    From: "Mojche Swartz" <n...@c...net>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Podatek od papierowi zagranicznych
    Date: Wed, 22 Dec 2004 23:00:08 +0100

    "Twardy" <t...@s...ae.katowice.pl> wrote in message
    news:cqcpb5$f6f$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witaj
    >
    > Do tego roku podatek płacisz w skali progresywnej - za inwestycje
    > zagraniczne. Tylko w twoim przypadku, jeżeli się nie mylę (chodzi o
    > papiery
    > dłużne) podatek powinieneś zapłacić po zakończeniu inwestycji. Skoro te
    > papiery będą wykupowane za 4 lata, to nie powinieneś się martwić. Takie
    > interpretacje otrzymałem od zagranicznego funduszu którego jestem
    > przedstawicielem. Tylko, że on emituje coś w postaci jednostek
    > uczestnictwa,
    > ale zyski są dopisywane co miesiąc!W 2005 wchodzi podatek 19% od
> [...]

    Czy ta oplate mam dolaczyc do pisma do US. W jaki sposob? Wlozyc jakies
    znaczki skarbowe?
    Bo wyslalem do nich pismo ale nic nie zalaczylem, nie wiedzialem, ze za
    zapytanie sie placi ( w sumie to dla mnie nie wielki problem).
    Ja mam taka sytuacje, ze rozliczam sie z podatku w USA. Ale papiery sa
    zakupione poprzez polski oddzial Citibank i stad moj niepokoj czy czasem oni
    nie wysla do U.S. zgloszenia,ze wyplacono intrest, gdyz dostalem pismo z
    Citibank abym podal moj numer NIP. Kobieta z Citi nie potrafila mi
    jednoznacznie wyjasnic jak jest z podatkiem od procentow tych 5-cio letnich
    papierow, raz mowila, ze oni tego nie wysylaja poki co do U.S., innym razem,
    ze nie jest pewna itd, a ja nie chce miec w Polsce klopotow.....