jeżeli zapłacę gotówką?
    ostatnio miałem do wyboru krawat gratis lub koszulę za 50% ceny

    wybór należy do klienta

    pozdrawiam
    Robert

  • 13. Data: 2006-05-25 20:28:59
    Od: Akkon <g...@g...pl>

    Robert Sierant napisał(a):

> [...]
    > się na gotówkę/przelew wtedy może liczyć np. na 2% rabatu - takie działanie

    To bardzo ciekawe co piszesz. Chyba jednak sklepy się z tym za bardzo
    nie afiszują. Przecież większość transakcji w naszym kraju jest
    dokonywana przy użyciu gotówki. Gdyby każdy płacący gotówką domagał się
    rabatu...

    Z drugiej strony zapłata gotówką również generuje po stronie sklepu
    koszty związane z obsługą tejże (księgowanie, przechowywanie,
    zabezpieczanie, transport, wpłata na konto firmy etc.). Koszty powstają
    również po stronie banku (obsługa bankomatów) no i klienta (konieczność
    pobrania gotówki z bankomatu), nie mówiąc już o tym, że obecność w
    portfelu "plastikowego" pieniądza sprzyja jego wydawaniu bardziej, niż w
    przypadku żywej gotówki, która nie zawsze jest przecież pod ręką.
    Teoretycznie więc wszystkim powinno zależeć raczej na obrocie
    bezgotówkowym. I tak jest przecież na zachodzie, gdzie proporcja
    pomiędzy operacjami bezgotówkowymi i gotówkowymi wygląda zgoła odmiennie
    niż u nas.

  • 14. Data: 2006-05-29 11:30:24
    Od: "Robert Sierant" <r...@x...pl>

> [...]
    > bezgotówkowym. I tak jest przecież na zachodzie, gdzie proporcja
    > pomiędzy operacjami bezgotówkowymi i gotówkowymi wygląda zgoła odmiennie

    To wszystko o czym piszesz to prawda.
    Ale w wielu przypadkach właścielowi sklepu zależy na tym, aby jednak
    otrzymac gotówkę
    (unika intercharge) i dlatego jest w stanie udzielić rabatu za płatność
    gotówkową.
    Taki manewr z gotówką uda się TYLKO wtedy kiedy będziesz rozmawiał z
    właścicielem sklepu
    lub kims podobnym. Zwyklemu pracownikowi-sprzedawcy jest wszystko jedno...

    pozdr.
    R.