  • 1. Data: 2013-10-09 14:17:32
    Temat: Płatność MC rozliczaną w USD w walucie bez kursu MC?
    Od: a...@g...com

    Hej, mam MC (debetową) do konta dolarowego w Alior Sync; ta karta jest rozliczana w
    USD. Standarowo cykl przeliczeń przy płaceniu jest taki, że lokalna waluta jest
    przeliczana na USD po kursie Mastercarda -- i tyle, jedno przewalutowanie, więc
    fajnie.

    Ale co w przypadku, jeśli płacę w walucie, której nie ma w tabeli kursów Mastercarda?
    W moim przypadku będzie to IDR, rupie indonezyjskie? Infolinia Sync poległa na tym.

    Z góry dziękuję za wskazówki,
    a.

  • 2. Data: 2013-10-09 22:26:32
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 09 Oct 2013 05:17:32 -0700, anka01 napisał(a):

    > Ale co w przypadku, jeśli płacę w walucie, której nie ma w tabeli kursów
    > Mastercarda? W moim przypadku będzie to IDR, rupie indonezyjskie?
> [...]

    Na logikę skoro w Indonezji będzie można płacić kartą MC, to muszą mieć
    jakieś przeliczniki z IDR na inne waluty, no bo niby jak inaczej miało by
    to funkcjonować?

    --
    xbartx

  • 3. Data: 2013-10-14 12:52:06
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu środa, 9 października 2013 14:17:32 UTC+2 użytkownik a...@g...com napisał:

    > Ale co w przypadku, jeśli płacę w walucie, której nie ma w tabeli kursów
    Mastercarda? W moim przypadku będzie to IDR, rupie indonezyjskie? Infolinia Sync
    poległa na tym.

    kurs na 100% istnieje nawet jesli MC nie zamiescil go w swoich tabelkach.

  • 4. Data: 2013-10-14 14:21:34
    Od: a...@g...com

    W dniu poniedziałek, 14 października 2013 12:52:06 UTC+2 użytkownik Krzysiek napisał:
    > kurs na 100% istnieje nawet jesli MC nie zamiescil go w swoich tabelkach.
    Dzięki. To tylko przypuszczenie, czy możesz potwierdzić, że będzie to bezpośrednie
    przewalutowanie na USD, tak jak dla innych walut?

    Czy ktoś z grupowiczów wie zatem może, w jaki sposób można się dowiedzieć, jaki to
    jest kurs?

  • 5. Data: 2013-10-14 14:43:55
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu poniedziałek, 14 października 2013 14:21:34 UTC+2 użytkownik a...@g...com
    napisał:

    > Dzięki. To tylko przypuszczenie, czy możesz potwierdzić, że będzie to bezpośrednie
    przewalutowanie na USD, tak jak dla innych walut?

    jedyna kwestia jest wysokosc kursu. nawet jesli MC przeliczy sobie np. na SGD a potem
    na USD to nie ma to zadnego znaczenia dla Ciebie, bylaby to forma ustalenia kursu
    miedzy tymi walutami.
    Tutaj nie ma dodatkowych oplat wynikajacych z tego tytulu, liczy sie sam kurs.

    > Czy ktoś z grupowiczów wie zatem może, w jaki sposób można się dowiedzieć, jaki to
    jest kurs?

    nawet placac w EUR tak do konca nie wiesz po jakim kursie transakcja zostanie
    rozliczona.
    moze da sie kontaktowac z Mastercardem by podal przykladowe kursy archiwalne, nie
    wiem. na stronie VISY kursy sa.