  • 1. Data: 2004-07-12 15:34:35
    Temat: Opóźnienie spłaty kredytu a wypowiedzenie umowy
    Od: Romek <r...@t...pl>

    Witam grupę

    Jak to jest z wypowiedzeniem umowy przez bank - czy opóźnienie w spłacie
    kredytu hipotecznego o jeden dzień może być podstawą do rozpoczęcia
    egzekucji ?
    W umowie kredytowej z Multobankiem którą dostałem do podpisania jest
    zapis że bank może wypowiedzieć umowę w przypadku nie wpłacenia w
    terminie raty kapitałowo odsetkowej. Czy nie ma np. w prawie bankowym,
    jakichś zapisów ochronnych, mówiących że najpierw musi być
    powiadomienie, upłynąć dajmy na to 30 dni, a dopiero potem można wysyłać
    komornika.

    Boję się sytuacji, że np. wyjadę na wakacje, spóźnię się dzień ze spłatą
    raty kredytu i nie będę miał już domu do którego będę mógł wrócić.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-07-12 17:53:46
    Od: "Kamil Kosinski" <k...@...tak.dalej>

    "Romek" <r...@t...pl> wrote in message
> [...]
    > jakichś zapisów ochronnych, mówiących że najpierw musi być
    > powiadomienie, upłynąć dajmy na to 30 dni, a dopiero potem można wysyłać
    Wypowiedzenie umowy przez bank nie jest równoznaczne z wysłaniem komornika.
    jesli nie spłacisz swoich zobowiązań, może być co najwyżej pierwszym krokiem
    do egzekucji.

  • 3. Data: 2004-07-12 19:47:15
    Od: "JerzyR" <j...@k...chip.pl>

    > Boję się sytuacji, że np. wyjadę na wakacje, spóźnię się dzień ze spłatą
    > raty kredytu i nie będę miał już domu do którego będę mógł wrócić.

    ja dałem bankowi pełnomocnictwo do dysponowania rachunkiem i banmk sam sobie
    bierze z mojego rach. kase w terminie spłaty - trzeba miec tylko kase na
    rachunku:))

    JerzyR

  • 4. Data: 2004-07-12 20:07:17
    Od: "Jasiu II" <b...@s...pl>

    Nie tak szybko jeżeli chodzi o wypowiedzenie, zapłacisz tylko odsetki od
    przeterminowanego kredytu
    za 1 dzień.
    Żaden Bank nie chce mieć kredytów w windykacji, jedyne co zrobią to mogą cię wziąść
    pod lupę i będą
    patrzyć jak spłacasz raty. Mogą też poprosić cię o aktualne zaświadczenia o zarobkach
    aby
    przeprowadzić dodatkową analizę zdolności kredytowej.
    W najgorszym wypadku (jak nie będziesz dalej regulował płatności w terminie)
    przeniosą twój kredyt
    do restrukturyzacji i podpiszą z tobą umowę windykacyjną i będziesz spłacał jak
    spłacałeś tylko już
    nigdzie więcej nie weźmiesz kredytu ani nic na raty nie kupisz bo cię wpiszą na listę
    klientów
    niesolidnych i w BIK'u dadzą ci negatywną opinię.

  • 5. Data: 2004-07-12 23:46:11
    Od: "nosty" <n...@a...net.pl>

    Użytkownik "Jasiu II" <b...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    przeterminowanego kredytu
    > za 1 dzień.
    > Żaden Bank nie chce mieć kredytów w windykacji, jedyne co zrobią to mogą

    Tak mnie pocieszal bankowiec jak bralem swoj kredyt. Ze przeciez bankwi
    zalezy zeby wszystko dzialalo ok, ja place w terminie, bank zgarnia odsetki,
    wszyscy sa zadowoleni.
    A pocieszac mnie musial bo w umowie jak byk stoi ze bank moze wypowiedziec
    umowe kiedy arbitralnie uzna ze splata kredytu jest _zagrozona_! Bez podania
    konkretnych powodow. Z dnia na dzien moze zarzadac splaty kredytu w calosci.
    I z tego co sie orientowalem to wiekszosc bankow ma takie zapisy malym
    drukiem. A pretekst zawsze sie znajdzie. Na szczescie ja jestem szaraczkiem
    i na mnie zaden bank sie nie polaszczy :)
    --
    nosty

  • 6. Data: 2004-07-13 05:23:05
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    nosty wrote:
> [...]
    > I z tego co sie orientowalem to wiekszosc bankow ma takie zapisy malym
    > drukiem. A pretekst zawsze sie znajdzie.

    Nawet nie musi mieć małym drukiem, to wprost z prawa bankowego wynika.

    KG

  • 7. Data: 2004-07-13 06:24:17
    Od: "Jasiu II" <b...@s...pl>

    jak spłacałeś kredyt to dają cie do restrukturyzacji abyś dalej spłacał tylko wtedy
    umawiacie się na
    dłuższy termin, niższe raty etc. Każdy chce odzyskać kasę, szczególnie Bank, więc od
    niespłacenia
    raty w terminie do wypowiedzenia kredytu droga bardzo długa i kręta (dla banku).

  • 8. Data: 2004-07-14 12:47:31
    Od: "mj" <c...@b...pl>

> [...]
    Bank, więc od niespłacenia
    > raty w terminie do wypowiedzenia kredytu droga bardzo długa i kręta (dla

    Nie taka dluga i kreta - GE Capital
    tylko czekaja zeby klient spoznil sie z zaplata. Wypowiadaja umowe i
    naliczaja makabryczne odsetki 0.09 dziennie od calosci kredytu + oczywiscie
    ustalone przy podpisaniu umowy