  • 1. Data: 2002-09-20 10:13:26
    Temat: Podstawa obciazenia konta
    Od: "hosi" <hosi@????.pl>

    Witam!
    Mialem ostatno ciekawa sytuacje:
    placilem w supermarkecie karta do eKonta mBanku,
    kasjerka powiedziala ze POS nie moze sie polaczyc z bankiem,
    slipa POS nie wydrukowal wiec nigdzie sie nie podpisalem.
    Zaplacilem dopiero wypukla karta BZWBK.
    Po powrocie do domku zauwazylem ze oczywiscie blokada
    na srodki w mBanku jest zalozona. Pomyslalem sobie spox, kilka dni
    i zostanie zdjeta. Okazje sie ze nic z tego, wczoraj pobrano mi srodki
    z konta!
    Pytanie: na jakiej podstawie bank pobral srodki z konta??

    hosi
    GG#520751

  • 2. Data: 2002-09-20 14:05:59
    Temat: Re: Podstawa obciazenia konta
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Fri, 20 Sep 2002 12:13:26 +0200, "hosi" <hosi@????.pl> wrote:

    >Pytanie: na jakiej podstawie bank pobral srodki z konta??

    Na takiej podstawie, ze bank widocznie dostal (elektronicznie)
    potwierdzenie dokonania transkacji.
    Jednak jesli zloszysz reklamacje to sklep bedzie musial przedstawic
    podpisanego przez Ciebie slipa (zakladam, ze PINu nie podawales przy
    tej transakcji?) a tego oczywiscie nie bedzie mogl zrobic, wiec bank
    reklamacje uzna.
    Standardowo slipy fizycznie nie opuszczaja sklepu, wszytko idzie
    elektronciznie. Dopiero w wypadku reklamacji sklep musi udowodnic, ze
    klient zaakceptowal ta transkacje.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 3. Data: 2002-09-20 14:28:50
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Standardowo slipy fizycznie nie opuszczaja sklepu, wszytko idzie
    > elektronciznie. Dopiero w wypadku reklamacji sklep musi udowodnic, ze
    > klient zaakceptowal ta transkacje.

    A jak to się odbywa w przypadku transakcji IO ?

    Pix

  • 4. Data: 2002-09-20 14:43:09
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Fri, 20 Sep 2002 16:28:50 +0200, "pix" <p...@w...pl> wrote:

    >A jak to się odbywa w przypadku transakcji IO ?

    W tej sytuacja cale ryzyko spoczywa na sprzedawcy. A przynajmniej moze
    spoczywac bo bank tak czy tak reklamacje odrzucic moze wg wlasnych
    procedur. Ale kiedy bank zwroci sie do sprzedawcy (posrednio) to on
    musi udowodnic, ze byla zgoda na dokonanie trnaksacji a w wypadku IO
    nie udowodni - wiec jego ryzyko.

  • 5. Data: 2002-09-20 14:56:59
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > procedur. Ale kiedy bank zwroci sie do sprzedawcy (posrednio) to on
    > musi udowodnic, ze byla zgoda na dokonanie trnaksacji a w wypadku IO

    I nie ma zadnej ochrony przed oszustami ???
    Jeśli tak, to znając życie każdy sklep, który umozliwia takie płatności sam
    prosi
    sie o kłopoty - aż dziwne, że ktokolwiek na to idzie.
    A ile czasu ma klient na złożenie reklamacji - czy zależy to od banku, czy
    też
    jest jakos regulowane na wyższym poziomie (np.VISA) ?

    Pix

    PS. słowo "oszust" oczywiście w żaden sposób nie odnosi się do autora wątku.

  • 6. Data: 2002-09-20 15:01:55
    Od: "hosi" <hosi@????.pl>

    "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisal:

> [...]
    > Standardowo slipy fizycznie nie opuszczaja sklepu, wszytko idzie
    > elektronciznie. Dopiero w wypadku reklamacji sklep musi udowodnic, ze

    Dzieki za info. PINu nie podawalem.
    Reklamacje oczywiscie juz zlozylem, teraz tylko pozostalo
    mi czekac (max 14dni roboczych).

    hosi
    GG#520751

  • 7. Data: 2002-09-20 15:32:38
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Fri, 20 Sep 2002 16:56:59 +0200, "pix" <p...@w...pl> wrote:

    >I nie ma zadnej ochrony przed oszustami ???

    Za granica to pewnie sa jakies ubezpieczenia, wiec sklepy sa
    chronione. Dodaktowo jesli towar jest fizycznie wysylany to przeciez
    gdzies trafic musial wiec slad jest.
    Natomiast w "sklepach" sprzedajacych towary wirtualne ja strony XXX
    podobno znaczna czesc transakcji jest reklamowana i wycofywana a mimo
    to sklepy wychodza na swoje (to juz wkalkulowane w dzialalnosc)

    >Jeśli tak, to znając życie każdy sklep, który umozliwia takie płatności sam
    >prosi
    >sie o kłopoty - aż dziwne, że ktokolwiek na to idzie.

    I wlasnie dlatego niektore sklepy nie chca przyjmowac kart z
    niektorych regionow swiata w tym czasem z Polski.

    >A ile czasu ma klient na złożenie reklamacji - czy zależy to od banku, czy
    >też
    >jest jakos regulowane na wyższym poziomie (np.VISA) ?

    Na pewno regulacje organizacji platniczych to okreslaja, ale dla
    klienta najwazniejszy jest regulamin jego karty. A on zwykle ogranicza
    czas na wszelkie reklamacje.

    Niestety trzeba tez pamietac, ze zaden znany mi regulamin wydawanej w
    Polsce karty nie gwarantuje uznania reklamacji transakcji MO/TO/IO.
    Jednak wlasnie ze wzgledu na to, ze bank moze tutaj bez problemow
    srodki odzyskac od sprzedawcy, zwykle w dobrych bankach nie ma
    problemu z takimi reklamacjami. Ktore banki sa dobre dowiesz sie
    uwaznie czytajac pbb :-)).

  • 8. Data: 2002-09-20 15:40:47
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    Wojtek Frabinski wrote:

> [...]
    > srodki odzyskac od sprzedawcy, zwykle w dobrych bankach nie ma
    > problemu z takimi reklamacjami. Ktore banki sa dobre dowiesz sie

    Jako od niedawna zainteresowany ofertą Lukasa a przy tym wybitny znawca,
    podszepnij no - czy Lukas jest "dobry" (w rozumieniu powyżej) ;) ?

  • 9. Data: 2002-09-20 15:47:26
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Fri, 20 Sep 2002 17:40:47 +0200, "Robert"
    <m...@w...pl> wrote:

    >Jako od niedawna zainteresowany ofertą Lukasa a przy tym wybitny znawca,
    >podszepnij no - czy Lukas jest "dobry" (w rozumieniu powyżej) ;) ?

    Nie wiem, nic jeszcze nie reklamowalem.
    Ale biorac pod uwage, ze nie posiada wlasnego centrum rozliczeniowego,
    tylko obsluguje go CK BZWBK to nie bylbym najlepszej mysli ;-/.
    Taki zewnetrzny posrednik po drodze moze w najlepszym razie proces z
    reklamacji znacznie wydluzyc.

    PS, wszytskie moje reklamacje i problemy dotychczas Lukas zalatwial
    bardzo sprawnie ale zadna nie dotyczyla kart.

  • 10. Data: 2002-09-20 16:05:22
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Za granica to pewnie sa jakies ubezpieczenia, wiec sklepy sa
    > chronione. Dodaktowo jesli towar jest fizycznie wysylany to przeciez
    > gdzies trafic musial wiec slad jest.

    Myślisz, że bank to bierze pod uwagę, czy to raczej dowód w ewentualnej
    rozprawie sądowej gdyby do niej doszło ?

    > Natomiast w "sklepach" sprzedajacych towary wirtualne ja strony XXX
    > podobno znaczna czesc transakcji jest reklamowana i wycofywana a mimo
    > to sklepy wychodza na swoje (to juz wkalkulowane w dzialalnosc)

    i pewnie w ceny ;-)

    > I wlasnie dlatego niektore sklepy nie chca przyjmowac kart z
    > niektorych regionow swiata w tym czasem z Polski.

    No i teraz to już wreszcie przestaję się temu dziwić.
    Swoja drogą bardzo ciekawe jak wyglądają takie statystyki w rozbiciu na
    poszczególne kraje.

    (..)
    > Niestety trzeba tez pamietac, ze zaden znany mi regulamin wydawanej w
    > Polsce karty nie gwarantuje uznania reklamacji transakcji MO/TO/IO.

    Chyba będą musiał sobie jeszcze raz uważnie poczytać.

    Pix