    From: "Adam" <d...@a...tk>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Podatek od odsetek
    Date: Mon, 21 Jun 2004 02:10:36 +0200

    Witam,

    jestem osobą fizyczną, mam na koncie 15 000, jakieś odsetki od tego no i
    oczywiście płacę podatek od tych odsetek - a raczej odlicza mi go od razu
    bank przy naliczaniu odsetek.

    Pytanie: czy bank po prostu przesyła należną kasę z odsetek nie
    rozdrabniając w wyszczególnianiu się kto ile takowego podatku zapłacił ? Bo
    raczej nie wydaje mi się żeby bank słał do urzędu dane typu: pan Kowalski za
    miesiąc styczeń odprowadził 100 zł z tytyłu podatku od odsetek.

    Dlaczego mi się tak wydaje: A dlatego, że po 1 to chyba bank musiałby mieć
    mój NIP a nie przypominam sobie cobym podawał, a po 2 to chyba naruszało by
    to tajemnicę bankową ?

    A z drugiej strony czy oznacza to, że mogę mieć przychód na czarno 10
    000/m-c i spokojnie wpłacać na konto w banku bo i tak nie ma się jak do tego
    przyczepić ?

    --
    pozdrawiam,
    Adam