  • 1. Data: 2005-05-07 06:31:01
    Temat: Pieniadze dla dziecka
    Od: "Alwik" <a...@o...pl>

    Witajcie
    prosze Was o opinie, przejrzalem rozne oferty, archiwum i coraz glupszy
    jestem :(, moze Wasze opinie mnie oswieca :)

    Chce wnukom przekazac kwote 10000, ale tak, zeby jeszcze przez kilka lat nie
    mogli jej zdefraudowac. Jeden ma 13 lat, drugi 16.
    Chcialbym te sprawe zalatwic bez pomocy ich ojca i upowaznic zaufanego do
    podejmowania decyzji w czasie zablokowania
    pieniedzy. Chcialbym tez zeby te pieniadze te nie musialy przechodzic
    procedury spadkowej.

    Wiem ze moge im otworzyc rachunki (ale tutaj potrzeba zgody ojca), no i z
    rachunku moga wyplacac pieniadze - a chcialbym zeby te pieniadze polezaly
    tak z 3-5 lat zanim beda mogli zdecydowac co z nimi zrobic.
    Czytalem o funduszach, ale albo jest w nich jakies ubezpieczenie, albo nie
    moga byc na dzieci i wogole mam do nich opory - dziwne umowy i oplaty...

    Z gory wielkie dzieki za pomoc
    Alwik

  • 2. Data: 2005-05-07 06:37:24
    Temat: Re: Pieniadze dla dziecka
    Od: ????? <M...@p...onet.pl>

    Alwik wrote:
> [...]
    > moga byc na dzieci i wogole mam do nich opory - dziwne umowy i oplaty...

    chyba można zrobić depozyt dowolnego przedmiotu (np woreczka z pieniędzmi) u
    notariusza ? a jeśli nie to wynająć skrytkę w banku a do niej pieniądze a
    kluczyk dać jako depozyt u notariusza, notariusz nie musi znać nazwy banku, może
    ona być znana tylko tym osobom

  • 3. Data: 2005-05-07 06:45:12
    Od: "Alwik" <a...@o...pl>

> [...]
    pieniądze a
    > kluczyk dać jako depozyt u notariusza, notariusz nie musi znać nazwy

    Hej
    dzieki!
    Zapomnialem dodac jeszcze jeden warunek - wolalbym zeby te srodki byly jakos
    oprocentowane - tak zeby po 5 latach nie okazalo sie ze polowe zjadla
    inflacja.

    Alwik

  • 4. Data: 2005-05-07 07:15:22
    Od: "trainer" <t...@p...org>

    Alwik wrote:

> [...]
    > jakos
    > oprocentowane - tak zeby po 5 latach nie okazalo sie ze polowe zjadla

    to może obligacje 5-letnie, i zdeponować np. w banku

    trainer

  • 5. Data: 2005-05-07 09:50:41
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Alwik napisał:
> [...]
    > w czasie zablokowania pieniedzy. Chcialbym tez zeby te pieniadze te nie
    > musialy przechodzic procedury spadkowej.

    Tak jak zasugerował Ci trainer: albo lokata, albo obligacje skarbowe - 3
    lub 5-letnie. Zależy jak chcesz podzielić te pieniądze.

    K.

  • 6. Data: 2005-05-07 10:23:33
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

> [...]
    > moga byc na dzieci i wogole mam do nich opory - dziwne umowy i oplaty...

    Zawsze możesz na siebie zrobić 2 lokaty i jednoczesnie dokonać zapisu na
    wypadek śmierci, gdzie uposażysz każdego z wnuków do jednej lokaty. Ktoś
    powinien wiedzieć o tym fakcie (mogą to być wnuki)
    Dopóki żyjesz możesz robić co chcesz z tymi pieniędzmi.
    Po śmierci środki wypłacane są wskazanej osobie. Postępowanie spadkowe nie
    obejmuje zapisu na wypadk śmierci.

    Darek

  • 7. Data: 2005-05-07 16:58:29
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    Alwik wrote:
> [...]
    > moga byc na dzieci i wogole mam do nich opory - dziwne umowy i oplaty...

    To coś to ubezpieczenie.
    Sa specjalne produkty, dzięki którym masz: oprocentownie,
    zabezpieczenie, możliwość zerwania w dowolnej chwili i brak dostępu sób
    3-cich do kasy.
    Jako uposażeni w razie śmierci są owi młodzieńcy.

    Mogą być to TEŻ ubezpieczenia zwane posagowymi.
    Wtedy warunek wieku etc można zawierać w treści umowy.

    MZ

  • 8. Data: 2005-05-08 20:19:03
    Od: "Alwik" <a...@o...pl>

    Dzieki wszystkim za odpowiedzi!

    Chyba wybiore zakup obligacji i ich darowizne.

    Pozdrowionka
    Alwik