  • 1. Data: 2005-01-20 22:15:39
    Temat: konto dla wspolnot mieszkaniowych - czy tylko Nordea?
    Od: "bzdreg" <b...@n...com>

    Witam!
    Tak sobie szperam w poszukiwaniu takiej oferty...
    Nie jestem zbyt biegły w rachunkach i ofertach dla firm (lepiej znam
    detaliczne) - ale:

    1. Czy konto dla WM, to po prostu konto dla firmy? Czy czymś się to różni?

    2. Nordea ma bardzo fajny ficzer - można zdefiniować kto MUSI akceptować
    określone operacje - np dwóch albo trzech równocześnie spośród upoważnionych
    osób. Czy tylko Nordea. czy wiadomo Wam, że inny bank takoż?

    (Wchodzą w grę tylko sensownie tanie oferty - kilkadziesiąt zł/mies.
    Corporate banking za kilkaset zł/mies odpada - nie ta skala...)

    Dziekuje. Pzdr. Bzd.
    b...@n...com
    (adres zwrotny wymaga recznego przetworzenia)

  • 2. Data: 2005-01-20 22:43:35
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@g...pl>

    bzdreg <b...@n...com> napisał(a):

> [...]
    >
    > (Wchodzą w grę tylko sensownie tanie oferty - kilkadziesiąt zł/mies.
    > Corporate banking za kilkaset zł/mies odpada - nie ta skala...)

    Konto dla WM to w zasadzie konto firmowe + konto FR, ale nie wszystkie banki
    jednak chcą zakładać konta wspólnotom. Moja ma konto w VW Bank, jest tanie
    i jak na razie nie wiem nic o problemach - poza ostatnim opóźnieniem w
    przesłaniu nowego tokena, ale za to VW już na tej liście zebrał, więc nie
    będę się wyżywał :^)
    Panie księgowe mojego poprzedniego administratora bardzo wzdychały do BISE,
    bo ten udostępniał papierowe kwity po każdej transakcji i po przejściu do VW
    na początku trochę lamentowały że robią księgowanie "z telewizora", ale po
    jakimś czasie lament ustał.
    Jesli chodzi o system zatwierdzania, to oczywiście zależy jak ambitny
    będziesz miał zarząd, ale zakładając że są to ludzie którzy oprócz funkcji
    społecznej w zarządzie mają swoje prywatne życie, rodzinę, pracę, to
    zakładanie że każdy przelew będzie przez kilku z nich akceptowany jest dość
    ryzykowne. IMHO wystarczy od administratora raz w miesiącu wziąć wyciąg,
    sprawdzić jakie były rozchody i czy pokrywają się z akceptowanymi fakturami.

    Miłego dnia
    Tomek