  • 1. Data: 2005-02-24 15:05:06
    Temat: Podatek Belki a obligacje dwuletnie (lata 2000-2002) Proszę o wyjaśnienie
    Od: i...@p...onet.pl

    Witam. Mam taki problem. W latach 2000-2002 maiłem kupione obligacje skarbowe,
    dwulatki o stałym oprocentowaniu. 31grudnia 2001 wszedł podatek belki. Moje
    pytanie jest takie, czy powinienem był zapłacić podatek skoro w trakcie
    trwania obligacji wszedł owy podatek belki. Pytam bo podatku nie płaciłem i
    nie uwzgledniałem tego w zeznaniu podatkowym( i tak zakład mnie rozliczał).
    Jeśli trzeba było zapłacic to co mam teraz zrobić, czy pisać korekte do
    zeznania podatkowego czy coś innego. Proszę o pomoc w tym zagadnieniu.

  • 2. Data: 2005-02-24 15:18:49
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    i...@p...onet.pl said the following On 2005-02-24 16:05:
    > Witam. Mam taki problem. W latach 2000-2002 maiłem kupione obligacje skarbowe,
    Tzn rozumiem, ze kupiłeś obligacje w 2000 roku ?
    > dwulatki o stałym oprocentowaniu. 31grudnia 2001 wszedł podatek belki. Moje
    > pytanie jest takie, czy powinienem był zapłacić podatek skoro w trakcie
    Nie.
    > trwania obligacji wszedł owy podatek belki. Pytam bo podatku nie płaciłem i
    > nie uwzgledniałem tego w zeznaniu podatkowym( i tak zakład mnie rozliczał).
    Poza tym belkowego nie dolicza się (przynajmniej w znanych mi
    przypadkach) do PIT. Płaci go instytucja finansowa.

    > Jeśli trzeba było zapłacic to co mam teraz zrobić, czy pisać korekte do
    > zeznania podatkowego czy coś innego. Proszę o pomoc w tym zagadnieniu.
    Nic nie rób.
    KJ

    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 3. Data: 2005-02-24 15:53:27
    Od: i...@p...onet.pl

    tak, obligacje kupiłem w 2000.09. Kupiłem na kwote 31.000zł a oprocentowanie
    było stałe 16% z kapitalizacją roczną. Dostałem przy wykupie kwote 41.713zł. Z
    tego widać ze dostałem całą kwote bez pomiejszenia o żaden podatek. Teraz już
    nie wiem czy w takim razie mnie wogóle dotyczył ten podatek ( mam na myśli
    okres od kiedy wszedł podatek belki). Bo nawet jeśłi instytucja finansowa sama
    by mi potrąciła z kapitału to kwota powinna być mniejsza o podatek, atego tu
    nie widać. Dziękuje panu za odpowiedz i pozdrawiam.