  • 1. Data: 2005-01-21 02:23:45
    Temat: Płatność kartą a napiwek
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Nie wiem, która z grup jest bardziej odpowiednia :)

    Pierwsze pytanie raczej na p.s.s-v: w jaki sposób można dać napiwek w
    restauracji w sytuacji, gdy płaci się kartą?

    Drugie pytanie chyba na p.b.b: na wydrukach z terminala czasem - oprócz
    zapłaconej sumy - jest pozycja 'napiwek' i 'suma z napiwkiem'. Czy wpisanie
    tam jakiejś kwoty spowoduje naliczenie napiwku dla restauracji? Czy
    pozostawienie pól pustych umożliwia restauracji 'naciągnięcie' rachunku?
    Jeśli nie, to po co to jest? Feature terminala nieprzystosowany do
    przepisów?

    P.

  • 2. Data: 2005-01-22 07:40:35
    Temat: Re: Płatność kartą a napiwek
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    Paszczak wrote:
    > Nie wiem, która z grup jest bardziej odpowiednia :)
    >
    > Pierwsze pytanie raczej na p.s.s-v: w jaki sposób można dać napiwek
    > restauracji w sytuacji, gdy płaci się kartą?

    2. najsensowniej jest zapłacić kartą a napiwek dać gotówką.

    MichalL

  • 3. Data: 2005-01-22 08:24:37
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sat, 22 Jan 2005 08:40:35 +0100, MichalL naskrobał(a):

    > 2. najsensowniej jest zapłacić kartą a napiwek dać gotówką.

    w każdej porządnej restauracji płacisz kartą napiwek i żeby było zabawniej
    to jest on osobno wyszczególniony.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 4. Data: 2005-01-22 09:19:51
    Od: Kamil Jonca <k...@g...pl>

    Dnia Sat, 22 Jan 2005 09:24:37 +0100,
    osoba podpisana: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>
    napisała:
    [...]
    > w każdej porządnej restauracji płacisz kartą napiwek i żeby było zabawniej
    > to jest on osobno wyszczególniony.

    Ale nie znam osobiście takiego lokalu w którym "karciany" napiwek
    trafiłby w całości do kelnera(ki), o ile wogóle trafia.

    KJ

    The man who understands one woman is qualified to understand pretty well
    everything.
    -- Yeats

  • 5. Data: 2005-01-22 09:20:39
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

    > w każdej porządnej restauracji płacisz kartą napiwek i żeby było zabawniej
    > to jest on osobno wyszczególniony.

    Oczywiście masz rację tylko, czy jesteś pewien ze napiwek trafia wtedy do
    najbardziej zainteresowanego

    pozd
    as

  • 6. Data: 2005-01-22 09:39:52
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Paszczak napisał(a):
    > Nie wiem, która z grup jest bardziej odpowiednia :)

    Najlepiej google.pl i przeszukanie pbb. Było tego mnóstwo.

    > Pierwsze pytanie raczej na p.s.s-v: w jaki sposób można dać napiwek w
    > restauracji w sytuacji, gdy płaci się kartą?

    Kartą, o ile POS pozwala.
    Albo gotówką. Ale to chyba oczywiste.

    Pytanie: czy napiwek trafi do obsługi...

    > Drugie pytanie chyba na p.b.b: na wydrukach z terminala czasem - oprócz
    > zapłaconej sumy - jest pozycja 'napiwek' i 'suma z napiwkiem'.

    O właśnie o tym pisałem.

    > Czy wpisanie
    > tam jakiejś kwoty spowoduje naliczenie napiwku dla restauracji?

    O ile obsłudze zechce się to wpisywać do terminala. Ja zwykle wpisuję
    jakąś kwotę dla zwykłego sprawdzenia. Narazie tylko raz zdarzyło mi się,
    że ten napiwek faktycznie mi pobrano.

    > Czy
    > pozostawienie pól pustych umożliwia restauracji 'naciągnięcie' rachunku?

    Teoretycznie - tak.
    Ale to taka teoria, jak to, że wierzyciel ma nr karty i może sobie go
    wykorzystać...

    > Jeśli nie, to po co to jest? Feature terminala nieprzystosowany do
    > przepisów?

    Dlaczego nieprzystosowany do przepisów? Jakich przepisów?

  • 7. Data: 2005-01-22 10:17:21
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    Zawartość nagłówka ["Followup-To:" pl.biznes.banki.]

    > Kartą, o ile POS pozwala.

    No właśnie, ale jak to się dzieje? Bo wydrukowano kwitek na X zł. Co się
    robi, żeby potem "dociągnąć" napiwek? Drugi raz bez fizycznej obecności
    karty się ściąga, czy co...?
    --
    Samotnik

  • 8. Data: 2005-01-22 10:20:15
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Osoba zwana Samotnik <s...@s...eu.org> napisała:

    >No właśnie, ale jak to się dzieje? Bo wydrukowano kwitek na X zł. Co się
    >robi, żeby potem "dociągnąć" napiwek? Drugi raz bez fizycznej obecności
    >karty się ściąga, czy co...?
    Tak. Ale nie wiem jak to dokładnie wygląda - chyba podaje się kod
    autoryzacji z właściwej transakcji.

    --
    Górnik | "Więc kimże w końcu jesteś ?
    g...@g...w.pl | która wiecznie zła pragnąc
    www.eridanus.org | wiecznie czyni dobro." (J.W.Goethe "Faust")

  • 9. Data: 2005-01-22 10:22:00
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Samotnik napisał(a):

    > No właśnie, ale jak to się dzieje? Bo wydrukowano kwitek na X zł. Co się
    > robi, żeby potem "dociągnąć" napiwek? Drugi raz bez fizycznej obecności
    > karty się ściąga, czy co...?

    Nie. Po prostu wierzyciel wpisuje kwote napiwku do terminala po
    transakcji, a przed rozliczeniem, a do banku trafia rozliczenie na sume
    transakcji i napiwku (jedna operacja).

  • 10. Data: 2005-01-22 11:43:13
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <u...@u...net>

    "Adam S." <d...@p...onet.pl> wrote in message
    > Oczywiście masz rację tylko, czy jesteś pewien ze napiwek trafia wtedy do
    > najbardziej zainteresowanego

    Z doswiadczenia mojej znajomej: zaleznie od lokalu do kelnera trafia od 50%
    do 70% napiwku z kart.

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak
    GG 1213856