    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Fri, 4 Mar 2022 07:06:10 -0800 (PST)
    Subject: Re: Pekao historia
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 4 marca 2022 o 15:44:25 UTC+1 Dąbrowski napisał(a):
    > Miałem kiedyś konto w Pekao, które zamknąłem w 2008 roku. Kilka dni temu
    > znów otworzyłem konto w Pekao. Poszło szybko, bo okazało się że moje
    > dane osobowe wciąż są w systemie banku. Numer nowego konta jest inny od
    > tego z 2008 roku, ale po zalogowaniu się do Pekao24 zobaczyłem pełną
    > listę odbiorców do których przelewałem pieniądze przed 2008 rokiem. Z
    > tego wynika, że lista odbiorców nie jest przypisana do konta ale do
    > osoby. Ile czasu bank ma prawo przechowywać takie dane jak lista
    > odbiorców? Czy po 12 latach bank nie powinien był usunąć także moich
> [...]

    Nie masz "listy odbiorców _do_których_przelewałeś_pieniądze" tylko listę odbiorców
    zdefiniowanych - taką, jaką sobie utworzyłeś, niepowiązaną bezpośrednio z tym, czy do
    nich coś przelewałeś czy nie.
    I w sumie nic dziwnego że jest to przypisane do PESELu.
    Ciekawostką byłoby to, gdybyś widział historię tego starego konta. Choć zapewne
    technicznie jest to możliwe.
    Powiem więcej - ja w bnp paribas po założeniu nowej karty kredytowej znalazłem w jej
    historii - ale, uwaga, tylko tej przekazywanej przez "otwartą bankowość" (AIS) do
    santandera, dwie ostatnie operacje z poprzedniej KK w bnpp...
    W ST bnpp nie było ich widać - i nie było też widać w ST ing (również przez AIS).

    Pewnie login też masz taki sam - chyba że przy "migracji" (a może nawet były w tym
    czasie dwie, a może nawet trzy) na nowy system pozmieniali loginy.
    A że to zostało - jedna z możliwości jest taka, że nie rozwiązałeś z nimi umowy o
    "bankowość elektroniczną".
    Zaś druga - "cóż, to żubr" ;>

    Ja np. w ing i krokodylu nie mam żadnych usług - a dostęp do ST przez net mam.
    Nic się tam nie wyświetla, ale jakbym chciał konto to możliwe, że mógłbym je sobie
    założyć "elektronicznie", "podpisując" umowę SMSem, nawet nie byłby potrzebny przelew
    weryfikacyjny.
    ZTCP oba banki odpowiedziały, że rozwiązanie umowy o "bankowość elektroniczną" wymaga
    wizyty w oddziale.