  • 1. Data: 2002-02-15 08:42:08
    Temat: Płacenie niepodpisaną kartą - wczorajsza przygoda:-)
    Od: Michał Kowalski <c...@R...pl>

    Witam. Poszliśmy wczoraj na zakupy. Przed nami stoi człowiek - przychodzi do
    płacenia - podaje babce niepodpisaną kartę VE PKO BP. Kasjerka sprawdza -
    karta nie podpisana - zwraca mu kartę. Facet podaje jej dowód - babka
    sprawdza dane, myśli - oddaje ponownie. Facet zaczyna robić się
    nieprzyjemny. Krzyczy, że już "dziesiątki tysięcy" wypłacił niepodpisaną
    kartą - zawsze wystarczyło pokazanie dowou. Mówie, że pracuje w banku, zna
    się na wszystkim i z kasjerką nie będzie dyskutował. Niech wołają menedżera.
    Przyszła kobieta - spytała się w czym problem - rzuciła okiem na kartę -
    nawet nie chciała z gościem rozmawiać. Wezwano jeszcze ważniejszego
    menedżera - przyszła sympatyczna pani - sprawdziła, że karta jest nie
    podpisana. Zaproponowała panu, że przyniesie mu zeszycik, gdzie będzie mógł
    wpisać swoje pretensje, bo one mu tej karty nie przyjmą. Człowiek
    demonstracyjnie wyrzucił część zakupów, znalazł kilka groszy i zapłacił za
    część produktów. Mnie zaciekawiło coś innego - stwierdził, że to PKO BP
    zaleca swoim klientom niepodpisywanie kart. On do tej pory zawsze płacił,
    nikt mu nie sprawdzał nieczego, dowód zawsze wystarczył. Co o tym sądzicie?
    (pomijam, że facet zachowywał się w sposób wyjątkowo chamski).

    pzdr
    --
    Michał Kowalski
    c...@q...pl

  • 2. Data: 2002-02-15 08:48:42
    Od: s...@y...com (Sebak)

    Michał Kowalski wrote:

> [...]
    > PKO BP zaleca swoim klientom niepodpisywanie kart. On do tej
    > pory zawsze płacił, nikt mu nie sprawdzał nieczego, dowód

    Pracownicy zachowali sie prawidlowo - karta nie powinna byc honorowana
    gdy jest nie podpisana!
    Na pewno nawet PKO BP nie zaleca nikomu takich bzdur.
    Burak jakis sie trafil i tyle.

    Pozdrawiam,

    Sebak

  • 3. Data: 2002-02-15 09:01:55
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@a...katowice.pl>

    Użytkownik "Michał Kowalski" napisał:

    | On do tej pory zawsze płacił,
    | nikt mu nie sprawdzał nieczego, dowód zawsze wystarczył.
    | Co o tym sądzicie?

    Moim zdaniem kartę należy użytkować zgodnie z regulaminem karty. Z tego co
    widziałem, w każym z takich regulaminów jest zapisany obowiązek podpisania
    karty przed pierwszym użyciem. Dodatkowo na kartach umieszczane jest zdanie,
    iż nie jest ważna jeśli jest nie podpisana. Procedura nie przewiduje chyba
    patrzenia osobom płacącym kartą do dowodu osobistego, z pewnością jest to
    możliwe, by kasjer zażądał dokumentu stwierdzającego tożsamość w przypadku
    wątpliwości.
    Cieszę się, że w naszym kraju bezwzględnie kasjerzy przestrzegają obowiązku
    sprawdzania, czy karta jest podpisana oraz porównują podpis na karcie z
    podpisem na potwierdzeniu sprzedaży (sądzę tak na podstawie własnych
    doświadczeń).
    W Stanach Zjednoczonych sytuacja jest odwrotna - ku mojemu zdziwieniu,
    podczas kilkumiesięcznego pobytu nikt nie zwracał uwagi na to czy karta jest
    podpisana, czy nie, nie porównywał też podpisów, choć kasjerzy szkoleni byli
    w tym zakresie.

    Pozdr.,
    Jarek

  • 4. Data: 2002-02-15 09:28:31
    Od: "Slawek Kos" <s...@i...net..pl>

    Użytkownik "Sebak" <s...@y...com> napisał w wiadomości

    > Na pewno nawet PKO BP nie zaleca nikomu takich bzdur.
    > Burak jakis sie trafil i tyle.

    W czasach, gdy PKO BP wydawal karty w oddzialach, nie mozna bylo opuscic
    banku z nowa karta bez jej podpisania. Po prostu nie wydawali. Teraz karty
    wysylaja do domu i mamy problem - nie kazdy ma na podoredziu pisak
    wodoodporny.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 5. Data: 2002-02-15 09:34:47
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    Burak jakis - a co za problem ukrasc dwod i podmienic zdjecie??

  • 6. Data: 2002-02-15 09:39:36
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

> [...]
    > kartą - zawsze wystarczyło pokazanie dowou. Mówie, że pracuje w banku, zna
    > się na wszystkim i z kasjerką nie będzie dyskutował. Niech wołają

    Dokladnie cos takiego widzialem raz na dworcu PKP.
    Pani juz "od roku" placila karta Citibanku ktora "przeciez ma podpis z
    przodu"
    A tu - nie chce jej kasjerka przyjac...
    Kasjerki PKP ostatnio bardzo dokladnie sprawdzaja podpisy.

    Michal.

  • 7. Data: 2002-02-15 09:40:28
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    > W Stanach Zjednoczonych sytuacja jest odwrotna - ku mojemu zdziwieniu,
    > podczas kilkumiesiecznego pobytu nikt nie zwracal uwagi na to czy karta
    jest
    > podpisana, czy nie, nie porównywal tez podpisów, choc kasjerzy szkoleni
    byli
    > w tym zakresie.

    A ja po kilkumiesiecznym pobycie zauwazylem ze czasem sprawdzali a czasem
    nie.
    Moze w innym stanie bylem.

    Michal.

  • 8. Data: 2002-02-15 09:59:02
    Od: <a...@p...onet.pl>

    > menedżera.

    Podaj ktory sklep jest taki porzadny - nich bedzie wzorem dla innych

  • 9. Data: 2002-02-15 10:11:04
    Od: Michał Kowalski <c...@R...pl>

    Użytkownik <a...@p...onet.pl> napisał:

    > Podaj ktory sklep jest taki porzadny - nich bedzie wzorem dla innych

    E. Leclerc, Bielany.

    pzdr,

    --
    Michał Kowalski
    c...@q...pl

  • 10. Data: 2002-02-15 10:30:52
    Od: m...@m...uni.lodz.pl (Krzysztof Miodek)

    Dnia Fri, 15 Feb 2002 09:42:08 +0100, Michał Kowalski napisał(a):
> [...]
    >nikt mu nie sprawdzał nieczego, dowód zawsze wystarczył. Co o tym sądzicie?

    To pewnie zależy od niedysponentki, ale jak kiedyś odbierałem kartę w
    oddziale PKO BP, to kazali mi na miejsu podpisać :-)
    Było to dawno temu, potem to już pocztą przysyłali...

    Krzysztof Miodek

    University of Lodz | "Never trust a computer you can lift"
    m...@m...uni.lodz.pl | IBM Emerging Markets Program speaker
    http://www.miodek.math.uni.lodz.pl/