  • 1. Data: 2006-05-24 21:04:49
    Temat: Prowizja od płatności KK w Internecie
    Od: Akkon <g...@g...pl>

    Witam!

    Przeglądając oferty sklepów internetowych ze zdziwieniem stwierdziłem,
    że część z nich pobiera od kupującego dodatkową opłatę w przypadku
    płacenia kartą kredytową (2-3%). Czy to jest zgodne z prawem? W realu
    takie praktyki nie mają przecież miejsca.

  • 2. Data: 2006-05-24 21:23:16
    Temat: Re: Prowizja od płatności KK w Internecie
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Akkon napisał(a):

> [...]
    > płacenia kartą kredytową (2-3%). Czy to jest zgodne z prawem? W realu
    > takie praktyki nie mają przecież miejsca.

    A który przepis tego zabrania?

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 3. Data: 2006-05-24 21:28:16
    Od: Spider <...@...c>

    Akkon napisał(a):
> [...]
    > płacenia kartą kredytową (2-3%). Czy to jest zgodne z prawem? W realu
    > takie praktyki nie mają przecież miejsca.
    moim zdaniem tak powinno byc, dlaczego sklep ma placic tym monopolistom
    (visa, mastercard) ... jakby zaczeli ludzie wiecej placic gotowka, to
    spadlyby te prowizje ... przeciez to jest zdzierstwo 2%-3%, takie samo
    jak oplaty notarialne

  • 4. Data: 2006-05-24 21:41:56
    Od: "sumi" <s...@p...onet.[wytnij_to]pl>

    "Akkon" <g...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > płacenia kartą kredytową (2-3%). Czy to jest zgodne z prawem? W realu
    > takie praktyki nie mają przecież miejsca.

    Takie firmy jak Polcard czy eCard za autoryzację kart też pobierają opłaty
    od właścicieli współpracujących terminali.
    więc może te właśnie koszty to jest to

    Mirek
    http://kredytbankowy.com

  • 5. Data: 2006-05-24 22:00:21
    Od: Akkon <g...@g...pl>

    Markus Sprungk napisał(a):

    > A który przepis tego zabrania?

    Przepis może żadem, ale podstawową zasdą wszytkich organizacji
    płatniczych jest przecież zakaz przeżucania kosztów prowizji na
    klientów. W przeciwnym przypadku używanie kart płatniczych byłoby dla
    klientów całkowicie nieopłacalne.

  • 6. Data: 2006-05-24 22:06:00
    Od: Akkon <g...@g...pl>

    Nie tylko one zresztą http://www.kartyonline.net/arty.php?id=88

  • 7. Data: 2006-05-24 22:15:40
    Od: "sumi" <s...@p...onet.[wytnij_to]pl>

    dzięki za link, bo tu właśnie jest pięknie opisane co i jak
    a dla tych co nie chce się czytac dwa cytaty które wyjaśniają to krótko

    "Akkon" <g...@g...pl> wrote in message

    > Nie tylko one zresztą http://www.kartyonline.net/arty.php?id=88

    dzięki za link, bo tu właśnie jest pięknie opisane co i jak
    a dla tych co nie chce się czytac dwa cytaty które wyjaśniają to krótko

    "W Polsce średnia prowizja pobierana przez centra rozliczeniowe wynosi około
    2-3%. Suma transakcji pomniejszona o prowizję zostaje w ciągu kilku dni
    przekazana przez centrum na rachunek punktu handlowego i dla niego jest to
    zakończenie całej transakcji. "
    "Zależnie od kraju od 1 do 1,8% kwoty transakcji jest przekazywane przez
    centrum rozliczeniowe do organizacji płatniczej i banku wydającego kartę"

    Mirek
    http://kredytbankowy.com

  • 8. Data: 2006-05-25 06:41:53
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Akkon napisał(a):

> [...]
    > płatniczych jest przecież zakaz przeżucania kosztów prowizji na
    > klientów. W przeciwnym przypadku używanie kart płatniczych byłoby dla

    A takiej informacji nie ma na danej stronie WWW?

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 9. Data: 2006-05-25 07:18:21
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Użytkownik "Akkon" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jest przecież zakaz przeżucania kosztów prowizji na klientów. W przeciwnym
    > przypadku używanie kart płatniczych byłoby dla klientów całkowicie

    MasterCard dopuszcza przerzucenie opłaty na klienta

  • 10. Data: 2006-05-25 07:27:42
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Akkon napisał(a):
> [...]
    > płacenia kartą kredytową (2-3%). Czy to jest zgodne z prawem? W realu
    > takie praktyki nie mają przecież miejsca.

    bo w realu cena za towar od razu zawiera w sobie te 2-3% opłaty za
    kartę. I dlatego często można wytargować upust, gdy płaci się gotówką.

    andy_nek