  • 11. Data: 2002-02-15 10:37:40
    Temat: Re: Płacenie niepodpisaną kartą - wczorajsza przygoda:-)
    Od: "Wojtek Szczypta" <w...@p...onet.pl>

    Witam
    Ja miałem sytuację taką że mi się podpis wytarł.
    Podpisałem ją ale to był zwykły długopis i nie przyszło mi do głowy to że
    się wytrze.
    Tylko raz miałem problem, też w Leclercu, ale kasjerka się zdecydowała mi
    przyjąć.
    Następnym razem już podpisałem czymś trwalszym, ale Bank mi po miesiącu
    "ukradł" kartę.

    pozdrawiam XemiR

  • 12. Data: 2002-02-15 10:52:38
    Od: MKO <m...@w...pl>

    burak to malo powiedziane i obraza buraka
    za to brawo dla stanowczego stanowiska Pan :000
    wszak taka postawa jest w naszym interesie - czyli uzytkownikow kart

    pozdr
    MKO

  • 13. Data: 2002-02-15 12:14:35
    Od: "RaV" <r...@s...pl>

    co się gościa czepiacie pewnie pisać nie umiał ;-))).

    --
    Z pozdrowieniami
    RaV

  • 14. Data: 2002-02-15 12:35:53
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    > co się gościa czepiacie pewnie pisać nie umiał ;-))).

    Powinien w takim wypadku zostawiac odcisk palca.
    ( Nie pamietam przepisow, ale jest taka ogolna zasada w Polsce)
    :-)

    Michal.

  • 15. Data: 2002-02-15 12:41:01
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Fri, 15 Feb 2002 11:52:38 +0100, MKO <m...@w...pl> wrote:

    >burak to malo powiedziane i obraza buraka
    >za to brawo dla stanowczego stanowiska Pan :000
    >wszak taka postawa jest w naszym interesie - czyli uzytkownikow kart

    Czy ja wiem? A co przyszkadza przyjęcie niepodpisanej karty? Jak
    właściciel ma takie widzimisię...
    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 16. Data: 2002-02-15 12:41:14
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Czy ja wiem? A co przyszkadza przyjęcie niepodpisanej karty? Jak
    > właściciel ma takie widzimisię...
    > --

    Taka karta jest po prostu niewazna.

    Maciej

    --
    FAQ news:pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl
    Wyszukiwarka oddzialow http://www.faq4pbb.prv.pl/baza

  • 17. Data: 2002-02-15 13:21:48
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@a...katowice.pl>

    Użytkownik "Michal Kukula" napisał:

    | Powinien w takim wypadku zostawiac odcisk palca.
    | ( Nie pamietam przepisow, ale jest taka ogolna zasada w Polsce)
    | :-)

    Tak, artykuł 79 Kodeksu cywilnego stanowi:
    "Osoba nie mogąca pisać, lecz mogąca czytać może złożyć osiadczenie woli w
    formie pisemnej bądź w ten sposób, że uczyni na dokumencie tuszowy odcisk
    palca, a obok tego odcisku inna osoba wpisze jej imię i nazwisko
    umieszczając swój podpis, bądź też w ten sposób, że za składającego
    oświadczenie woli podpisze się inna osoba, a jej podpis będzie poświadczony
    przez notariusza lub przewodniczącego zarządu gminy z zaznaczeniem, że
    został złożony na życzenie nie mogącego pisać, lecz mogącego czytać."
    Podobne uregulowania stosowane są także w innych krajach.
    W Polsce nie spotkałem się, by ktoś składał oświadczenie woli umieszczając
    na dokumencie tuszowy odcisk palca (np. gdy ma złamaną rękę).
    Natomiast w USA w bankach przy okienkach umieszczone są małe, okrągłe
    poduszeczki z tuszem. Widząc je zastanawiałem się, do czego mogą służyć
    (takie małe - zbyt małe by moczyć w nich pieczątki) - nie pomyślałem, że do
    moczenia palców w tuszu. To uregulowanie naszego Kc przypomniało mi się, gdy
    pewnego dnia zobaczyłem w amerykańskim banku petentkę przedstawiającą czek
    do zapłaty, która wypłatę czeku potwierdzała tuszowym odciskiem palca. :))))

    Pozdrawiam,
    Jarek

  • 18. Data: 2002-02-15 13:22:52
    Od: "alexy" <a...@w...pl>

    A czy przypadkiem oni nie powinni zabrać mu tej karty? Zabierają jeśli karta
    jest zastrzeżona, to może i nie podpisana powinni?
    Chociaż z drugiej strony, gdyby karta była kradziona, to rozsądny złodziej
    podpisałby ja po swojemu i wtedy nie miałby problemów z zakupami...
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 19. Data: 2002-02-15 13:27:08
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@a...katowice.pl>

    Użytkownik "Michal Kukula" napisał:

    | A ja po kilkumiesiecznym pobycie zauwazylem ze czasem sprawdzali a czasem
    | nie.
    | Moze w innym stanie bylem.

    Ja byłem w stanie Virginia. Pracowałem w parku rozrywki, najpierw jako
    kasjer, potem jako kierownik kasjerów (Cashier Lead). Zawsze sprawdzałem
    podpis na karcie, i wymagałem bezwzględnie tego również od moich podwładnych
    (co oczywiście bardzo ich dziwiło). Procedura ta zapisana była w regulaminie
    pracy na tym stanowisku, jednak nikt jej wcześniej nie przestrzegał, co mnie
    bardzo irytowało.

    Pozdrawiam,
    Jarek

  • 20. Data: 2002-02-15 13:29:56
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "alexy" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A czy przypadkiem oni nie powinni zabrać mu tej karty? Zabierają jeśli
    karta
    > jest zastrzeżona, to może i nie podpisana powinni?

    Nie.

    Maciej