  • 1. Data: 2004-06-21 00:10:36
    Temat: Podatek od odsetek
    Od: "Adam" <d...@a...tk>

    Witam,

    jestem osobą fizyczną, mam na koncie 15 000, jakieś odsetki od tego no i
    oczywiście płacę podatek od tych odsetek - a raczej odlicza mi go od razu
    bank przy naliczaniu odsetek.

    Pytanie: czy bank po prostu przesyła należną kasę z odsetek nie
    rozdrabniając w wyszczególnianiu się kto ile takowego podatku zapłacił ? Bo
    raczej nie wydaje mi się żeby bank słał do urzędu dane typu: pan Kowalski za
    miesiąc styczeń odprowadził 100 zł z tytyłu podatku od odsetek.

    Dlaczego mi się tak wydaje: A dlatego, że po 1 to chyba bank musiałby mieć
    mój NIP a nie przypominam sobie cobym podawał, a po 2 to chyba naruszało by
    to tajemnicę bankową ?

    A z drugiej strony czy oznacza to, że mogę mieć przychód na czarno 10
    000/m-c i spokojnie wpłacać na konto w banku bo i tak nie ma się jak do tego
    przyczepić ?

    --
    pozdrawiam,
    Adam

  • 2. Data: 2004-06-21 10:18:13
    Temat: Re: Podatek od odsetek
    Od: "krzysiek" <o...@i...pl>

    Użytkownik "Adam" <d...@a...tk> napisał w wiadomości news:cb58t5$i00
> [...]
    > mój NIP a nie przypominam sobie cobym podawał, a po 2 to chyba naruszało
    Co do NIPu nie wiem - jedno jest pewne - gdy US chce dostać dane dotyczące
    konta , to dostanie, bo jest uprawnionym do tego organem.

    > A z drugiej strony czy oznacza to, że mogę mieć przychód na czarno 10
    > 000/m-c i spokojnie wpłacać na konto w banku bo i tak nie ma się jak do
    tego
    > przyczepić ?
    Dopóki nie podpadniesz US na tyle, że zechce sprawdzić - to możesz
    spokojnie. Bodajże do 3 000 euro ( czy do 2??) przy wpółącie nie trzeba sie
    legitymowac dokumentem i moim zdaniem jest to bezpieczna kwota. Akurat Twoje
    10000 jest gdzieś w górnej takiej bezpiecznej kwoty, przy 20 000 trzba by
    duzo mocniej kombinować.

  • 3. Data: 2004-06-21 16:47:32
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    krzysiek wrote:
    > Co do NIPu nie wiem - jedno jest pewne - gdy US chce dostać dane
    > dotyczące konta , to dostanie, bo jest uprawnionym do tego organem.

    ostatnio Fortis prosił wszystkich klientów o uzupełnienie danych o NIP
    OFE chyba również to robiły rok temu, dlaczego twoj bank ma nie miec twojego
    NIP-a?

> [...]
    > kwota. Akurat Twoje 10000 jest gdzieś w górnej takiej bezpiecznej
    > kwoty, przy 20 000 trzba by duzo mocniej kombinować.

    kwota graniczna jakas jest (chyba ok 10tys EUR) ale tylko dla wplat gotówkowych
    przelewac możesz sobie z i na rachunek i po 100k/miesiac i bank tego nie
    analizuje
    i nie donosi.
    *** blad ***