  • 21. Data: 2016-01-12 18:37:12
    Temat: Re: Po co brać kredyt jak się ma środki....?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:a...@n...neos
    trada.pl...
    On Tue, 12 Jan 2016 14:51:17 +0100, Liwiusz

    >Odezwała krynica mądrości której trzeba za każdym razem mówić wprost

    Ale racje ma.

    >bo nie umie się domyśleć prostych rzeczy. Skoro później nie mogą
    >leżeć to tym bardziej to bez sensu.

    Nie "nie moga" tylko "moga nie". Zrobi sie dobry okres, to bedzie
    mogl zainwestowac 3 mln, a nie 2.
    I zarobi na tym wiecej, niz ten kredyt kosztowal.
    A dobry okres sie zbliza - gielda doluje, doluje, to kiedys musi sie
    odbic :-)

    I tylko tak jak widze - kredyt bral, gdy akurat gielda szczytowala. A
    czy to mozna przewidziec, ze zaraz spadnie ?
    Oczywiscie wcale nie musial w gielde inwestowac.

    J.

  • 22. Data: 2016-01-12 18:57:00
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-01-12 o 17:34, RobertS pisze:

    > mam tak samo, wolę kupić na kredyt a gotówkę mieć dostępną
    > (płynność finansowa), poza tym obracając pieniędzmi jestem w
    > stanie więcej zarobić niż płacę za kredyt

    Ale tu problem cały czas jest inny.
    Jest gotówki dostępnej cała masa i nie grozi jakieś
    załamanie w portfelu. Abstrahując czy ktoś prowadzi firmę czy nie
    jak ma stale luźne i dostępne kilka milionów, to ja np nie bardzo
    rozumiem kredyt.

    Jedynie kwestia skali może mieć znaczenie - gość robi po prostu,
    w wolnych chwilach interesy na skalę milionową: ot, jak ktoś napisał,
    że mu się dziś przyśniło, że waluta podrożeje jutro o 50gr, to on
    już za kilka milionów kupuje, dopożycza i pojutrze zamiast 5 ma 6 mln.

  • 23. Data: 2016-01-12 19:28:21
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2016-01-12 o 18:57, cef pisze:

> [...]
    > że mu się dziś przyśniło, że waluta podrożeje jutro o 50gr, to on
    > już za kilka milionów kupuje, dopożycza i pojutrze zamiast 5 ma 6 mln.

    a może odsetki od kredytu zalicza do KUP i w ten sposób obniża podstawę
    opodatkowania?

    im osoba bogatsza tym ma więcej możliwości, aby nie płacić podatków...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 24. Data: 2016-01-12 19:30:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-01-12 o 16:31, Marek pisze:
    > mogły
    >
    > Odezwała krynica mądrości której trzeba za każdym razem mówić wprost bo
    > nie umie się domyśleć prostych rzeczy. Skoro później nie mogą leżeć to
    > tym bardziej to bez sensu.

    Marku, z jakiego kraju do nas przyemigrowałeś, że nie rozróżniasz "mogą
    nie leżeć" od "nie mogą leżeć"? Krynico głupoty, tak parafrazując ;)

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2016-01-12 19:31:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-01-12 o 19:28, RobertS pisze:

    > a może odsetki od kredytu zalicza do KUP i w ten sposób obniża podstawę
    > opodatkowania?

    Jeśli to byłby jedyny powód, to bez sensu.

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2016-01-12 19:57:24
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    > Kredyt z własnego banku dla kadry zarządzającej na 0.01%?

    Art Art. 79. 1 Prawa Bankowego

    Darek

    > Nieoprocentowany kredyt jest chyba również dostępny dla polskich
    > urzędników (choć z reguły ograniczony do kilku tys. zł), nie wiem czy we
    > wszystkich urzędach.

    IMHO nie ma takich ofert

    Darek

  • 27. Data: 2016-01-12 20:01:53
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

> [...]
    > sobie wyobraź, że masz informację tego typu choćby dzień wcześniej.
    > Bierzesz te swoje 3 mln i kupujesz 860 tys. franków (3,50zł/frank).
    > Potem bierzesz kredyt na 1 mln i dokupujesz jeszcze 280 tys. Masz razem
    > 1.140 tys. franków, które sprzedajesz po 4,50zł 15 stycznia. Właśnie
    > zarobiłeś ponad milion złotych. Oczywiście taki prezes dziś ma milion
    > kredytu - nie wiadomo ile miał rok temu. Aby sytuacja nie była oczywista
    > mógł komuś przekazać darowiznę itd. Krótko mówiąc - kreatywna
    > księgowość. Niemniej to przykład, gdzie nawet mafijny procent od kredytu

    Bajki
    Na udzielenie kredytu prezesowi banku musi wyrazić zgodę rada nadzorcza

    Darek

  • 28. Data: 2016-01-12 21:26:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Tak nawiązując do tego:
    > http://tvn24bis.pl/z-kraju,74/oswiadczenie-majatkowe
    -mateusza-morawieckiego,609822.html
    >Ma 3mln a bierze jeszcze kredyt na 1mln.

    Tak swoja droga - wysokosc wynagrodzenia jakos pominal ?

    A tak w druga strone - szacuja go na 33 mln w 11 lat.
    Nawet jesli 40% zabral podatek, to i tak prowadzil drogie zycie :-)

    Czy gdzies tam jeszcze VAT musial odprowadzic ?

    J.

  • 29. Data: 2016-01-12 22:03:36
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2016-01-12 o 20:01, Darek pisze:

    > Bajki
    > Na udzielenie kredytu prezesowi banku musi wyrazić zgodę rada nadzorcza
    >

    > Darek

    można to zrobić zupełnie inaczej, bank X udziela kredytu prezesowi banku
    Y i vice versa, oczywiście na bardzo preferencyjnych warunkach

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 30. Data: 2016-01-12 22:06:00
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2016-01-12 o 19:57, Darek pisze:

    > IMHO nie ma takich ofert

    nieoprocentowana to może być pożyczka, co do zasady kredyt powinien
    wiązać się z określonym kosztem

    ps
    kiedyś udało mi się dostać kredyt gotówkowy (kasa do ręki, nie jakaś
    zapłata za towar) i RRSO wyniosło 0%

    bank miał jakąś mega promocję, ale gdybym sam takiego nie otrzymał to
    nie uwierzyłbym, że to możliwe...

    --
    pozdrawiam
    RobertS