    From: "Ar" <k...@p...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Próg kwotowy & płatność kartą
    Date: Fri, 10 Aug 2007 08:18:31 +0200

    news:f9fp56$jos$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Pszczelarz Bartek" <b...@w...w.ulu.pl> napisał w
    > wiadomości news:f9f8pb.15k.1@beczka.prochu...

    > Ja mam umowę z bankiem. Uważam, że przy odrobinie pieniactwa dało by się
    > dochodzić ułamkowych części kwoty pobranej za wydanie karty, albo nawet
    > odstąpić od umowy z winy banku. Z umowy generalnie wynika, że karty mają
    > być akceptowane w punkach oznaczonych odpowiednim logo.

    "Kochana redakcjo - kupowałe(a)m zapałki w sklepie i nie dość, że nie
    mogłe(a)m kupić pół pudełka to odmówiono mi przyjęcia płatności kartą
    kredytową."
    Limity wynikają z kosztów obsługi transakcji karcianych. Sklep płaci oprócz
    miesięcznej opłaty za terminal, kanał łączności (telefon, internet, GPRS)
    również prowizję od każdej transakcji. Ta prowizja to albo określony procent
    lub procent lecz nie mniej niż np. 0,60zł. Minimalna kwota zakupów ma w
    przybliżeniu wyzerować koszty sklepu na obłudze płatności kartą (pomijając
    inne koszty).
    A przy odrobinie pieniactwa pozostali kolejkowicze wyrzucą EWROPEJCZYKA
    chcącego płacić kartą rachunek na 2 złote i blokującego kolejkę na parę
    minut.
    Amen
    Pozdr..
    Ar