  • 1. Data: 2010-02-18 12:24:47
    Temat: Pozbycie się paska z karty?
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Tak ostatnio przeprowadzam obserwację i tak:

    Płatności kartą w terminalu - tylko alma i kerfjut, biorą dane z paska,
    znaczy mi się więcej nie zdarzyło. Można się pokusić o stwierdzenie, że w
    większości przypadków (99,9%) idzie przy użyciu chipa.

    Wypłata gotówki - jako, że mam dbnet, więc wypłacam gdzie popadnie i
    zauważyłem, że coraz więcej bankomatów po wprowadzeniu PINu wyrzuca na
    ekran "Sprawdzam kartę z chipem" czyli można się pokusić o tezę, że też
    idzie z chipa.

    Do czego zmierzam. Jeżeli chodzi o płatności kartą, to można spokojnie
    swoją główną kartę, oczywiście jeżeli jest z chipem, wykastrować z paska
    a po prostu mieć w rezerwie plastik z paskiem jakby się okazało, że chip
    jest nieobsługiwany. Co do bankomatów to trzeba by poczynić testy
    praktyczne ;) No chyba, że ktoś wie więcej to może się wiedzą podzielić.

    Xenocide

  • 2. Data: 2010-02-18 14:01:41
    Temat: Re: Pozbycie się paska z karty?
    Od: z...@o...pl

    ale JAK pozbyć się tego paska?
    Wydrapać? Wypalić kwasem? Inne pomysły?

    Kolejne pytanie: jeżeli już paska niet :P
    to czy także skimmingu NIET?

  • 3. Data: 2010-02-18 14:08:09
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik <z...@o...pl> napisał w wiadomości
    > ale JAK pozbyć się tego paska?

    magnesem

    Krzysiek

  • 4. Data: 2010-02-18 14:12:26
    Od: z...@o...pl

    > magnesem

    proszę mi wybaczyć kompletną ignorancję techniczną: JAK?
    jeśli użyję magnesu to czy rozmagnesuję pasek na zawsze?
    czy tylko na jakiś czas?
    I jak zweryfikować skuteczność tego rozmagnesowania?

  • 5. Data: 2010-02-18 14:12:27
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 18 Feb 2010 15:08:09 +0100, kris napisał(a):

    > Użytkownik <z...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > magnesem

    No ale może się dostać też chipowi, więc chyba jakiś cyrkiel wystarczy ;)

    Xenocide

  • 6. Data: 2010-02-18 14:14:09
    Od: z...@o...pl

    > No ale moĹźe siÄ&#65533; dostaÄ&#65533; teĹź chipowi,
    > wiÄ&#65533;c chyba jakiĹ&#65533; cyrkiel wystarczy ;)

    znaczy drapanie cyrklem?

  • 7. Data: 2010-02-18 14:19:23
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 18 Feb 2010 15:14:09 +0100, zwyklyklientwieluzwyklychbankow3
    napisał(a):

    > znaczy drapanie cyrklem?

    Tak wystarczy go jakoś mechanicznie/fizycznie uszkodzić aby terminal nie
    mógł go odczytać. Jak masz jakaś kartę tylko z paskiem, której rzadko
    używasz a ewentualne zastrzeżenie i wyrobienie nowej nic nie kosztuje, to
    możesz sobie poćwiczyć w wolnej chwili pod bankomatem ;)

    Xenocide

  • 8. Data: 2010-02-18 14:36:24
    Od: z...@o...pl

    > Tak wystarczy go jakoĹ&#65533; mechanicznie/fizycznie uszkodziÄ&#65533; aby
    terminal nie
    > mĂłgĹ&#65533; go odczytaÄ&#65533;. Jak masz jakaĹ&#65533; kartÄ&#65533; tylko z
    paskiem, ktĂłrej rzadko
    > uĹźywasz a ewentualne zastrzeĹźenie i wyrobienie nowej nic nie kosztuje, to
    > moĹźesz sobie poÄ&#65533;wiczyÄ&#65533; w wolnej chwili pod bankomatem ;)

    chciałbym aby taka karta wyglądała w miarę przyzwoicie
    także po ewentualnym okancerowaniu

  • 9. Data: 2010-02-18 14:56:17
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    <z...@o...pl>

    > proszę mi wybaczyć kompletną ignorancję techniczną: JAK?
    > jeśli użyję magnesu to czy rozmagnesuję pasek na zawsze?
    > czy tylko na jakiś czas?
    > I jak zweryfikować skuteczność tego rozmagnesowania?

    pójść do znajomego sklepikarza, który ma terminal dostarczony od eService i
    poprosić go o przeciągnięcie tuningowanej karty z paska - jak nie wywali np.
    komunikatu, że by użyć chipa to znaczy, że cała operacja przebiegła
    prawidłowo.

  • 10. Data: 2010-02-18 15:18:19
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "xbartx" <b...@h...net> napisał w wiadomości
> [...]