  • 21. Data: 2014-08-10 13:43:51
    Temat: Re: Podwyzszenia limitow KK
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Owszem, szczegolnie ze to ryzyko to jakies zadne, i latwo przerzucalne
    > na klienta - kurs z dnia ksiegowania.

    BTW należy zauważyć, że to właśnie kantor ponosi duuużo większe ryzyko
    niż bank przy transakcji kartą - kantor przyjmuje gotówkę od anonimowej
    osoby oraz wystawia się fizycznie na niebezpieczeństwo np. rozboju. Bank
    dokonuje tu tylko operacji bezgotówkowych i nieanonimowych.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 22. Data: 2014-08-10 14:14:01
    Od: S <a...@w...pl>

    > CHF ani SEK typowo nie są mi do niczego potrzebne, ale np. euro zdarza
    > mi się kupować i nie ma żadnego problemu z np. groszową prowizją (spread
    > 2 gr). W kantorze "przy ulicy", żadne tam internetowe serwisy
    > bezpośrednie itp. Dzwonię chwilę wcześniej i ustalam kurs i tyle.

    Brzmi fantastycznie. A mógłbyś zdradzić ile wymieniasz jednorazowo w
    kantorze "przy ulicy", gdzie spead wynosi 2 gr. oraz czy jest to sieć
    kantorów (pytam w nadziei, że będzie też w moim mieście)?

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2014-08-11 07:40:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 10 Aug 2014 13:41:00 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):
    > A dlaczego?

    > No ale co to są ceny hurtowe - 500 lub 1000 euro.

    No widzisz, nie napisali, dlatego wydaje mi sie co powyzej :-)

    Owszem, moze ja glupi jestem, moze trzeba sie przy okienku spytac po
    ile naprawde to euro ..

    > Właśnie.

    > Bez dodatkowej marży banku? Gdzie tak jest?

    Nie probowalem, ale o ile rozumiem to wszedzie.
    Placisz ... i powinno sie na terminalu pokazac wybor waluty - lokalna
    lub karty wraz z kursem. Jak wybierzesz walute karty, to bank nie ma
    nic do obciazania ...

    J.

  • 24. Data: 2014-08-11 08:22:58
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2014-08-11 07:40, J.F. pisze:

    > No widzisz, nie napisali, dlatego wydaje mi sie co powyzej :-)

    W Internecie pogrzebałem i wyszło, że w Gdańsku za próg hurtowy
    (praktycznie standard) uznają równowartość 4000zł. Spread zmniejsza się
    z 10gr. do 4gr. Nadal jest to jednak mniej korzystna propozycja niż
    kantory on-line (spread w okolicy 2gr).

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2014-08-11 22:15:45
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    S <a...@w...pl> writes:

    > Brzmi fantastycznie. A mógłbyś zdradzić ile wymieniasz jednorazowo w
    > kantorze "przy ulicy", gdzie spead wynosi 2 gr. oraz czy jest to sieć
    > kantorów (pytam w nadziei, że będzie też w moim mieście)?

    Nie chciałbym polecać akurat tego (lub innego) kantoru, ale tak jest nie
    tylko w tym jednym. Teraz po prostu korzystam z kantoru blisko mnie.
    Sprawdzam tylko, czy kurs nie jest jakiś dziwny, ale normalnie nie ma
    różnic większych niż 0,5 gr (w stosunku do najlepszych cen).
    Kiedyś kupowałem też w innych, i było podobnie. Kursy są dostępne
    w Internecie, podobnie jak sumy, od jakich obowiązują, na miejscu nie
    spotkałem się z żadną niespodzianką. Jednorazowo zwykle kupuję
    wielokrotność 1 keuro, może to być np. kilka keuro.
    Oczywiście na tablicy w kantorze umieszczony jest kurs bardziej
    detaliczny, ale wystarczy zapytać np. "chciałbym kupić xxxx euro, po
    jakim kursie ...?" i odpowiedź będzie korzystniejsza niż ta z tablicy
    (choć może minimalnie mniej korzystna niż z telefonu/Internetu, nie
    wiem).
    Ten kurs nie jest dla mnie aż taki super ważny, 0,5 gr przy stosunkowo
    małej sumie robi mniejszą różnicę niż np. koszty i czas dojazdu na drugi
    koniec miasta. Co innego 20+ gr, tu różnica jest, jakby to napisać, dość
    zauważalna.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 26. Data: 2014-08-11 22:20:58
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > Placisz ... i powinno sie na terminalu pokazac wybor waluty - lokalna
    > lub karty wraz z kursem. Jak wybierzesz walute karty, to bank nie ma

    Tak by było fajnie... problem w tym, w praktyce nie mam nic do
    wybierania :-(

    Może są jakieś opcje w terminalach (niektórych), ale skąd ja, klient,
    mam o nich wiedzieć.
    No i nie wiem, czy przypadkiem to nie jest tak, że organizacja może
    przeliczyć waluty po swoim kursie, ale uwzględniając marżę banku. Kiedyś
    na pewno tak było, nie śledziłem tego ostatnio.
    --
    Krzysztof Hałasa