  • 1. Data: 2002-04-23 12:28:34
    Temat: Podatek od zyskow z lokat?
    Od: Arek <k...@p...onet.pl>

    Witam!

    Janusz Weiss prowadził ostatnio w Radio ZET audycję na temat
    oprocentowania zysków z lokat. Wynikało z niej, że dla potrzeb
    skarbowych środki na lokatach są zawsze zaokrąglane do pełnej
    złotówki.

    Niestety - jak wynika z odzewu słuchaczy - każdy bank nalicza ten
    podatek po swojemu, czyli inaczej.

    Jak to w końcu jest?

    Audycji możecie posłuchać na stronie w stopce.

    --
    Arek, Sopot
    http://www.mp3.gda.pl/DzwonieDoPaniPana/

  • 2. Data: 2002-04-23 12:34:51
    Temat: Re: Podatek od zyskow z lokat?
    Od: "Kasia" <K...@e...pl>

    Użytkownik "Arek" <
    > Niestety - jak wynika z odzewu słuchaczy - każdy bank nalicza ten
    > podatek po swojemu, czyli inaczej.
    >
    > Jak to w końcu jest?

    No właśnie tak jest .... jedne banki (Pekao, Citi ) naliczaja nie
    zaokrąglając podstawy i maja na to pozwoleństwo Min. Finansów (aczkolwiek to
    jakies pomieszanie chyba - bo przeciez najwyższą wykładnia prawa jest
    ustawa), inne banki działaja zgodnie z ustawą i zaokraglaja podstawę
    opodatkowania do pełnych złotych .....

  • 3. Data: 2002-04-23 12:54:11
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    > No wlasnie tak jest .... jedne banki (Pekao, Citi ) naliczaja nie
    > zaokraglajac podstawy i maja na to pozwolenstwo Min. Finansów (aczkolwiek
    > jakies pomieszanie chyba

    Wcale nie! Ten sposob naliczania wynika z ROZPORZADZENIA MINISTRA a nie z
    ustawy.
    Inna sprawa, ze nie moze byc tak, zeby jednym bankom minister rozporzadzal
    liczyc tak a innym inacezej.
    Ale lamania USTAWY to tu nie ma.

    Michal.

  • 4. Data: 2002-04-23 14:22:30
    Od: "camokiller" <c...@h...pl>

    "Michal Kukula" <m...@a...net.pl> wrote in message
    zeszow.tpsa.pl...

> [...]
    > ustawy.
    > Inna sprawa, ze nie moze byc tak, zeby jednym bankom minister

    Ustawa nie może łamać konstytucji, rozporządzenie ustawy itd.
    Skoro w ustawie jest zapisane że podatku masz zapłacić 20% to chyba z
    rozporządzeniem ministra powodującym, że płacisz tego podatku 35% jest coś
    chyba nie tak. Co jeżeli minister wydałby rozporządzenie, że zaokrągla się
    nie do pełnych złotówek a do 10zł ?????

    Moim zdaniem sprzeczność z ustawą tu jednak jest.

    Kamil
    c...@h...pl

  • 5. Data: 2002-04-23 15:13:52
    Od: "Kasia" <K...@e...pl>

    Użytkownik "Michal Kukula" <

    > Wcale nie! Ten sposob naliczania wynika z ROZPORZADZENIA MINISTRA a nie z
    > ustawy.

    A czy ja napisałam że to wynika z Ustawy ???

    > Inna sprawa, ze nie moze byc tak, zeby jednym bankom minister rozporzadzal
    > liczyc tak a innym inacezej.
    > Ale lamania USTAWY to tu nie ma.

    Jest - bo aktem nadrzędnym nad rozporządzenia jest Ustawa, tak jak nad
    Ustawę Konstytucja.

    Co zresztą juz cmokiller napisał podczas mojej nieobecności na liście

  • 6. Data: 2002-04-23 16:59:22
    Od: "Wróbel" <r...@N...poczta.gazeta.pl>

    Arek <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Jak to w końcu jest?

    Na podstawie Ustawy z 21 listopada 2001r. o zmianie ustawy o podatku
    dochodowym od osób fizycznych oraz ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym
    od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne Dz.U. 134 z 23
    listopada 2001 poz.1509 od dn.01.03.2002 r. zostaje naliczany podatek od
    odsetek kapitałowych.
    W związku z naliczniem od dn. 01.03.2002r. podatku od odsetek kapitałowych
    informujemy, iż zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dn.04.05.2001r.
    o Ordynacji Podatkowej Dz.U. Nr 40 z 2001r.
    Art..20 i 21 przychody z tytułu odsetek kapitałowych (podstawa
    opodatkowania ) podlegają zaokrągleniu
    do 1zł i podatek do 0,10 zł.

    Za www.mbank.com.pl

  • 7. Data: 2002-04-23 17:44:43
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Tue, 23 Apr 2002 14:28:34 +0200, Arek <k...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >oprocentowania zysków z lokat. Wynikało z niej, że dla potrzeb
    >skarbowych środki na lokatach są zawsze zaokrąglane do pełnej

    Sluchal ktos dzisiejszej audycji i moze strescic? Weiss mial dzwonic
    do ZBP po wyjasnienia.

    PGR

  • 8. Data: 2002-04-24 06:13:18
    Od: Arek <k...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 23 Apr 2002 17:44:43 GMT, g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)
    napisal:

    >Sluchal ktos dzisiejszej audycji i moze strescic? Weiss mial dzwonic
    >do ZBP po wyjasnienia.

    Zadzwonił, ale odebrał ochroniarz i powiedział, że trwa posiedzenie
    Rady Nadzorczej. JW pewnie zadzwoni tam dzisiaj.

    http://www.mp3.gda.pl/weiss/PodatekOdLokat/index.htm

    Arek
    Sopot
    Klipy z BBB - http://www.mp3.gda.pl/bbb/

  • 9. Data: 2002-04-24 06:14:23
    Od: Arek <k...@p...onet.pl>

  • 10. Data: 2002-04-24 07:08:00
    Od: Piotr Zawadzki <p...@s...pl>

    camokiller wklepał swoimi pracowitymi paluszkami:

> [...]
    >nie do pełnych złotówek a do 10zł ?????
    >
    >Moim zdaniem sprzeczność z ustawą tu jednak jest.

    Zgadzam się w 100% z przedpiścą. Dodam tylko od siebie, że w takich
    własnie przypadkach wychodzą słabości polskiego prawa (nie tylko
    dotyczącego finansów państwa) - zgodnie z regułami 'prawa
    powielaczowego' w pewnej chwili dochodzimy do odwróconej o 180st. od
    zapisów konstytucyjnych/ustawowych ich interpretacji.
    Można by nawet stworzyć regułę - prawo (jeżeli takowe jeszcze nie
    istnieje ;) ) opisujące to zjawisko i mówiące np. o tym, że wprost
    proporcjonalnie do iloczynu przepisów sumy wszystkich urzędników przez
    których biurka przechodzi przepis, zwiększa się (w postępie
    geometrycznym) iloraz pomiędzy prawem pisanym a praktykowanym... czy
    jakoś tak... Nazwijmy to, będę dzisiaj nieskromny, prawem Zawadzkiego
    ;)

    Z poważaniem
    Piotr Zawadzki
    http://irss.and.pl