    From: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Pieniadze dla dziecka
    Date: Sat, 7 May 2005 12:23:33 +0200
    Sender: d...@p...onet.pl@zagorze.smstv.pl

    > Chce wnukom przekazac kwote 10000, ale tak, zeby jeszcze przez kilka lat
    > nie
    > mogli jej zdefraudowac. Jeden ma 13 lat, drugi 16.
    > Chcialbym te sprawe zalatwic bez pomocy ich ojca i upowaznic zaufanego do
    > podejmowania decyzji w czasie zablokowania
    > pieniedzy. Chcialbym tez zeby te pieniadze te nie musialy przechodzic
    > procedury spadkowej.
    >
    > Wiem ze moge im otworzyc rachunki (ale tutaj potrzeba zgody ojca), no i z
    > rachunku moga wyplacac pieniadze - a chcialbym zeby te pieniadze polezaly
> [...]

    Zawsze możesz na siebie zrobić 2 lokaty i jednoczesnie dokonać zapisu na
    wypadek śmierci, gdzie uposażysz każdego z wnuków do jednej lokaty. Ktoś
    powinien wiedzieć o tym fakcie (mogą to być wnuki)
    Dopóki żyjesz możesz robić co chcesz z tymi pieniędzmi.
    Po śmierci środki wypłacane są wskazanej osobie. Postępowanie spadkowe nie
    obejmuje zapisu na wypadk śmierci.

    Darek