  • 1. Data: 2002-02-09 20:33:54
    Temat: Polecenia zapłaty
    Od: "randolf" <r...@p...onet.pl>

    Jakiś czas temu wziołem kredyt i zdecydowałem się na polecenie zapłaty jako
    formę płatności rat. Termin płatności raty wypadał na 10 każdego miesiąca.
    Przy pierwszym podejściu coś niezatrybiło w moim banku i około 14 dostałem
    telefon od wierzyciela, że rata nie dotarła. Po telefonie do mojego banku
    oczywiście mnie przeproszono i stwierdzona że z bliżej nie znanych powodów
    faktycznie polecenia zapłaty nie zostało zrealizowane. Równocześnie mnie
    zapewniono, że od przyszłego miesiąca wszystko już będzie OK, natomiast w
    tym miesiącu wyjątkowo muszę dokonać własnoręcznie przelewu. Kilka dni
    później skontaktował się ze mną opiekun rachunku z mojego Banku w zupełnie
    innym temacie i przyokazji zagadałem o tym poleceniu zapłaty do którego to
    nie doszło. Potwierdził, że konieczne jest dokonanie przelewu i umówiliśmy
    się, że tego dnia tego przelewu dokonamy. Niestety zasiedziałem się w pracy
    i nie dotarłem do banku. Jakież było moje zdziwienie jak wieczorem
    sprawdzając stan konta przez Infolinie usłyszałem, że został zrealizowany
    przelew dokładnie na moją kwotę raty. Na drugi dzień skontaktowałem się
    oczywiście z bankiem i zapytałem ja kto się stało, że został zrealizowany
    przelew bez mojej autoryzacji. Chyba zorientowali się, że przelew
    najwidoczniej poszedł bez mojego podpisu i zaczeli się tłumaczyć, że zostało
    zrealizowane polecenie zapłaty wobec czego mój podpis nie był konieczny.
    Reasumując, czy mimo tego że od daty polecenia zapłaty (tj przesłania
    dyspozycji przez wierzyciela) do realizacji upłyneło około 10 dni to Bank ma
    prawo obciązyć mój rachunek tytułem tegoż polecenia zapłaty. Z tego co się
    orientuję to transakcje w formie polecenia zapłaty zamykają się w ciągu
    trzech sesji Elixira czyli praktycznie tego samego dnia. I czy wobec tego
    mogę żądać od mojego Banku zwrotu środków, które puścili z mojego konta.
    Dodam tylko że w dniu polecenia zapłaty posiadałem wystarczającą ilość
    środków na koncie, a transakcja którą póścił mój bank rzekomo tytułem
    polecenia zapłaty widnieje na wyciągu jako przelew wychodzący.

    R.

  • 2. Data: 2002-02-09 21:35:35
    Temat: Re: Polecenia zapłaty
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "randolf"
    > opiekun rachunku (......) Potwierdził, że konieczne jest dokonanie
    przelewu i umówiliśmy
    > się, że tego dnia tego przelewu dokonamy. Niestety zasiedziałem się w
    pracy
    > i nie dotarłem do banku.

    Opiekun rachunku z umowy sie wywiazal,
    przelew ktory i tak bys musial wykonac masz z glowy i jeszcze
    chcesz ich za to ukarac.
    Owszem, mozna zwrocic uwage jakiemus przelozonemu na beztroske
    i nie przestrzeganie procedur bankowych, ale jak opiekun
    czlowieka zna i mu pomaga to nie wypada sie za bardzo pieklic
    *** blad ***

  • 3. Data: 2002-02-10 13:46:00
    Od: "randolf" <r...@p...onet.pl>

    Chodzi o to, że zamiast przedstawić mi ewentualne polecenie przelewu do
    podpisu powołując się co najwyżej na złe zrozumienie się z opiekunem
    rachunku to poszli w zaparte i wmawiają, że transakcja poszła w trybie
    polecenia zapłaty.

    Notabene jak chciałem ongiś załatwić jakiś przelew na telefon to nie było
    takiej możliwości, więc nawet mi do głowy nie przyszło, że nagle będzie się
    dało i nie muszę się fatygować do Banku.