  • 11. Data: 2004-05-18 12:12:16
    Temat: Re: Podpis na karcie płatniczej?
    Od: "Artek" <a...@e...one.pl>

    Użytkownik "MarcinP" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:c8cu51$kab$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > no i wcale sie jej nie dziwie. prosta sytuacja, podpisujesz sie na kwicie
    > Kowalski i kupujesz co chcesz.
    > Potem w domu na karcie podpisujesz sie Wisniewski i skladasz reklamacje.
    > Jedynym dowodem dokonania transakcji jest kwit podpisany "Kowalski"
    > i w dodatku inaczej niz na wzorze na karcie.

    Ale jeśli podpis będzie taki sam, jak w dowodzie osobistym,
    to raczej reklamacja nie zostanie uznana.

    Pozdrawiam,
    Artur

  • 12. Data: 2004-05-18 12:43:51
    Temat: Re: Podpis... i pytanie kolejne
    Od: "janke" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jakub 'Qba' Kamecki" :
    > nie widzę związku między podpisaniem przeze mnie karty bądź nie a
    > ewentualnymi trudnościami przy reklamacjach.

    współczuję. i wobec tego pytanie: jak udało się przebrnąć przez umowę o
    KK? chyba, że tylko podpisałeś co dostałeś do podpisania...

    ale inne pytanie: kilkukrotnie już widziałem karty podpisywane nie na
    pasku do tego przeznaczonym, tylko nad tymże paskiem. właściciel karty
    zapewne podpisywał tam, bo miła "duży" podpis, a do tego podpisywał się
    pisakiem typu "permanent", niezmywalnym... może i sposób na ew. próbę
    przerobienia podpisu, jednak jak by nie było, podpis nie znajdował się w
    miejscu do tego przeznaczonym... co wtedy ma uczynić akceptant?

    zbyszko janke

  • 13. Data: 2004-05-18 12:45:41
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Jakub 'Qba' Kamecki napisał:
    > nie widzę związku między podpisaniem przeze mnie karty bądź nie a
    > ewentualnymi trudnościami przy reklamacjach. skoro ktoś może podpisać
    > moją nie podpisaną kartę to równie dobrze może podrobić podpis na
    > kwicie.
    > dodatkowo może uściślę, chodzi o electrona, więc wzorów podpisów nigdzie
    > nie składałem (no ewentualnie to co miałem na umowie o prowadzenie konta
    > i w dowodzie).

    No widzisz. A nowe przepisy każa podpisywać odrębną umowę na korzystanie
    z kart płatniczych banku i tam w formularzu umowy jest pole do wpisania
    wzoru podpisu, który będzie znajdował się na karcie. Poza tym na chyba
    każdej karcie VE / Maestro jest wydrukowany taki napis: Not valid unless
    signed / Karta niepodpisana jest nieważna, więc w tym przypadku sam się
    prosisz o kłopoty. Sprzedawca może po prostu takiej karty nie przyjąć.

    K.

  • 14. Data: 2004-05-18 12:47:11
    Od: "janke" <j...@p...onet.pl>

    Jakub 'Qba' Kamecki:

    > nie mogę się tak podpisać, bo na karcie i w dowodzie stoi Kamecki.

    możesz napisać _cokolwiek_zechcesz_, nazwisko z DO do niczego nie
    obliguje.
    proponuję napisać "nie czytałem umowy o KK" ;)))
    zbyszko janke

  • 15. Data: 2004-05-18 12:48:35
    Od: Jakub 'Qba' Kamecki <q...@1...0.0.1>

    *Krystek* wrote:
    > No widzisz. A nowe przepisy każa podpisywać odrębną umowę na korzystanie
    > z kart płatniczych banku i tam w formularzu umowy jest pole do wpisania
    > wzoru podpisu, który będzie znajdował się na karcie.

    dlatego chwilowo wstrzymałem się od stawiania zbyt kateogrycznych
    stwierdzeń, muszę sobie ten kwit odświeżyć.

    > Poza tym na chyba
    > każdej karcie VE / Maestro jest wydrukowany taki napis: Not valid unless
    > signed / Karta niepodpisana jest nieważna, więc w tym przypadku sam się

    na mojej nic takiego nie ma.

    --
    Pozdrawiam, Jakub Kamecki
    IM info: www.funktastic.prv.pl | GT: MaxiGaz

  • 16. Data: 2004-05-18 12:49:24
    Od: "janke" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Chaber"]
    > Spotkałem się z tym że na pasku właściciel napisał: "Proszę sprawdzić
    > dowód" + podpis.

    jeśli słowa te wpisał w miejscu na podpis to na slipach też pisał: "Proszę
    sprawdzić dowód + podpis"
    :) dużo czasu zatem spędza przy kasach ;)))
    zbyszko

  • 17. Data: 2004-05-18 12:52:22
    Od: david <d...@N...o2.pl>

    > na mojej nic takiego nie ma.

    ale na pewno jest "Podpis użytkownika / Authorised signature"

  • 18. Data: 2004-05-18 13:10:35
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Jakub 'Qba' Kamecki napisał:

    > na mojej nic takiego nie ma.

    No to może zdradzisz w końcu jaka to karta?

    K.

  • 19. Data: 2004-05-18 13:25:21
    Od: "Tomek" <D...@s...pl>

    > Poza tym na chyba każdej karcie VE / Maestro jest wydrukowany taki napis:
    > Not valid unless signed / Karta niepodpisana jest nieważna

    Maestro w BPH : Karta niepodpisana jest nieważna
    VW VE: Karta nieważna bez podpisu

    ale za to na VE z mBanku nie ma nic takiego :-)

  • 20. Data: 2004-05-18 13:28:09
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Glenn <g...@b...pl> wrote:

    > Dowiesz się, jak ktoś Ci kartę ukradnie, podpisze ją Twoim nazwiskiem i
    > zrobi sobie zakupy ;-)))) Powodzenia w reklamowaniu takich transakcji
    > ;-))))) !

    Jest jeszcze coś takiego jak wzór podpisu, wiesz?

    --
    Przemysław Maciuszko