  • 1. Data: 2011-06-16 17:06:01
    Temat: zabezpieczenia citi
    Od: Ra <t...@d...it>

    chyba nie było

    Międzynarodowy konglomerat finansowy, Citigroup, poinformował o tym, że
    hakerzy wykradli z jego serwerów informacje z kont ponad 360 tysięcy
    amerykańskich posiadaczy kart kredytowych. Wcześniej mówiono o 200
    tysiącach.

    W samych Stanach Zjednoczonych Ameryki, Citigroup ma przeszło 21
    milionów klientów i okazało się, że tak wielka korporacja ma system
    zabezpieczeń, nad którym nic tylko pęknąć ze śmiechu. Hakerzy uzyskali
    dostęp do danych osobowych, numerów klienckich, numerów kont, adresów
    e-mail oraz historii transakcji korzystając z... paska adresu
    przeglądarki internetowej.
    Nieznani jeszcze hakerzy zalogowali się na wcześniej stworzone konto
    obsługujące kartę kredytową i stąd już była prosta droga do innych kont.
    Wystarczyło w pasku adresu zmienić widoczny numer klienta, aby system
    dał dostęp do konta innej osoby. Powtarzając ten trik, najpewniej
    korzystając z prostych skryptów, hakerzy zdobyli dane ponad 360 000
    klientów Citigroup.

    ps aż nie chce mi się wierzyć gdym sam się nie spotkał ostatnio z
    podobnym brakiem wyobraźni

  • 2. Data: 2011-06-16 23:33:29
    Temat: Re: zabezpieczenia citi
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Ra" itdd60$g6t$...@n...onet.pl

    > ps aż nie chce mi się wierzyć

    Nic ująć i nic dodać...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 3. Data: 2011-06-17 08:24:06
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 16 Jun 2011 19:06:01 +0200, Ra napisał(a):

> [...]
    > hakerzy wykradli z jego serwerów informacje z kont ponad 360 tysięcy
    > amerykańskich posiadaczy kart kredytowych. Wcześniej mówiono o 200

    Najlepsze jest to jak uzyskali dostęp - cytuję:
    "Aktualizacja: 16.06.2011
    Wiadomo już jak doszło do ataku. Atakujący po prostu zmieniali
    identfikator klienta widoczny w pasku adresu przeglądarki na inny. Brak
    kontroli dostępu w bankowych skryptach umożliwił im podgląd danych innych
    klientów. Jest to podstawowy błąd."

    <http://niebezpiecznik.pl/post/citi-bank-zaatakowany
    -dane-200-000-
    posiadaczy-kart-wykradzione/>

    --
    xbartx

  • 4. Data: 2011-06-17 11:19:49
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Thu, 16 Jun 2011 19:06:01 +0200, Ra napisał(a):

    > chyba nie było

    Było:
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [Citi] RRSO 53,34%
    Date: Sun, 12 Jun 2011 07:32:07 +0200

  • 5. Data: 2011-06-17 17:05:09
    Od: Ra <t...@d...it>

    W dniu 2011-06-16 19:06, Ra pisze:
    > chyba nie było

    a propo zabezpieczeń to właśnie dostałem linka do pewnego serwisu z
    pracą który aktualnia wystawia wszystkie cv - trzeba tylko znać linka ;)
    nie rozumiem po co ktoś trzyma na apache takie dokumenty

  • 6. Data: 2011-06-17 17:16:34
    Od: Ra <t...@d...it>

    W dniu 2011-06-17 13:19, Kamil pisze:

    > Było: