  • 1. Data: 2016-02-03 21:33:26
    Temat: Podwyzki oplat bankowych a obowiazkowe darmowe (UE) konta
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    Od jakiegos czasu banki chetnie podwyzszaja oplaty, podnosza warunki
    bezplatnosci itp. Z drugiej strony wkrotce kazdy bank i SKOK bedzie
    musial miec w ofercie darmowe konto podstawowe z karta:
    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Kazdy-bank-bedzie-mu
    sial-oferowac-darmowe-konto-7273106.html

    W darmowym koncie nie beda mogly banki oferowac pozyczek, kart
    kredytowych itp. A to banki staraja sie wciskac jak moga, wydzwaniaja,
    mailuja, smsuja i coraz czesciej w systemach trasakcyjnych reklamy
    przeslaniaja istotna tresc. Niby do zamiany obecnego konta na to darmowe
    ma zniechecic, ze beda tylko podstawowe uslugi. Ale czy duza czesc ludzi
    nie potrzebuje tylko podstawowych uslug a do tego z checia przywita brak
    proby wciskania innych produktow banku?
    I czy banki nie strzela sobie w stope podnoszac teraz oplaty za konta,
    karty gdy za chwile beda musialy prowadzic darmowe uslugi co moze
    zachecic do zmiany kont.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2016-02-03 22:44:16
    Od: Joossef <x...@g...com>

    W dniu 03.02.2016 o 21:33 Marcin <n...@n...com> pisze:

    (...)> I czy banki nie strzela sobie w stope podnoszac teraz oplaty za
    konta,
    > karty gdy za chwile beda musialy prowadzic darmowe uslugi co moze
    > zachecic do zmiany kont.

    Zauważ, że banki muszą zaoferować takie konta dopiero po wrześniu 2017.
    Jeszcze duuużo czasu.

    --
    Pozdrawiam,
    Joossef

  • 3. Data: 2016-02-04 16:46:38
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-02-03 o 21:33, Marcin pisze:

    > I czy banki nie strzela sobie w stope podnoszac teraz oplaty za konta,
    > karty gdy za chwile beda musialy prowadzic darmowe uslugi co moze
    > zachecic do zmiany kont.

    Banków jest za dużo.
    Będą walczyć o klienta.
    Część z nich upadnie.
    Nie liczyłbym na zmowę cenową.
    Wkrótce zaczną pękać i obniżać opłaty.

    --
    MN

  • 4. Data: 2016-02-04 23:53:29
    Temat: pisdzielcy okładają banki podatkami. Re: Podwyzki
    Od: "Rotkol" <g...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Wkrótce zaczną pękać i obniżać opłaty.
    >
    > MN

    Banki konkurują od dawna i do tej pory była równowaga cenowa.
    Odbywały się co najwyżej drobne ruchy cenowe.
    Obecnie pisdzielcy okładają banki podatkami,
    więc banki obciążą klientów dodatkowymi opłatami, aby wyjść
    na swoje.

  • 5. Data: 2016-02-05 09:57:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rotkol" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >Obecnie pisdzielcy okładają banki podatkami,
    >więc banki obciążą klientów dodatkowymi opłatami, aby wyjść na swoje.

    Aby wyjsc na taki wysoki zysk, jaki do tej pory :-)

    Banki wzywane na dywanik
    http://niezalezna.pl/75468-banki-na-dywaniku-za-podn
    oszenie-oplat
    Albowiem ... w ustawie jasno napisane, ze nie wolno podnosic oplat z
    powodu nowego podatku :-)
    No to podniosa z innych powodow, a moga ich wymienic kilka :-)

    Nawiasem mowiac ... podatek od aktywow w obliczu/plus stale obnizanych
    stop procentowych ... czy to zgodne z konstytucja ?
    Bo jak stopy zejda ze zera, prowizji nie bedzie mozna podniesc,
    podatek trzeba zaplacic ... istnieje ryzyko, ze banki beda musialy
    doplacic do dzialalnosci.

    J.

  • 6. Data: 2016-02-05 10:23:34
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 02/05/2016 05:57 PM, J.F. wrote:

> [...]
    > Bo jak stopy zejda ze zera, prowizji nie bedzie mozna podniesc, podatek
    > trzeba zaplacic ... istnieje ryzyko, ze banki beda musialy doplacic do

    To się podniesie opłaty w celu spełnienia zaleceń KNF dotyczących
    adekwatności kapitałowej itp. itd.

    Dwa - czy ustawa o podatku bankowym działa wstecz? W przypadku banków,
    które zwiększyły opłaty przed wejściem w życie tej ustawy? To całkiem
    poważne pytanie, w końcu TK w Polsce już nie ma, a o interpretacji prawa
    decyduje JK ustami prokuratora generalnego (ewentualnie ustami
    prezydenta, jeśli chodzi o ułaskawianie).

    Trzy - i co to murwa za hipokryzja ze strony PiS? Jesteśmy jeszcze
    gospodarką kapitalistyczną, więc właściciele przedsiębiorstw mogą
    dowolnie kształtować ceny oferowanych przez siebie usług, w ramach
    istniejącego prawa.
    Jak na skutek podatku bankowego ceny podwyższają kontrolowane przez
    Skarb Państwa PKO BP, Alior, BOŚ, Bank Pocztowy - to jest dobrze; a jak
    to samo robią banki prywatne - to jest wielka afera polityczna?

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 7. Data: 2016-02-05 10:26:35
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com> writes:
    > Jak na skutek podatku bankowego ceny podwyższają kontrolowane przez
    > Skarb Państwa PKO BP, Alior, BOŚ, Bank Pocztowy - to jest dobrze; a

    No właśnie nie jest dobrze :), Jakaś komisja w sprawie PKOBP ma sie
    zebrać :)

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    I have never understood the female capacity to avoid a direct answer to

  • 8. Data: 2016-02-05 10:48:43
    Od: Aha <a...@p...pl>

    Tomasz Chmielewski pisze:
    > Jesteśmy jeszcze gospodarką
    > kapitalistyczną, więc właściciele przedsiębiorstw mogą dowolnie kształtować ceny
    > oferowanych przez siebie usług, w ramach istniejącego prawa.

    Jesteś pewny, że dalej będziemy gospodarką kapitalistyczną?.
    Wydaje mi się, że Porządek(policja) i Socjalizm będą dowolnie kształtować ceny tak
    jak
    drzewiej bywało.

    --
    aha

  • 9. Data: 2016-02-05 10:59:56
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 02/05/2016 06:48 PM, Aha wrote:

    > Jesteś pewny, że dalej będziemy gospodarką kapitalistyczną?.
    > Wydaje mi się, że Porządek(policja) i Socjalizm będą dowolnie
    > kształtować ceny tak jak drzewiej bywało.

    Pewien nie jestem, dlatego napisałem "jeszcze" O_o

    Rzeczywiście przechylamy się w stronę socjalizmu - ileż to razy można
    przerabiać?

    A w 2017 - podatek katastralny, na początek dla firm oraz osób
    fizycznych z nieruchomościami wartymi więcej niż 1 mln zł.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 10. Data: 2016-02-05 22:43:21
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Dnia Fri, 5 Feb 2016 18:59:56 +0900, Tomasz Chmielewski napisał(a):

    > A w 2017 - podatek katastralny, na początek dla firm oraz osób
    > fizycznych z nieruchomościami wartymi więcej niż 1 mln zł.

    Skąd ta informacja?

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof