  • 1. Data: 2006-05-31 13:59:26
    Temat: Polbank EFG a BFG
    Od: "krecik2003ATpoczta.onet.pl" <k...@p...onet.pl>

    Witam Grupowiczow!

    Chcialbym zapytac jak wyglada sprawa BFG (Bankowego Funduszu Gwarancyjnego) w
    przypadku banku Polbank EFG? Jest to grecki bank dzialajacy w Polsce na
    zasadzie placowki wg. prawa europejskiego wiec nie mam zielonego pojecia co to
    prawo narzuca bankom dzialajacym w ten sposob. Na ich stronie ciezko znalezc
    taka informacje, natomiast jako bank z innego kraju byc moze suma gwarantowana
    jest wyzsza? Ktos sie orientuje?

    Pozdrawiam
    Krecik

  • 2. Data: 2006-05-31 19:46:34
    Temat: Re: Polbank EFG a BFG
    Od: "Piotrek." <p...@t...pl>

    Użytkownik "krecik2003ATpoczta.onet.pl" <k...@p...onet.pl> napisał
    w wiadomości news:1af4.0000006b.447da13d@newsgate.onet.pl...
> [...]
    > znalezc
    > taka informacje, natomiast jako bank z innego kraju byc moze suma

    wlasnie dzisiaj przegladalem ksiazke do prawa bankowego.
    otoz, nie ma czegos takiego jak placowka.
    jest przedstawicielstwo i oddzial.
    roznica taka, ze przedstawicielstwo nie moze prowadzic dzialalnosci bankowej
    (czyli np. prowdzenia rachunkow),
    oddzial dziala na tych samych zasadach co inne banki, czyli musi uzyskaz
    zezwolenie na prowadzenie dzialalnosci bankowej.
    co do BFG to w ustawie jest napisane, ze "zrzutke" na fundusz robia zarowno
    banki w Polsce, jak i oddzialy bankow zagranicznych,
    a wiec i Polbank musi odprowadzac ustalony procent.

    pozdr
    piotrek

  • 3. Data: 2006-05-31 19:57:03
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    krecik2003ATpoczta.onet.pl napisał(a) w wiadomości:
    <1...@n...onet.pl>...

> [...]
    >taka informacje, natomiast jako bank z innego kraju byc moze suma gwarantowana

    Wyższe pewnie być może, ale dwie kwestie: czy jest przymus uczestniczenia
    w systemie gwarancji (u nas BFG) i czy obowiązuje prawo miejsca działaności.

    ściąga
    http://prace.sciaga.pl/43503.html

    http://www.euroinfo.pl/php/docs/NBP_UE.pdf
    strona 18.

    dla hardcore'owców :)
    http://europa.eu.int/eur-lex/pl/dd/docs/1994/31994L0
    019-PL.doc
    m. in. art. 7.

    Arek

  • 4. Data: 2006-05-31 20:24:03
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "krecik2003ATpoczta.onet.pl"
    > Chcialbym zapytac jak wyglada sprawa BFG (Bankowego Funduszu
    > Gwarancyjnego) w
    > przypadku banku Polbank EFG?

    tez jestem ciekaw
    na liscie BFG, go nie ma http://www.bfg.pl/u235/navi/27907
    chyba trzeba do nich zadzwonic
    (0 - prefiks - 22) 58-30-942,
    (0 - prefiks - 22) 58-30-943,
    (0 - prefiks - 22) 58-30-945.
    Bezpłatna infolinia 0-800-569-341."
    *** blad ***

  • 5. Data: 2006-05-31 20:46:32
    Od: " " <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Pytalem bank mailem o to i dostalem taka odpowiedz:

    Uprzejmie informuję, że Polbank EFG działa jako oddział greckiego banku
    Eurobank Ergasias SA, w związku z czym na mocy greckiego prawa jest objęty
    gwarancjami Hellenic Deposit Gurantee Fund TEK (HDGF). HDGF jest greckim
    odpowiednikiem polskiego Bankowego Funduszu Gwarancyjnego (BFG).

    TEK gwarantuje 100% wartości depozytów do kwoty będącej równowartością 20 000
    EUR (na jednego Klienta). Dla porównania, BFG gwarantuje depozyty do
    równowartości 22 500 EUR, jednak 100% wartości depozytów wypłaca dla kwot do
    1 000 EUR. Dla kwot powyżej 1 000 EUR (i do kwoty 22 500 EUR) wypłaca 90%
    wartości środków. Oznacza to, że dla kwot mniejszych i równych 22 500 EUR (84
    500 PLN) TEK wypłaca większe kwoty.

    Pozdrawiam,

    Kewals

  • 6. Data: 2006-06-01 06:08:23
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Piotrek." <p...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "krecik2003ATpoczta.onet.pl" <k...@p...onet.pl>
    napisał
    > w wiadomości news:1af4.0000006b.447da13d@newsgate.onet.pl...

    > wlasnie dzisiaj przegladalem ksiazke do prawa bankowego.

    chyba stara ta ksiazka byla...

> [...]
    > oddzial dziala na tych samych zasadach co inne banki, czyli musi uzyskaz
    > zezwolenie na prowadzenie dzialalnosci bankowej.

    nie musi

    > co do BFG to w ustawie jest napisane, ze "zrzutke" na fundusz robia
    zarowno
    > banki w Polsce, jak i oddzialy bankow zagranicznych,
    > a wiec i Polbank musi odprowadzac ustalony procent.

    nieaktualne.

    --
    Pozdrowienia
    ---