  • 1. Data: 2003-01-03 22:53:23
    Temat: Płacenie ze rachunki przelewem z konta o innych danych
    Od: "Pawel W" <pawelw6@nospam@polbox.com>

    Może troche nie jasny temat ale chodzi mi o takie coś ,że chce płacić z
    mBanku rachunki za ojca. Teraz załóżmy że mój ojciec ma na imie Edek a ja
    Pawel reszta danych jest taka sama tzn nazwisko adres zamieszkana.
    Czy jak zapłace np za telewizje kablową/prąd/gaz/telefon/czynsz itd. jako ja
    to oni to dobrze zaksięguja?
    Bo nie da sie ustawić w mBanku żeby na przelewie było inne imie niż
    posiadacza rachunku.

    Według mnie nie powinno robić np elektrowni różnicy czy wpłaca Edek czy
    Pawel Kowalski tylko ważne żeby sie adres zgadzał. Dobrze myśle?

    Pawel W

  • 2. Data: 2003-01-03 23:17:07
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Pawel W wrote:

    > Według mnie nie powinno robić np elektrowni różnicy czy wpłaca Edek czy
    > Pawel Kowalski tylko ważne żeby sie adres zgadzał. Dobrze myśle?

    dobrze myslisz, najwazniejsze jest to zeby naleznosc zostala
    uregulowana, mniejsza z tym kto placi, dla pewnosci
    dane osoby na ktora wystawiana jest faktura mozesz umiescic
    w tytule przelewu

  • 3. Data: 2003-01-03 23:20:43
    Od: Michał Rolka <m...@n...homeip.net>

    Pawel W wrote:
> [...]
    > Pawel reszta danych jest taka sama tzn nazwisko adres zamieszkana.
    > Czy jak zapłace np za telewizje kablową/prąd/gaz/telefon/czynsz itd. jako ja

    Płacę od ponad roku z mBanku i Inteligo za wodę, gaz, telefon, CO i
    czasami inne podobne usługi - użytkownikiem wszystkich tych usług jest
    mój Ojciec. Niczego nam jak dotąd nie odcięli. W tytule przelewu podaję
    zazwyczaj: nr faktury, nr/id odbiorcy (jeśli jest coś takiego), imię i
    nazwisko odbiorcy.

    Michał

  • 4. Data: 2003-01-04 11:23:15
    Od: "MAX" <max_kr{w_y_t_n_i_j__t_o)@poczta.onet.pl>

    Użytkownik "MarcinF" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > dobrze myslisz, najwazniejsze jest to zeby naleznosc zostala
    > uregulowana, mniejsza z tym kto placi, dla pewnosci
    > dane osoby na ktora wystawiana jest faktura mozesz umiescic
    > w tytule przelewu

    Prawda. W przypadku świadczenia pieniężnego wierzyciel nie może żądać
    osobistego świadczenia dłużnika (art. 356/2 KC). Dlatego też sprawa
    zaksięgowania to już problem wierzyciela - należy jednak dla pewności podać
    dokładne dane dłużnika.

    Pozdro
    MAX

  • 5. Data: 2003-01-05 11:28:30
    Od: Jarosław Lech <j...@a...net.pl>

    Użytkownik "MAX" <max_kr{w_y_t_n_i_j__t_o)@poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:av6g78$prl$1@news.onet.pl...

> [...]
    > osobistego świadczenia dłużnika (art. 356/2 KC). Dlatego też sprawa
    > zaksięgowania to już problem wierzyciela - należy jednak dla pewności

    A jeszcze lepiej: numer klienta, numer konta (nie bankowego, ale
    konta otwartego u wierzyciela) itp, numer faktury, numer telefonu, numer
    ewidencyjny czy cokolwiek innego, po prostu jednoznacznie
    identyfikującego dłużnika. Poza tym nalezy pamiętać, że niektóre
    płatności wpływają na indywidualny numer konta (np. ostatnio TPSA,
    telewizja kablowa UPC, rachunki kart kredytowych itp), gdzie na dobrą
    sprawę jakiekolwiek informacje w tytule płatności są zbędne, jeśli te
    realizowane są na bieżąco i na kwotę zgodną z zaległością.

    --
    Lejak
    j...@p...onet.pl