  • 1. Data: 2007-04-20 08:41:53
    Temat: Podwójna wypłata z banku Millenium
    Od: "Michał" <m...@p...onet.pl>

    Witam, mam nadzieję że pytam na odpowiedniej grupie :-)

    Ma taką sytuację: firma w której pracuje jest obsługiwana przez bank millenium,
    okazało się że na skutek błędu tego banku w kwietniu znaczna część pracowników
    dostała podwójne wypłaty. Nie jest to błąd mojej firmy (przelali do millenium
    normalną kwotę (a tam ją "podwoili"). Osoby które mają konto w tym banku na
    następny dzień miały już odebraną nadmiarową wypłatę. Ja mam konto w ING także
    nie mogą ruszyć moich pieniędzy, bez mojej wiedzy.
    Przyszedł mi teraz list polecony w ING w którym piszą że dostali pismo od
    millenium o ich błędzie i proszą o zwrot pieniędzy na podane konto oraz
    zaznaczają że podana sytuacja nie jest wynikiem błędu ing. Nie ma podanego
    żadnego terminu zwrotu, ani nazwy żadnego dokumentu prawnego na podstawie
    którego miałbym to zrobić. Jest tylko prośba o pisemną odpowiedź w jaki sposób
    uregulowałem tę sprawę.
    Czy jest jakaś podstawa prawna która zobowiązuje mnie do oddania tych
    pieniędzy? Zamierzam jeszcze dzwonić do ing ale chciałbym wiedzieć na czym
    mniej więcej stoję.

    Michał

  • 2. Data: 2007-04-20 08:48:43
    Temat: Re: Podwójna wypłata z banku Millenium
    Od: "Mithos" <f...@a...pl>

    Michał wrote:
    > Czy jest jakaś
    > podstawa prawna która zobowiązuje mnie do oddania tych pieniędzy?
    > Zamierzam jeszcze dzwonić do ing ale chciałbym wiedzieć na czym
    > mniej więcej stoję.

    Kodeksy cywilny i przepisy o bezpodstawnym wzbogaceniu.

    --
    Mithos

  • 3. Data: 2007-04-20 08:52:38
    Od: "Janina WALLA" <w...@w...pl>

    > Ma taką sytuację: firma w której pracuje jest obsługiwana przez bank
    > millenium,
    > okazało się że na skutek błędu tego banku w kwietniu znaczna część
    > pracowników

    Nie oddawaj.
    Przelej do www.vwbankdirect.pl , tam nie ruszom

    jk

  • 4. Data: 2007-04-20 08:59:10
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia 20 Apr 2007 10:41:53 +0200, "Michał" <m...@p...onet.pl>
    wklepał(-a):

    > Czy jest jakaś podstawa prawna która zobowiązuje mnie do oddania tych
    >pieniędzy? Zamierzam jeszcze dzwonić do ing ale chciałbym wiedzieć na czym
    >mniej więcej stoję.

    Nazywa się to uczciwość i ostatnio jest jakby rzadko spotykane.

  • 5. Data: 2007-04-20 09:25:13
    Od: "wk" <b...@p...onetABC.pl>

    "Janina WALLA" <w...@w...pl> wrote in message

    > Nie oddawaj.
    > Przelej do www.vwbankdirect.pl , tam nie ruszom

    Chyba ze pracujesz w niemieckiej firmie...

    wk

  • 6. Data: 2007-04-20 11:19:22
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    Sławomir Szyszło wrote:
    > Dnia 20 Apr 2007 10:41:53 +0200, "Michał" <m...@p...onet.pl>
    > wklepał(-a):

    > Nazywa się to uczciwość i ostatnio jest jakby rzadko spotykane.

    Używając nomenklatury międzynarodowej: egzakly!

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 7. Data: 2007-04-20 18:27:42
    Od: "apa chojnice" <a...@n...pl>

    Sie nie martw chlopie. Trzylata temu BRE wyplacil kase swoim pracownikom wg
    listy plac z dwoch lat do tylu. Dostalem, sie ucieszylem. Niestety zabrali .
    APA