  • 1. Data: 2003-06-15 11:45:14
    Temat: Proszę o wyjaśnienie
    Od: "Walgusek" <w...@p...onet.pl>

    Witam!
    Może ktoś z Grupowiczów wyjaśni mi dlaczego jest taka (spora ) różnica w
    oprocentowaniu kredytów hipotecznych w PLN i w CHF.
    Wziąłem kredyt w PLN w KB raty malejące i na początku wychodzi mi ok 1200
    pln rata+odsetki, w CHF byłoby to ok 700 pln (według bieżacego kursu).
    Co wpływa na taką różnicę? Podobno CHF jest stabilne względem PLN więc czy
    banki stać na takie "straty" co miesiąc i z jakim się to wiąże ryzykiem?
    Cały czas mam wrażenie że nie powinienem przewalutowywać, może ktoś
    sensownymi argumentami utwierdzi mnie w tym przeczuciu.
    Pozdrawiam Wałgusek

  • 2. Data: 2003-06-15 17:59:02
    Temat: Re: Proszę o wyjaśnienie
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Walgusek" <w...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > banki stać na takie "straty" co miesiąc i z jakim się to wiąże ryzykiem?

    Kursowym, a bezposrednio z roznymi stopami procentowymi na rynku, np.
    bankow centralnych.

    > Cały czas mam wrażenie że nie powinienem przewalutowywać, może ktoś
    > sensownymi argumentami utwierdzi mnie w tym przeczuciu.

    Policz zyski i koszty.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 3. Data: 2003-06-16 08:08:02
    Od: "Walgusek" <w...@p...onet.pl>

    > Policz zyski i koszty.
    > --
    > Krzysztof Halasa
    > Network Administrator

    ha, ale jak wkalkulować ryzyko, od czego ono zależy itp, itd. nie znam się
    na finansach :(

  • 4. Data: 2003-06-16 08:09:47
    Od: "admin" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Walgusek" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > ha, ale jak wkalkulować ryzyko, od czego ono zależy itp, itd. nie znam się
    > na finansach :(

    ha.ha ...........NIE cytuj sygnaturki :-((

    Leo