  • 1. Data: 2003-06-14 21:48:06
    Temat: Co to wypukła karta ?
    Od: "Mr. Jack" <j...@n...pl>

    Co oznacza że karta jest wypukła i co to daje ?

  • 2. Data: 2003-06-14 22:36:56
    Temat: Re: Co to wypukła karta ?
    Od: "www.tramping.slask.prv.pl" <k...@p...onet.pl>

    Osobnik podający się za Mr. Jack<j...@n...pl> nagryzmolił(a) w

    > Co oznacza że karta jest wypukła i co to daje ?

    Tzn. że numer karty jest wypisany wypukłymi cyframi. Daje to tyle że
    można zapłacić kartą bez połączenia z bankiem (bez autoryzacji
    transakcji) - albo w specjalnych inprinterach (nazywanych czasami
    "żelazkami") albo w zwykłym POSie gdzy akurat nie ma połączenia z
    bankiem.
    Na przykład na pustyni w Maroku spytali mnie czy chcę zapłacić za dywan
    kartą wypukłą ;-)) Zero prądu, bieżącej wody i innych "zachodnich
    wynalazków" ale katą płacić można :P

    Admin www.tramping.slask.prv.pl
    --
    UWAGA KONKURS!! Wyślij swoją relcaję i wygraj roczną prenumeratę
    "Podróży". Szczegóły na www.tramping.slask.prv.pl

  • 3. Data: 2003-06-15 16:18:05
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "www.tramping.slask.prv.pl" <k...@p...onet.pl> writes:

    > Na przykład na pustyni w Maroku spytali mnie czy chcę zapłacić za dywan
    > kartą wypukłą ;-)) Zero prądu, bieżącej wody i innych "zachodnich
    > wynalazków" ale katą płacić można :P

    Tyle ze 10x drozej niz wartosc towaru :-)
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator