  • 11. Data: 2010-02-19 09:04:08
    Temat: Re: Pozamykają nam konta?
    Od: adams99 <n...@n...spam.no.problem>

    W dniu 2010-02-19 08:46, Henryk "Plumski" Plumowski pisze:

    > Kto w takim przypadku już sobie konta nie otworzy? ;-)

    Ponoć już ma ;)

  • 12. Data: 2010-02-19 09:32:40
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Fri, 19 Feb 2010 09:54:13 +0100, Valdi napisał(a):

    > Gdzie kończy się logika zaczyna się Polska (ewentualnie UE i ich ślimak,
    > który został rybą).

    Albo brak zrozumienia dziennikarza który daną rzecz opisuje. Tak btw jakie
    jest źródło (znaczy dyrektywa/uchwała czy co tam) tego ślimaka? Bo jakoś
    nikt źródła nie podaje i mi to na kolejną dziennikarską bzdurę wyglada.

    --
    Kojer

  • 13. Data: 2010-02-19 09:41:10
    Od: BK <b...@g...com>

    On 19 Lut, 09:54, "Valdi" <V...@v...pl> wrote:
    > "Przemyslaw Kwiatkowski"news:hlledt$1q3$1@inews.gazeta.pl

    > Gdzie kończy się logika zaczyna się Polska (ewentualnie UE i ich ślimak,
    > który został rybą).

    A tam Valdi czepiasz sie.

    Akurat co do slimaka/ryby to bylo to wbrew pozorom logiczne - zamiast
    we wszystkich przepisac pisac ryba "lub slimak" pisze sie na poczatku,
    ze na potrzeby tej ustawy ryba = ryba lub slimak i nowelizacja tekstu
    jest duzo latwiejsza.

    I kolejna rzecz, ze pierwszym etapem siania zametu sa zwykle
    dziennikarze. Akurat w przypadku rp.pl to norma. Przeciez ich dzial
    ekonomiczno-bankowy rozpisywal sie o dyrektywie UE o przenoszeniu
    rachunkow i jak to od stycznia bedzie fajnie, chociaz nie bylo nigdy
    takiej ryrektywy, a wchodzily jedynie dobre praktyki ZBP :) Roznica
    niby niewielka ale dla profesjonlanych dziennikarzy to niewybaczalna
    wpadka.

    Podobnie jest z tym tekstem - o prawie bankowym pisza ludzie, ktorzy
    nie sa ani prawnikami, ani bankowcami - czego nie zrozumia to sobie
    zmysla i ich zdaniem jest oki.

  • 14. Data: 2010-02-19 09:46:29
    Od: "Henryk \"Plumski\" Plumowski" <u...@k...eu>

    Pewna osoba, czyli adams99,
    oświadczyła nam oto tak, jak widać poniżej:

    > Ponoć już ma ;)

    O, tego nie słyszałem ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Heniek

  • 15. Data: 2010-02-19 09:46:53
    Od: "Henryk \"Plumski\" Plumowski" <u...@k...eu>

    Pewna osoba, czyli BK,
    oświadczyła nam oto tak, jak widać poniżej:

    > Ale tu zupelnie nie o to chodzi. Praktycznie chodzi o to, ze przelew z
    > innego konta nalezacego do tej samej osoby uznano za metode
    > identyfikacji. Podobnie jak za taka metode uznano pokazanie rachunkow
    > np. za gaz.
    >
    > Ale uznanie tego za metode identyfikacji nie oznacza, ze to jest
    > _jedyna_ mozliwa metoda identyfikacji.

    Nie ta grupa i mam wrażenie, że nie wyczułeś ironii ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Heniek

  • 16. Data: 2010-02-19 09:47:07
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Robert Kois pisze:
    > Tak btw jakie
    > jest źródło (znaczy dyrektywa/uchwała czy co tam) tego ślimaka? Bo jakoś
    > nikt źródła nie podaje i mi to na kolejną dziennikarską bzdurę wyglada.

    nie, to nie jest bzdura, a przynajmniej nie jest bzdurą takie obejście
    prawa w UE - patrz zakwalifikowanie marchewki jako ... owocu. Tu chodzi
    o kasę, "na ryby" jest dodatkowa kasa większa, niż na mięczaki. Przy
    odpowiednio dużym lobby ślimakowym takie nagięcie ("zmiana") prawa jest
    wykonalne w ustroju, który jest sterowany odgórnie za pomocą "dotacji"
    (hm..., chyba taki ustrój już mieliśmy?).

    andy_nek

  • 17. Data: 2010-02-19 09:49:20
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    BK <b...@g...com> writes:

> [...]
    > we wszystkich przepisac pisac ryba "lub slimak" pisze sie na poczatku,
    > ze na potrzeby tej ustawy ryba = ryba lub slimak i nowelizacja tekstu

    Już w ustawie z 1932 było: "w rozumieniu niniejszej ustawy rak jest
    rybą".

    MJ

  • 18. Data: 2010-02-19 09:57:10
    Od: pyrtek <u...@n...com>

    Przemyslaw Kwiatkowski pisze:
> [...]
    are_konto.html

> [...]
    > podania rachunku bankowego, z które zostanie zasilone nowo otwarte konto."
    >
    > Czyli jak ktoś nie ma jeszcze rachunku bankowego, to nie może go

    A czy jest tam napisane, że ma to być rachunek należący do tej samej osoby?

    Młodzian chce założyć swój pierwszy rach. przez inet i jako zasilający
    podaje rach. rodziców. To dla motłochu.

    A naprawdę: cwaniak A zakłada rach. inetowy w celu prania i
    przekręcania, podaje jako źródłowy konto (cwaniaka) B, który, jako, że
    już ma konto, to jest "pozytywnie zweryfikowany". Jeśli teraz cwaniak A
    zacznie prać i przekręcać, to gliny zapukają do pana B z pytaniem "komu
    pan wysłał pieniądze?"

    --

    Tnx. Pzdr. Pyrtek

  • 19. Data: 2010-02-19 10:09:16
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Fri, 19 Feb 2010 10:47:07 +0100, Andrzej Kłos napisał(a):

> [...]
    > wykonalne w ustroju, który jest sterowany odgórnie za pomocą "dotacji"
    > (hm..., chyba taki ustrój już mieliśmy?).

    Ale ja proszę o źródło. Bo w tym roku ślimak pojawił się na początku lutego
    w "Dzienniku Bałtyckim" potem była chwila przerwy i się PAP obudził. Nikt
    nie podaje źródła. Pierwsze wystąpienie które znalazłem to 2006 rok, ale
    też bez podania źródła.
    http://www.piotrowski.org.pl/serwis/konkursy_get.php

    A odnosnie marchewki to nie została zakwalifikowana jako owoc tylko w
    dyrektywie ustalającej parametry produkcji dżemów na jej (i telko jej
    potrzeby) jest trakowana jako owoc (Portugalczycy mają dżemy z marchewki,
    brrr). W pozostałych przypadkach jest jak najbardziej warzywem.

    --
    Kojer

  • 20. Data: 2010-02-19 10:14:57
    Od: BK <b...@g...com>

    On 19 Lut, 10:57, pyrtek <u...@n...com> wrote:

    stare_konto.html

    > A czy jest tam napisane, że ma to być rachunek należący do tej samej osoby?

    Ale art. z gazety o niczym nie decyduje. Decyduje to co jest w
    ustawie, a to ma niewiele wspolnego z tym co jest w tekscie :)