  • 1. Data: 2011-06-16 08:04:11
    Temat: Polbank, BZWBK, Citi test kart kursy EUR
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    Teraz test EUR.

    Transakcje przeprowadzone 12 VI, dwie pierwsze 0,98 EUR, dwie drugie
    0,77EUR (w innym miejscu)

    wyniki, cena 1 EUR:
    VE Polbank 3,93 PLN (zaksięgowane 13 VI)
    MC Polbank 3,95 PLN (zaksięgowane 13 VI)
    VC BZWBK 4,04 PLN (zaksięgowane 15VI)
    MC Citibank 4,09 PLN (zaksięgowane 14VI)

    kursy średnie NBP:
    13 VI: 3,9324
    14 VI: 3,9335
    15 VI: 3,9433

    jak widać tym razem VC BZWBK miała lepszy kurs niz MC Citi
    https://groups.google.com/group/pl.biznes.banki/brow
    se_frm/thread/7f32e9ee0e992ace?hl=pl#

    prawdopodobnie wynika to z faktu, że w BZWBK jest 3% opłaty przy
    przewalutowaniu z walut innych niż EUR.
    (W Citi ok 0,5% przy transakcjach poza Europą)

  • 2. Data: 2011-06-16 08:37:04
    Temat: Re: Polbank, BZWBK, Citi test kart kursy EUR
    Od: RD <r...@g...com1>

    W dniu 2011-06-16 10:04, Krzysiek pisze:
    > Teraz test EUR.

    > kursy średnie NBP:
    > 13 VI: 3,9324
    > 14 VI: 3,9335
    > 15 VI: 3,9433

    Podłączę się nieco inaczej, ale też ad. EUR.
    Dokonuję płatności z konta w mBanku w EUR (WNT). Przelew 14 VI - kurs
    wymiany 4,0309. Gdzie lepiej, bez zakładania kolejnych kont, bez straty
    większego czasu?
    Dotąd wydawało mi się, że mBank chyba najprościej i najszybciej
    umożliwia przelewy w EUR (z włączeniem SEPA za 5zł).

    Pozdr,
    Rafał

  • 3. Data: 2011-06-16 15:18:46
    Od: MattS <m...@m...ms>

    On Thu, 16 Jun 2011 10:37:04 +0200, RD <r...@g...com1> wrote:

> [...]
    > Dotąd wydawało mi się, że mBank chyba najprościej i najszybciej
    > umożliwia przelewy w EUR (z włączeniem SEPA za 5zł).

    Do płatności kartą to najlepiej KK Polbanku, tak jak w pierwszym poście w
    wątku.
    Bezpłatne przelewy SEPA to albo w CitiGold, albo np. w Niemczech w DB.
    W Polsce wart rozważenia jest też Alior, co prawda SEPA za 5zł, ale jest
    obsługa gotówkowa, jest autodealing, są też kantory internetowe z
    rachunkami w Aliorze, można kupować/sprzedawać euro bez opłat za przelewy
    (w przeciwieństwie do mbanku, gdzie przelew do "dużego" BRE nie jest
    przelewem wewnętrznym i trzeba robić SEPA lub SWIFT).

    Matt