  • 1. Data: 2014-08-01 15:58:34
    Temat: BGŻ Optima - co oni kombinują???
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dzisiaj dostałem emaila, którego nadawcą ponoć jest: BGŻOptima
    <n...@m...bgzoptima.pl>
    Korzystam z programu MailWasher, który pozwala mi podglądnąć treść
    emaila jeszcze bez ściągania go z serwera i patrzę, co tam piszą, a tam
    widzę taki tekst:

    jeśli zawartość tej wiadomości nie wyświetla się poprawnie
    kliknij tutaj

    Witaj,Informujemy, że Twój przelew do BGŻOptima w ramach polecenia
    zapłaty z rachunku powiązanego na kwotę 0,00 PLN z dnia
    01-08-2014 nie został zrealizowany przez Twój
    bank. Sprawdź w Twoim banku, jaki był powód.Informujemy, że Twój przelew
    z konta BGŻOptima na kwotę
    0,00 PLN z dnia 01-08-2014 nie został
    zrealizowany z powodu niewystarczających środków na koncie.Informujemy,
    że przelew w ramach Zlecenia Stałego między Twoimi
    rachunkami na kwotę 0,00 PLN nie został zrealizowany z powodu
    niewystarczających środków na koncie.Informujemy, że masz nową wiadomość
    w poczcie BGŻOptima, dotyczącą
    Twojej Lokaty Terminowej. Aby ją przeczytać zaloguj się na
    www.bgzoptima.pl.Informujemy, że masz nową wiadomość w Twojej poczcie
    BGŻOptima. Aby
    ją przeczytać zaloguj się na www.bgzoptima.pl.Informujemy, że Twoje
    zlecenie nabycia jednostek uczestnictwa
    zostało zrealizowane. Data realizacji
    01-08-2014, liczba jednostek 0,000000, cena jednostki 0,00
    PLN.Informujemy, że Twoje zlecenie odkupienia jednostek uczestnictwa
    zostało zrealizowane. Data realizacji
    01-08-2014, liczba jednostek 0,000000, cena jednostki 0,00
    PLN.Informujemy, że Twoje zlecenie konwersji jednostek uczestnictwa
    na Jednostki Funduszu zostało zrealizowane dnia
    01-08-2014.Pozdrawiamy,
    Zespół BGŻOptima

    informacje prawne prywatność

    Ten list został wysłany
    przez Bank Gospodarki Żywnościowej Spółka Akcyjna z siedzibą w
    Warszawie, ul. Kasprzaka 10/16, kod pocztowy: 01-211, zarejestrowana w
    rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonym
    przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy
    Krajowego Rejestru Sądowego, pod nr KRS 0000011571. Numer identyfikacji
    podatkowej (NIP): 526-10-08-546. Kapitał zakładowy w wysokości 56 138
    764
    zł w całości wpłacony.
    Ponieważ ani nie zlecałem żadnych przelewów ani nabycia żadnych
    "jednostek uczestnictwa", więc byłem przekonany, że to jakiś phishing.
    Sprawdziłem nagłówki maila:
    a ten adres IP to:

    inetnum: 91.199.135.0 - 91.199.135.255
    netname: Rabobank
    descr: Cooperatieve Centrale Raiffeisen-Boerenleenbank B.A.
    country: NL
    [...]
    org-name: Cooperatieve Centrale Raiffeisen-Boerenleenbank B.A.
    org-type: LIR
    address: Rabobank International
    address: UEP C1042, CRS Telecoms
    address: Europalaan 44
    address: 3526 KS
    address: Utrecht
    address: NETHERLANDS

    Czyli bank, ale dlaczego Rabobank? (ta nazwa jakoś wyjątkowo źle mi się
    kojarzy).
    A nalepsze jest to, że po ściągnięciu emaila wyświetla się CAŁKIEM INNA
    TREŚĆ!
    Wyświetla się coś takiego, jak na tej stronie:
    http://komunikacja.bgzoptima.pl/optiext/optiextensio
    n.dll?ID=JnGGJq3KcPW41i9_GsQppRjupwEDMUbN4tnfdl
    Ani słowa o przelewach czy jednostkach udziałowych!

    Mocno zaniepokojony zalogowałem się na swoje konto, a tam pasztet, w
    postaci wiadomości z banku, o takiej treści:

    =======
    Szanowni Państwo,
    Uprzejmie informujemy, iż w dniu 30 lipca 2014 r. Zarząd Banku
    Gospodarki Żywnościowej S.A. zdecydował o uchyleniu swojej uchwały z
    dnia 17 czerwca 2014 r. w sprawie zmiany wysokości oprocentowania
    standardowego środków pieniężnych zgromadzonych na Rachunku Głównym oraz
    Rachunkach Celowych (innych niż Rachunek Optima Saver lub Rachunek
    Optima Duo Saver) od dnia 19 sierpnia 2014 r., o której to zmianie Bank
    informował w dniu 18 czerwca 2014 r.
    Oprocentowanie standardowe środków zgromadzonych na Rachunku Głównym
    oraz Rachunkach Celowych (innych niż Rachunek Optima Saver lub Rachunek
    Optima Duo Saver) pozostaje więc na niezmienionym poziomie i wynosi 2,5%
    w skali roku. Jednocześnie informujemy, że wysokość oprocentowania
    standardowego nie ma wpływu na obecnie oferowane okresowe stałe
    oprocentowanie promocyjne ani nie wyklucza okresowego oferowania w
    przyszłości przez BGŻOptima stałego oprocentowania promocyjnego środków
    pieniężnych zgromadzonych na w/w rachunkach.
    Aktualne oprocentowanie promocyjne (stałe w Okresie Promocji) na
    Rachunkach Głównym i Celowych (innych niż Optima Saver i Optima Duo
    Saver) w przypadku:
    1) Nowych Środków na Rachunku Głównym do 100 000 zł wynosi 3,5% w skali
    roku (do dnia 25 sierpnia 2014 r.)
    2) Pozostałych Środków zł wynosi 3,0% w skali roku - jeżeli saldo
    środków pieniężnych na Rachunku Głównym wynosi co najmniej 150 000 (do
    dnia 8 sierpnia 2014 r.),
    W związku z powyższym, od chwili doręczenia niniejszej informacji nie
    istnieje możliwość zastosowania postanowień § 60 ust. 5-8 Regulaminu, §
    8 ust. 5-8 Umowy Ramowej (dla Konta BGŻOptima Indywidualnego, Junior
    oraz Biznes) oraz § 9 ust. 5-8 Umowy Ramowej (dla Konta Wspólnego
    BGŻOptima) (prawo złożenia przez klienta sprzeciwu albo wypowiedzenia
    Umowy Ramowej w trybie natychmiastowym).
    W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z naszym Centrum Obsługi
    Klienta dostępnym pod numerami 801 280 280 oraz 22 574 37 00 (opłata za
    połączenie zgodnie z cennikiem operatora). Nasi konsultanci są do
    Państwa dyspozycji od godziny 8:00 do 22:00, od poniedziałku do piątku.
    Pozdrawiamy,
    Zespół BGŻOptima
    ==========

    Jeśli dobrze rozumiem, to w tej chwili nadwyżka nowych środków powyżej
    100 tys. zł (a mniej niż 150 tys. zł) będzie oprocentowana na tylko
    2,5%, a nie na 3% jak dotychczas?
    Czy ktoś zauważył jeszcze jakieś inne zmiany?

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 2. Data: 2014-08-01 17:15:15
    Temat: Re: BGŻ Optima - co oni kombinują???
    Od: boa <a...@u...poczta.fm>

    W dniu 01-08-2014 15:58, Chris94 pisze:
> [...]
    > 01-08-2014 nie został zrealizowany przez Twój
    > bank. Sprawdź w Twoim banku, jaki był powód.Informujemy, że Twój przelew

    U mnie to samo najlesze ze w poczcie zwykla informacja o wiadomości w banku
    czyli txt majla zawiera co innego niz html

    Ale dzięki za info bo złupiałem szukajac w poczcie mejla o
    niezrealizowanym przelewie o którym miałem informacje na komórce a nie
    mogłem znaleść w poczcie ... :)

  • 3. Data: 2014-08-01 17:55:15
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Fri, 01 Aug 2014 17:15:15 +0200, boa napisał(a):

    > U mnie to samo najlesze ze w poczcie zwykla informacja o wiadomości w banku
    > czyli txt majla zawiera co innego niz html

    A jeszcze lepsze jest to, że przed chwilą jeszcze raz dostałem tę samą
    wiadomość!
    Chyba nowi szefowie z tego (nomen omen) Rabo-banku chcą się wykazać i
    dają polskim pracownikom niezły wycisk.
    W każdym razie ja, w ramach rewanżu już zleciłem przelew z BGŻ-O całej
    nadwyżki, która nie będzie oprocentowana na 3,5%.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 4. Data: 2014-08-05 11:06:50
    Od: "Waldek" <j...@t...mam>

    Użytkownik "Chris94" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał w wiadomości

    > W każdym razie ja, w ramach rewanżu już zleciłem przelew z BGŻ-O całej
    > nadwyżki, która nie będzie oprocentowana na 3,5%.

    A czy data "ewakuacji" nie wypada gdzies na 25.08 ?
    - bo tak mi sie cos po łepetynie pląta ....

    Pozdro

  • 5. Data: 2014-08-05 17:26:52
    Od: Krzysiek <s...@h...pl>

    W dniu 2014-08-05 11:06, Waldek pisze:
    > A czy data "ewakuacji" nie wypada gdzies na 25.08 ?
    > - bo tak mi sie cos po łepetynie pląta ....

    Tak. Ja dla pewności wynoszę się 22.08.