  • 21. Data: 2016-02-06 15:32:38
    Temat: Re: PiSdzielcy i drugi sort.
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Chris94 <c...@p...fm> writes:

    > Poziom Twoich wypowiedzi jest dość charakterystyczny dla elektoratu PO.
    Mój też?
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    Claret is the liquor for boys; port for men; but he who aspires to be a hero

  • 22. Data: 2016-02-06 17:00:30
    Temat: Re: pisdzielcy okładają banki podatkami. Re: Podwyzki
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 02/06/2016 11:14 PM, Chris94 wrote:

    > Czyli krótko mówiąc, wyssałeś to sobie z palca, za jedyną podstawę mając
    > pomysły Platformy Obywatelskiej obłożenia Polaków podatkiem
    > katastralnym.

    Nie udaję, że jestem rzecznikiem rządu i nie podaję żadnych oficjalnych
    planów.

    Za podstawę spekulacji miałem rozmiar deficytu w budżecie (w tym roku -
    największy w historii Polski!) i argumenty wymienione wcześniej.

    Oczywiście możesz rzucić swoje propozycje, w jaki sposób nasi rządzący
    poradzą sobie z tym problemem w następnych latach?

    Co do pomysłów obłożenia Polaków podatkiem katastralnym - nie rozumiem,
    dlaczego przytaczasz tutaj akurat Platformę Obywatelską?

    Prace nad podatkiem od nieruchomości rozpoczęły się w Ministerstwie
    Finansów już w roku 1993.

    Rada Ministrów w zaakceptowanej 7 czerwca 1994 roku "Strategii
    dla Polski" zobowiązała resort finansów do wprowadzenia całościowej i
    kompleksowej reformy ewidencji nieruchomości - dla celów fiskalnych - w
    tym określenia wartości nieruchomości dla potrzeb ustalania podstawy
    opodatkowania.

    We wrześniu 1998r. w Ministerstwie Finansów powstał Departament Podatków
    Lokalnych i Katastru, którego celem było między innymi przygotowanie
    i realizacja reformy opodatkowania nieruchomości.

    W 2007 roku, wicepremier i minister finansów Zyta Gilowska dostała od
    premiera Jarosława Kaczyńskiego polecenie przygotowania odpowiedniej
    ustawy, która umożliwiłaby wprowadzenie w Polsce katastru
    ("ekstrapodatek dla najbogatszych").

    W roku 2015, podczas kampanii wyborczej, PiS straszył, że PO po wyborach
    ma supertajne plany wprowadzenia w Polsce podatku katastralnego, w co
    jak widzę uwierzyło wielu wyborców (czyli klasyk w stylu "wina Tuska") [1].

    Ten podatek kontemplowały chyba wszelkie partie polityczne w Polsce!

    [1]
    http://wiadomosci.dziennik.pl/wybory-parlamentarne/a
    rtykuly/503697,wybory-parlamentarne-2015-pis-po-i-po
    datek-katastralny.html

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 23. Data: 2016-02-06 18:59:12
    Temat: Re: Podwyzki
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Dnia Sun, 7 Feb 2016 01:00:30 +0900, Tomasz Chmielewski napisał(a):

> [...]
    >
    > Za podstawę spekulacji miałem rozmiar deficytu w budżecie (w tym roku -
    > największy w historii Polski!) i argumenty wymienione wcześniej.

    Ale w swojej wypowiedzi nic nie wspomniałeś o tym, że to są tylko Twoje
    spekulacje!
    Podałeś to jako niebudzącą wątpliwości informację, tak jakby pochodziła
    z oficjalnego źródła.
    A jak dotychczas, to największe zadłużenie w historii Polski, to
    wygenerowało 8 lat rządów PO - http://www.dlugpubliczny.org.pl/

    > Oczywiście możesz rzucić swoje propozycje, w jaki sposób nasi rządzący
    > poradzą sobie z tym problemem w następnych latach?

    Nie mam zamiaru, nie ja jestem premierem. I to samo proponowałbym
    opozycji, a zwłaszcza żeby nie próbowała jeszcze powiększać tego
    deficytu przez składanie propozycji poszerzania zakresu tych świadczeń.
    Wy mieliście 8 lat na to, nie zrobiliście w tym czasie nic, pozwólcie
    teraz działać innym.

    > Co do pomysłów obłożenia Polaków podatkiem katastralnym - nie rozumiem,
    > dlaczego przytaczasz tutaj akurat Platformę Obywatelską?

    Bo taką nazwę nosi ostatnie wcielenie partii, która poprzednio nazywała
    się Unią Demokratyczną, a potem Unią Wolności.

    > Prace nad podatkiem od nieruchomości rozpoczęły się w Ministerstwie
    > Finansów już w roku 1993.

    Właśnie, za rządów Hanny Suchockiej z Unii Demokratycznej

> [...]
    > kompleksowej reformy ewidencji nieruchomości - dla celów fiskalnych - w
    > tym określenia wartości nieruchomości dla potrzeb ustalania podstawy

    Okres rządów koalicji PSl-SLD, czyli dwóch partii, które przez cały
    okres od 1989 r. (poza latami 2005-2007) na zmianę były koalicjantami
    UD/UW/PO.

    > We wrześniu 1998r. w Ministerstwie Finansów powstał Departament Podatków
    > Lokalnych i Katastru, którego celem było między innymi przygotowanie
    > i realizacja reformy opodatkowania nieruchomości.

    Okres rządów Jerzego Buzka (obecnie PO), wicepremierem Leszek
    Balcerowicz (UW).

> [...]
    > premiera Jarosława Kaczyńskiego polecenie przygotowania odpowiedniej
    > ustawy, która umożliwiłaby wprowadzenie w Polsce katastru

    Czy to Twoja następna "spekulacja"?
    Bo wypowiedź p. Marcina Święcickiego absolutnie nie jest dla mnie
    wiarygodnym źródłem.

    > W roku 2015, podczas kampanii wyborczej, PiS straszył, że PO po wyborach
    > ma supertajne plany wprowadzenia w Polsce podatku katastralnego, w co
    > jak widzę uwierzyło wielu wyborców (czyli klasyk w stylu "wina Tuska") [1].

    PiS nie musiał straszyć. Wkrótce po wygraniu wyborów przez PO w 2007 r.
    władze samorządowe dostały z Warszawy wytyczne odnośnie opracowywania
    budżetu na następne lata. Miano w nich przyjmować wpływy z podatku
    katastralnego w wysokości 1% wartości nieruchomości.
    A wyborcy sobie to zapamiętali.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 24. Data: 2016-02-06 20:18:29
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 02/07/2016 02:59 AM, Chris94 wrote:

    > Ale w swojej wypowiedzi nic nie wspomniałeś o tym, że to są tylko Twoje
    > spekulacje!

    Mój "kataster" był odpowiedzią na:

    Wydaje mi się, że Porządek(policja) i Socjalizm będą dowolnie
    kształtować ceny tak jak drzewiej bywało.

    Z czym najwyraźniej się zgodziłeś, bo nie zacząłeś jechać po adwersarzu?

> [...]
    > z oficjalnego źródła.
    > A jak dotychczas, to największe zadłużenie w historii Polski, to

    Nie widzę tam rozliczenia partio-lata-zadłużeniowego od początka
    transformacji ustrojowej?

> [...]
    > deficytu przez składanie propozycji poszerzania zakresu tych świadczeń.
    > Wy mieliście 8 lat na to, nie zrobiliście w tym czasie nic, pozwólcie

    "Wy", czyli komu teraz odpisujesz? Jestem pewien, że za moimi plecami
    nie stał nikt, kto wspólnie ze mną pisał na tą grupę.

    > Bo taką nazwę nosi ostatnie wcielenie partii, która poprzednio nazywała
    > się Unią Demokratyczną, a potem Unią Wolności.

    Aha, a moi i twoi rodzice urodzili się w komunizmie, więc ja i ty
    jesteśmy komunistami.

    > Właśnie, za rządów Hanny Suchockiej z Unii Demokratycznej

    Wespół z ZChN i PChD, czyli składowymi późniejszego PiS.

    > Okres rządów koalicji PSl-SLD, czyli dwóch partii, które przez cały
    > okres od 1989 r. (poza latami 2005-2007) na zmianę były koalicjantami
    > UD/UW/PO.

    Ale dlaczego robisz wyjątek dla lat 2005-2007? Tym bardziej, że w 2007
    roku rządzący PiS chciał wprowadzić kataster?

    > Okres rządów Jerzego Buzka (obecnie PO), wicepremierem Leszek
    > Balcerowicz (UW).

    ...oraz AWS, składowej późniejszego PiS.

    > Czy to Twoja następna "spekulacja"?
    > Bo wypowiedź p. Marcina Święcickiego absolutnie nie jest dla mnie
    > wiarygodnym źródłem.

    http://www.gazetapodatnika.pl/artykuly/bedzie_podate
    k_katastralny-a_3569.htm

    25 czerwca 2007 r.

    W rozmowie z ,,Rz" pogłoski o rychłym wprowadzeniu katastru potwierdził
    wicepremier Przemysław Gosiewski.

    Ale poszperaj też w gazetach z tamtego okresu.

> [...]
    > budżetu na następne lata. Miano w nich przyjmować wpływy z podatku
    > katastralnego w wysokości 1% wartości nieruchomości.

    I jak, opracowywali w 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014,
    2015 i nie wprowadzili przez dwie kadencje? I tajny plan katastru
    utrzymali przez tyle lat i mieli dowalić w roku 2016?
    Kto to wymyślił? Przecież to się kupy nie trzyma.

    A może było inaczej, i wytyczne dostali jeszcze od PiSu, który przecież
    planował wprowadzenie tego podatku w 2007 roku?

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 25. Data: 2016-02-07 09:02:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 06 Feb 2016 15:31:23 +0100, Kamil Jońca napisał(a):
    > Chris94 <c...@p...fm> writes:
    > [...]
    > O podtku katastralnym to słyszałem od ~2000 roku. Więc chyba to nie do
    > końca tak, że to pomysł PO :)

    A przez 8 lat rzadzenia go w koncu jednak nie wprowadzili.

    Choc ponoc duzo jest juz gotowe w te strone i wprowadzic da sie
    szybko.
    No i ciekawe - gdyby nie wybory - mielibysmy w tej kadencji,
    czy bedziemy mieli w tej kadencji ? :-)

    J.

  • 26. Data: 2016-02-07 12:03:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > Lokalnych i Katastru, którego celem było między innymi przygotowanie
    > i realizacja reformy opodatkowania nieruchomości.

    I zaden nastepny rzad prac nie kazal wyrzucic i departamentu nie
    zamknal :-) Czy jednak zamknal ?

    > W roku 2015, podczas kampanii wyborczej, PiS straszył, że PO po wyborach
    > ma supertajne plany wprowadzenia w Polsce podatku katastralnego, w co
    > jak widzę uwierzyło wielu wyborców (czyli klasyk w stylu "wina Tuska") [1].

    No, PO o tym podatku bąkała od dawna. Nie wprowadzila ... ale kto wie.

    A wierzyc politykom nalezy tak:
    https://www.youtube.com/watch?v=KckjYVki0-s

    To byl rok ok 2006 ...

    J.

  • 27. Data: 2016-02-07 12:38:55
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 02/07/2016 08:03 PM, J.F. wrote:

    > I zaden nastepny rzad prac nie kazal wyrzucic i departamentu nie
    > zamknal :-) Czy jednak zamknal ?

    Chyba w 2006 czy w 2007 roku wyrzucili z nazwy "i Katastru" i zostało
    samo "Departament Podatków Lokalnych", bo źle się kojarzyło :)

    Ale zadania ma takie same jak przed zmianą nazwy (i w 2007 Gosiewski z
    PiS mówił o rychłym wprowadzeniu katastru).

    Tak czy owak - jeśli chodzi o wprowadzenie nowych podatków, to
    "kreatywne" są wszystkie ekipy polityczne w Polsce.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 28. Data: 2016-02-07 23:24:20
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Dnia Sun, 7 Feb 2016 04:18:29 +0900, Tomasz Chmielewski napisał(a):

    > Mój "kataster" był odpowiedzią na:
    >
    > Wydaje mi się, że Porządek(policja) i Socjalizm będą dowolnie
    > kształtować ceny tak jak drzewiej bywało.
    >

    > Z czym najwyraźniej się zgodziłeś, bo nie zacząłeś jechać po adwersarzu?

    Wniosek zdecydowanie pozbawiony podstaw.
    "Rotkol" nie był i nie jest dla mnie żadnym adwersarzem, a na jego
    głupie, prymitywne i chamskie wypowiedzi nie miałem zamiaru odpowiadać,
    zwłaszcza że w ogóle nie miałem zamiaru wdawać tutaj w jakąkolwiek
    polemikę.
    Po prostu szkoda na to mojego czasu, mam znacznie ciekawsze sposoby
    spędzania wolnego czasu, niż wdawanie się we flejmy z gówniarzami
    dorabiającymi sobie hejtowaniem.

    > "Wy", czyli komu teraz odpisujesz? Jestem pewien, że za moimi plecami
    > nie stał nikt, kto wspólnie ze mną pisał na tą grupę.

    Piszesz na grupie już na tyle długo, że bez względu na to co będziesz
    twierdził, chyba nikt z jej czytelników nie ma wątpliwości, że jesteś
    mocno powiązany z Platformą Obywatelską.

    > Ale dlaczego robisz wyjątek dla lat 2005-2007? Tym bardziej, że w 2007
    > roku rządzący PiS chciał wprowadzić kataster?

    I znowu minąłeś się z prawdą, bardzo podobnie zresztą jak z tym
    wprowadzeniem przez PiS podatku katastralnego od 2017 roku.
    Pozwolę sobie zacytować fragment artykułu, na jaki się sam powołałeś,
    czyli
    http://www.gazetapodatnika.pl/artykuly/bedzie_podate
    k_katastralny-a_3569.htm
    Otóż czytamy tam:

    "Co Jarosław Kaczyński rozumie przez ,,ekstrapodatek dla najbogatszych"?
    Według ,,Rzeczypospolitej" chodzi o podatek katastralny pobierany od
    wartości nieruchomości."

    Czyli Kaczyński nic o podatku katastralnym nie powiedział, ale
    dziennikarzom (a także Tobie) wcale to nie przeszkodziło, by te słowa w
    usta Kaczyńskiego włożyć.

    > W rozmowie z ,,Rz" pogłoski o rychłym wprowadzeniu katastru potwierdził
    > wicepremier Przemysław Gosiewski.

    Więc sprawdźmy, co naprawdę powiedział Przemysław Gosiewski:

    "Gosiewski uspokaja jednak, że bez przyzwolenia społecznego wprowadzenie
    katastru nie będzie możliwe. -- Musimy mieć mandat obywateli do
    wprowadzenia takiego podatku -- stwierdził. -- Jeśli społeczeństwo powie
    tak, to będą dodatkowe pieniądze na podniesienie płac, ale jeśli się nie
    zgodzi, to wtedy nie będzie mogło zgłaszać żadnych roszczeń w sprawie
    wyższych wynagrodzeń czy większych nakładów, np. na służbę zdrowia --
    dodał Gosiewski."

    Czy taką wypowiedź należy rozumieć jako zapowiedź rychłego wprowadzenia
    katastru?

> [...]
    > utrzymali przez tyle lat i mieli dowalić w roku 2016?
    > Kto to wymyślił? Przecież to się kupy nie trzyma.

    Trzyma się kupy i to bardzo dobrze.
    Sondaże przed nadchodzącymi wyborami 2010 r. wskazywały, że Lech
    Kaczyński ma duże szanse na reelekcję, a PiS na odzyskanie władzy i
    dlatego PO pomysł z katastrem schowała do szuflady, w oczekiwaniu na
    lepsze czasy.
    A potem były wybory 2011 roku, potem 2014 r. (cały czas czując na
    plecach oddech PiS-u) aż w końcu nadszedł rok 2015 i po prostu już tego
    pomysłu nie zdążyli zrealizować.

    --
    Krzysztof

  • 29. Data: 2016-02-08 01:43:58
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2016-02-06 o 20:18, Tomasz Chmielewski pisze:
    > Aha, a moi i twoi rodzice urodzili się w komunizmie, więc ja i ty
    > jesteśmy komunistami.

    Co Ty pleciesz. Komunistą jest ten kto był w PZPR.

    --
    animka

  • 30. Data: 2016-02-08 06:55:24
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 02/08/2016 09:43 AM, Animka wrote:

    > Co Ty pleciesz. Komunistą jest ten kto był w PZPR.

    Przestań bzdurzyć, komunizm wynosi się w genach.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com