  • 1. Data: 2002-02-15 08:27:48
    Temat: Inteligo i oplaty :)
    Od: "Pedroz" <p...@p...onet.pl>

    http://www.inteligo.pl/nowosci/news-one.php?id=58
    "W celu zachęcenia Klientów do szybkiego aktywowania kont Inteligo i jeszcze
    częstszego używania kart Inteligo Visa Electron Zarząd Banku w dniu
    14.02.2002 podjał decyzję o przesunięciu terminu pobierania opłat za
    prowadzenie konta oraz za korzystanie z kart. Promocja potrwa do odwołania.
    Wszyscy klienci zostaną o jej zakończeniu poinformowani z odpowiednim
    wyprzedzeniem na stronach WWW konta Inteligo."

    :))))) Cos takiego??? :))))
    --
    pzdr
    Pedroz [BB]

  • 2. Data: 2002-02-15 08:54:34
    Temat: Re: Inteligo i oplaty :)
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    Użytkownik "Pedroz" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Wszyscy klienci zostaną o jej zakończeniu poinformowani z odpowiednim
    > wyprzedzeniem na stronach WWW konta Inteligo."

    To znaczy tylko tyle, ze klienci "I." wyp*.* z taka predkoscia, ze pod
    koniec miesiaca liczba kont bylaby ujemna....

    Niemniej "wydaje mi sie" ze zarowno w poprzednim przypadku, jak i w tym "I."
    zapomnialo o jednym artykule Prawa bankowego:

    "W umowie rachunku bankowego określa się ponadto wysokość prowizji i opłat
    za czynności związane z prowadzeniem rachunku i warunki ich zmiany."

    Czy przypadkiem nie oznacza to, ze KAZDA zmiana TOiP wymaga WYPOWIEDZENIA
    umowy ??? Czyli - wnioskujac dalej - czynnosci podjete przez Inteligo sa
    nielegalne z punktu widzenia prawa?

    Na list wyslany kilka dni temu do "I." ... odpowiedziala cisza...

    Pzdr,

    Maciej

  • 3. Data: 2002-02-15 09:04:06
    Od: "Pedroz" <p...@p...onet.pl>

    "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org> wrote in message

    > To znaczy tylko tyle, ze klienci "I." wyp*.* z taka predkoscia, ze pod
    > koniec miesiaca liczba kont bylaby ujemna....
    Biorac pod uwage aktualna obnizke %, to nic im juz chyba nie pomoze :) Sami
    sobie kopia grob.

    --
    pzdr
    Pedroz [BB]

  • 4. Data: 2002-02-15 09:20:25
    Od: "BAH" <b...@k...chip.pl>

    "Pedroz" <p...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > Wszyscy klienci zostaną o jej zakończeniu poinformowani z odpowiednim
    > wyprzedzeniem na stronach WWW konta Inteligo."

    Wycofują się z twarzą ze zbędnej zadymy.

    BAH
    PS.
    Na oprocentowaniu sobie odbiją:
    4000*0,0078/365*30= 2,56 PLN

    /8,28-7,5=0,78/

    Co ciekawsze oprocentowanie każdego rachunku jest oddzielne.

  • 5. Data: 2002-02-15 09:47:49
    Od: <a...@p...onet.pl>

    Uprzejmie informujemy, że z dniem 15 lutego 2002 roku wprowadzamy zmiany w
    funkcjonowaniu kont Inteligo. Wynikają one z ciągłego doskonalenia naszej
    oferty, wiele z nich jest konsekwencją wniosków zgłaszanych przez Państwa.
    Najważniejsze z nich:
    Sami przeciez prosilismy o oplaty za konto , karte itp .......a teraz sie
    czepiamy

  • 6. Data: 2002-02-15 09:55:40
    Od: "BAH" <b...@k...chip.pl>

    "kriskel" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    > Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org> napisał w

    WYPOWIEDZENIA
    > umowy ???
    >
    > Tylko zmiana regulaminu. Zmiana TOiP nie powoduje zmian w regulaminie. I
    nie
    > powoduje zmian w warunkach umowy.
    > W regulaminach jest punkt: "zgodnie z tabelą opłat i prowizji". Nie
    zmienia
    > on swojego brzmienia. To tylko tabela się zmienia.

    Tą teorię to znamy, tylko że kolega powołał się na ustawę
    a nie regulamin.
    Zatem , wg naszych przypuszczeń, ta częć regulaminu ma "wadę prawną".

    BAH

  • 7. Data: 2002-02-15 10:14:14
    Od: "kriskel" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org> napisał w
    wiadomości news:a4iird$nvo$1@news.tpi.pl...

  • 8. Data: 2002-02-15 10:38:34
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    > Czy mogę prosić o numer tego artykułu?

    art. 54 ust. 3
    Dz.U. 2001 nr 111 poz. 1195

    Pzdr,

    M.

  • 9. Data: 2002-02-15 11:08:36
    Od: "Pawel Kierski" <p...@m...com.pl>

    Użytkownik kriskel <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a4ippc$126$...@n...onet.pl...
    > Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org> napisał w
    > wiadomości news:a4iofa$9bo$1@news.tpi.pl...

    > A jakie było poprzednie brzmienie tego ustępu? O ile istniał.

    Przed zmianą (Dz.U. z 1997 r. Nr 140, poz. 939):
    "3. W umowie rachunku bankowego wskazuje się zasady i sposób
    ustalania wysokości prowizji i opłat za czynności związane
    z prowadzeniem rachunku."

    Tu sprawa wg mnie prosta - wystarczyło, że wskazało się
    TOiP jako dokument regulujący wysokość "prowizji i opłat".
    W nowym brzmieniu oznacza to chyba tyle, że w umowie
    ma być podana wysokość opłat i prowizji w momencie
    zawierania umowy, a jako warunki zmiany - zmianę w TOiP.
    Może ktoś ma jakąś niedawno zawieraną umowę pod ręką
    i zobaczy jak to było sformułowane?

    Paweł Kierski
    p...@m...com.pl

  • 10. Data: 2002-02-15 11:23:33
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Pawel Kierski" <p...@m...com.pl> napisał w wiadomości

    > Może ktoś ma jakąś niedawno zawieraną umowę pod ręką
    > i zobaczy jak to było sformułowane?

    W nowych umowach mBanku jest taki oto zapis

    § 11.1. Za czynnosci zwiazane z prowadzeniem oraz dysponowaniem rachunkiem
    mBank pobiera oplaty i prowizje
    okreslone w zalaczniku: "Taryfy prowizji i oplat bankowych mBanku",
    stanowiacym integralna czesc Umowy.
    2. Wysokosc oplat i prowizji moze ulegac zmianom. Zmiany wysokosci oplat i
    prowizji uzaleznione sa w szczególnosci
    od poziomu ponoszonych przez mBank kosztów obslugi operacji, w tym od
    majacych wplyw na ten poziom parametrów
    rynkowych takich jak: stopa inflacji, kursy walutowe, referencyjne stawki
    oprocentowania ustalane przez NBP.
    3. Taryfa prowizji i oplat bankowych mBanku ustalana jest przez Prezesa
    Zarzadu BRE Banku SA w formie zarzadzenia.
    Zmiany stawek oplat i prowizji nie stanowia zmiany warunków niniejszej Umowy
    i beda podawane do wiadomosci na
    stronach internetowych mBanku oraz za posrednictwem mLinii.

    [zrodlo http://info.mbank.com.pl/umowa_1os.pdf ]

    IMHO nie jest to zadawalajace rozwiazanie [ust 3], kazdy klient powinien
    dostac indywidualnie informacje o zmianach np. emailem lub przynajmniej
    informacje o tym od kiedy zmiany beda obowiazywac i gdzie mozna je znalezc.
    W przypadku drugiego rozwiazania mozna nawet tak krotka informacje przeslac
    smsem [jesli ktos nie ma emaila]. Osobom bez emaila i gsma powinny byc
    przesylane listownie.

    Maciej

    --
    FAQ news:pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl