    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Podwójne ubezpieczenie OC samochodu
    Date: Sun, 12 Feb 2012 00:27:26 +0100

    "Krzysztof Halasa" m...@i...localdomain

    > No cóż, akurat to ostatnie może być zupełnie skuteczne. Takie czasy.

    Ja zapłaciłem kiedyś dwa razy za OC w jednej firmie. Zadzwoniłem
    i odpowiedziano mi sympatycznie, że oczywiście nie będą ode mnie
    kasowali dwa razy za to samo -- albo pieniądze wrócą automagicznie,
    albo bezzwłocznie zostaną zwrócone mi jakoś inaczej.
    I oczywiście wróciły.

    Tak sobie myślę i myślę... Pasy jezdni zmieniam bez uruchamiania
    kierunkowskazów... Skręcam zazwyczaj podobnie... Także w obecności
    policji, której jest dużo dookoła... Szybkości dozwolone przekraczam,
    czasami co najmniej znacząco -- oby silnik był rozgrzany, bo na tych
    mrozach różnie bywa a nie chcę szarżować zimnym... Czerwone światła
    sygnalizacji ulicznych działają na mnie jak płachta na byka... Na
    ulicach pusto jak ćwierć wieku temu, co skłania do szaleństw...

    Hm... Od paru dni mam nowe OC... Może by tak zacząć je
    wozić ze sobą na wypadek kontroli policyjnej? ;)

    -=-

    Ćwierć temu jechałem bez świateł po zmroku/zmierzchu.
    Oczywiście bez nadużywania kierunkowskazów. No i dopadła
    mnie policja w chwili, gdy parkowałem pod sklepem. :) Miał
    być mandat, ale że nie miałem wówczas przy sobie żadnych :)
    dokumentów, więc rozśmieszyłem stróży porządku -- i puścili
    mnie bez ukarania. :)

    Czasami w takich sytuacjach pytano mnie o to, gdzie są dokumenty,
    jeśli je w ogóle mam. Gdy odpowiadałem, że mam w domu, proponowano
    mi przejażdżkę tam... Czasami nawet jechali, a czasami puszczali
    po tym, jak zgadzałem się bez oporu.

    Znam kogoś, kto jeździł bez OC wiele miesięcy -- nie miał w ogóle.
    Zatrzymany przez policję wyjaśnił, że zapomniał wziąć z domu.
    Gdy policjanci zaproponowali podróż do domu, oznajmił, że
    brak mu czasu... Policjanci rozpatrywali sprawę dość długo,
    po czym puścili człowieka wolno...

    Wyżej opisany samochód był furgonetką. Bez OC jeździł co najmniej pół
    roku -- bo właścicielowi brakowało szmalu na OC. Co więcej -- stosowni
    urzędnicy nieoficjalnie :) powiedzieli, że w razie wykrycia jest spora
    kara, ale brak wykrycia (zazwyczaj brak wypadku lub kontroli policyjnej)
    nie skutkuje niczym strasznym a po iluśtam latach taki brak ulega
    przedawnieniu i zapomnieniu...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'