  • 1. Data: 2002-01-14 01:45:10
    Temat: Podpis a utrata karty
    Od: "Andrzej" <h...@w...pl>

    Cześć,
    Wpisując PIN pomyliłem przycisk i bankomat Pekao mi ją połknął . Na drugi
    dzień przychodzę do ich banku, kładą mi ją przed nos, wypisuję protokół
    odbioru i podpisuję się jak w dowodzie osobistym który okazałem. Panienki aż
    zapiszczały bo na karcie se wykaligrafowałem imię i nazwisko w sposób nie do
    odrobienia nawet dla mnie (w każdym razie nie z pamięci). Dostałem jeszcze
    dwie szanse po czym odebrano mi kartę na amen.
    Po co ta brednia z podpisem? Nie dość że na tym świstku trudno coś zwykłym
    długopisem napisać bo papier jest śliski to tasiemkowy format nie daje szans
    na zmieszczenie zwykle "portretowego" podpisu (chyba że techniką
    laserową).Jedyne co można to umieścić tam imię i nazwisko i to bardzo
    klaustrofobicznie a więc nienaturalnie. Poza tym do cholery czy ja muszę
    regularnie ćwiczyć swój charakter pisma żeby się posługiwać kartą
    elektroniczną?
    Jedyne wyjście to walnąć kilkanaście krzyżyków ze spacjami które zapamiętam
    jako liczbę binarną. Z jednej strony chroni mnie tradycja - krzyżyk był
    przez wieki akceptowany, z drugiej - tasiemka kojarzy się z kodem
    węzełkowym, z trzeciej zaś będzie to podpis elektroniczny:-)))

    PIN wpisałem źle tylko raz i po zorientowaniu się palnąłem odruchowo w
    przycisk "zatrzymaj" (operację - mniemałem) ;-(
    Nie ma czasem przycisku do zerowania konta albo (w holenderskiej wersji)
    do autanazji?

    Swoją drogą nie zaszkodziłoby dawać z kartą schemat funkcji bankomatowych
    albo umieścić go w Internecie. Jeśli przyjdzie komuś po raz pierwszy
    zakładać lokatę to narazi się na drwiny że pomylił bankomat z automatem do
    gry. Kilka lat zabrało ludziom posługiwanie się złotym skróconym o cztery
    zera ale kartę otrzymują sami geniusze...

  • 2. Data: 2002-01-14 13:34:33
    Temat: Re: Podpis a utrata karty
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Andrzej" <h...@w...pl> writes:

> [...]
    > odrobienia nawet dla mnie (w każdym razie nie z pamięci). Dostałem jeszcze
    > dwie szanse po czym odebrano mi kartę na amen.

    Wydaje sie to rozsadne. Teraz bedziesz ja zapewne mogl odebrac we wlasnym
    banku (po jakims czasie, oczywiscie).

> [...]
    > klaustrofobicznie a więc nienaturalnie. Poza tym do cholery czy ja muszę
    > regularnie ćwiczyć swój charakter pisma żeby się posługiwać kartą

    Twoj problem. Musisz potrafic podpisac sie w taki sposob jak na karcie.
    Przy kazdej transakcji.

> [...]
    > przycisk "zatrzymaj" (operację - mniemałem) ;-(
    > Nie ma czasem przycisku do zerowania konta albo (w holenderskiej wersji)

    Dosc ciekawy, ale moim zdaniem dobry pomysl. Na osilkow, ktorzy czaja sie
    przy bankomacie - cos jak alarmowy szyfr.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 3. Data: 2002-01-14 15:37:45
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Mon, Jan 14, 2002 at 02:45:10AM +0100, Andrzej wrote:

> [...]
    > przez wieki akceptowany, z drugiej - tasiemka kojarzy się z kodem
    > węzełkowym, z trzeciej zaś będzie to podpis elektroniczny:-)))

    A moze po prostu podpis w formacie:

    100100011101001

    W koncu niech tez mi ktos udowodni ze to nie moj podpis?

> [...]
    > przycisk "zatrzymaj" (operację - mniemałem) ;-(
    > Nie ma czasem przycisku do zerowania konta albo (w holenderskiej wersji)

    niszczarki do kart beda w nastepnej wersji bankomatu. Bedziesz mogl
    wlozyc karte, wykonac operacje i ... odebrac pocieta karte ;-)

> [...]
    > gry. Kilka lat zabrało ludziom posługiwanie się złotym skróconym o cztery
    > zera ale kartę otrzymują sami geniusze...

    No way - jesli nawet bankomaty samego euronetu potrafia miec rozne
    'sciezki' dojscia do pewnych funkcji to jak zapewnisz ze beda
    identyczne pomiedzy pkobp a bsk?

    --

    --w

  • 4. Data: 2002-01-14 22:44:19
    Od: "Szymon" <s...@w...pl>

    Witam :)

    ale masz juz ta karte czy dales sobie zabrac? Wezwales kierownika czy innego
    swietego? To jest bzdura - ale tak jak juz pisalem tu kiedys o czyms innym -
    wszystko zalezy od danej osoby - jak zechce to bedzie mial swoja karte.

    Swoja droga - skoro nazwisko sie zgadza i dane w komputerze i podpis zgadza
    sie z dowodem - to co za malo ?

    Kiedys odbieralem tak karte a mam 2,3 podpisy - nie pamietam jak sie
    podpisalem, ale nie bylo z tym problemow - od reki dostalem.

    Pozdrawiam,

    --
    SzYmOn