    From: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>
    Newsgroups: pl.soc.savoir-vivre,pl.biznes.banki
    Subject: Re: Płatność kartą a napiwek
    Date: Sat, 22 Jan 2005 10:39:52 +0100

    Paszczak napisał(a):
    > Nie wiem, która z grup jest bardziej odpowiednia :)

    Najlepiej google.pl i przeszukanie pbb. Było tego mnóstwo.

    > Pierwsze pytanie raczej na p.s.s-v: w jaki sposób można dać napiwek w
    > restauracji w sytuacji, gdy płaci się kartą?

    Kartą, o ile POS pozwala.
    Albo gotówką. Ale to chyba oczywiste.

    Pytanie: czy napiwek trafi do obsługi...

    > Drugie pytanie chyba na p.b.b: na wydrukach z terminala czasem - oprócz
    > zapłaconej sumy - jest pozycja 'napiwek' i 'suma z napiwkiem'.

    O właśnie o tym pisałem.

    > Czy wpisanie
    > tam jakiejś kwoty spowoduje naliczenie napiwku dla restauracji?

    O ile obsłudze zechce się to wpisywać do terminala. Ja zwykle wpisuję
    jakąś kwotę dla zwykłego sprawdzenia. Narazie tylko raz zdarzyło mi się,
    że ten napiwek faktycznie mi pobrano.

    > Czy
    > pozostawienie pól pustych umożliwia restauracji 'naciągnięcie' rachunku?

    Teoretycznie - tak.
    Ale to taka teoria, jak to, że wierzyciel ma nr karty i może sobie go
    wykorzystać...

    > Jeśli nie, to po co to jest? Feature terminala nieprzystosowany do
    > przepisów?

    Dlaczego nieprzystosowany do przepisów? Jakich przepisów?