  • 1. Data: 2004-05-18 11:29:54
    Temat: Podpis na karcie płatniczej?
    Od: Jakub 'Qba' Kamecki <q...@1...0.0.1>

    Witam!

    Jak to jest z podpisem na rewersie karty płatniczej? Już nie raz
    zdarzało mi się, że w sklepie próbowali mnie zmusić do podpisania mojej,
    a ja osobiście wolę okazywać za każdym razem dowód osobisty. Czy są
    jakieś przepisy to określające, czy to jest tylko widzimisię
    poszczególnych sklepów?
    Z tym podpisem największe problemy miałem w CrFr, ekspedientka w ogóle
    nie przyjmowała do wiadomości, że nie chcę mieć podpisanej karty (swoją
    drogą strasznie ciężko jest coś tam nabazgrać) i po okazaniu dowodu
    stwierdziła, że tak nie można i muszę podpisać, a np. w Empiku po
    okazaniu dowodu nie było problemów.

    --
    Pozdrawiam, Jakub Kamecki
    IM info: www.funktastic.prv.pl | GT: MaxiGaz

  • 2. Data: 2004-05-18 11:32:40
    Temat: Re: Podpis na karcie płatniczej?
    Od: sebol <i...@a...pl>

    Jakub 'Qba' Kamecki wrote:

> [...]
    > drogą strasznie ciężko jest coś tam nabazgrać) i po okazaniu dowodu
    > stwierdziła, że tak nie można i muszę podpisać, a np. w Empiku po

    Nie chciałbym sie czepiać ale jak nie podpiszesz to złodziej to zrobi za
    ciebie i nawet sie nie będzie męczył z podrabioniem.
    Rozsądnym rozwiązaniem jest posiadanie zdjęcia na KK.

    --
    lobo_(małpa)autograf.pl

  • 3. Data: 2004-05-18 11:45:18
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Jak to jest z podpisem na rewersie karty płatniczej?

    Dowiesz się, jak ktoś Ci kartę ukradnie, podpisze ją Twoim nazwiskiem i
    zrobi sobie zakupy ;-)))) Powodzenia w reklamowaniu takich transakcji
    ;-))))) !

    --
    Jeżeli możesz-pomóż: www.pmm.org.pl

    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 4. Data: 2004-05-18 11:54:15
    Od: Jakub 'Qba' Kamecki <q...@1...0.0.1>

    *Glenn* wrote:
    > Dowiesz się, jak ktoś Ci kartę ukradnie, podpisze ją Twoim nazwiskiem i
    > zrobi sobie zakupy ;-)))) Powodzenia w reklamowaniu takich transakcji
    > ;-))))) !

    nie widzę związku między podpisaniem przeze mnie karty bądź nie a
    ewentualnymi trudnościami przy reklamacjach. skoro ktoś może podpisać
    moją nie podpisaną kartę to równie dobrze może podrobić podpis na
    kwicie.
    dodatkowo może uściślę, chodzi o electrona, więc wzorów podpisów nigdzie
    nie składałem (no ewentualnie to co miałem na umowie o prowadzenie konta
    i w dowodzie).

  • 5. Data: 2004-05-18 11:56:14
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > To z punktu widzenia klienta. A z punktu widzenia sklepu?
    > Co im zależy?

    Podpisana umowa z akceptantem. Dlaczego mają ją łamać?

  • 6. Data: 2004-05-18 11:56:45
    Od: "Artek" <a...@e...one.pl>

> [...]
    > ;-))))) !

    To z punktu widzenia klienta. A z punktu widzenia sklepu?

    Pozdrawiam,
    Artur

  • 7. Data: 2004-05-18 11:59:01
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

> [...]
    > dodatkowo może uściślę, chodzi o electrona, więc wzorów podpisów nigdzie
    > nie składałem (no ewentualnie to co miałem na umowie o prowadzenie konta

    Umowy o kartę też nie podpisywałeś? Bo mnie sie wydaje, że jednak tak. A
    umów sie chyba dotrzymuje prawda?

  • 8. Data: 2004-05-18 12:02:00
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

    > Z tym podpisem największe problemy miałem w CrFr, ekspedientka w ogóle
    > nie przyjmowała do wiadomości, że nie chcę mieć podpisanej karty (swoją
    > drogą strasznie ciężko jest coś tam nabazgrać)

    no i wcale sie jej nie dziwie. prosta sytuacja, podpisujesz sie na kwicie
    Kowalski i kupujesz co chcesz.
    Potem w domu na karcie podpisujesz sie Wisniewski i skladasz reklamacje.
    Jedynym dowodem dokonania transakcji jest kwit podpisany "Kowalski"
    i w dodatku inaczej niz na wzorze na karcie.
    Jak sie to skonczy i kto ma racje to jedna sprawa a to, ze kasjerka dostanie
    zjeby od kierownika, to druga sprawa.

    Nie wyklocaj sie bez sensu tylko podpisz karte.

    MarcinP

  • 9. Data: 2004-05-18 12:03:48
    Od: david <d...@N...o2.pl>

> [...]
    > ewentualnymi trudnościami przy reklamacjach. skoro ktoś może podpisać
    > moją nie podpisaną kartę to równie dobrze może podrobić podpis na
    zdejmij klapki z oczów i zobacz nad miejscem na podpis co jest napisane:
    "Podpis użytkownika / Authorised signature". Poza tym regulaminy
    prowadzenia kont/kart mówią o tym że kartę po otrzymaniu należy podpisać"

    > dodatkowo może uściślę, chodzi o electrona, więc wzorów podpisów nigdzie
    > nie składałem (no ewentualnie to co miałem na umowie o prowadzenie konta
    > i w dowodzie).
    i właśnie dla banku to jest wzór podpisu - podpis na umowie o
    prowadzenie konta

  • 10. Data: 2004-05-18 12:06:09
    Od: Jakub 'Qba' Kamecki <q...@1...0.0.1>

    *MarcinP* wrote:
    > no i wcale sie jej nie dziwie. prosta sytuacja, podpisujesz sie na kwicie
    > Kowalski i kupujesz co chcesz.

    nie mogę się tak podpisać, bo na karcie i w dowodzie stoi Kamecki.

    > Nie wyklocaj sie bez sensu tylko podpisz karte.

    z mojego punktu widzenia to nie jest bez sensu. w przypadku kart bez
    zdjęcia, okazanie dowodu jest jedynym sensownym rozwiązaniem.

    ale niech Wam będzie, podpisałem :-)