  • 1. Data: 2004-04-08 05:08:35
    Temat: [Pekao SA] rulez - Partner ----> Visa Regata (długie)
    Od: "Andrzej" <f...@p...onet.pl>

    Witam grupowiczów.

    Jako, że w/w bank rezygnuje z wydawania i wznawiania kart Partner zgodnie z
    przesłaną do mnie informacją udałem się wczoraj do oddziału po nową
    kartę -Visa Regata w zamian karty Partner. Powitała mnie tam miła pani,
    która powiedziała, że właśnie dzisiaj miała do mnie dzwonić, żebym zgłosił
    się po odbiór karty, gdyż umowa już jest i czeka na mój podpis. Pomyślałem
    sobie - jest dobrze, że Pekao SA nie jest taki jak opisujemy go wszyscy na
    grupie. Ale pierwsze pytanie na twarz zbiło mnie z tropu:

    -Ona: Czy ma pan konto osobiste w naszym banku?
    -Ja: Nie, a po co?
    -Ona: Bo ja nie mogę wydać panu Karty Visa Regata, jeśli nie założy pan w
    naszym banku konta osobistego?
    -Ja: Ma pani na myśli Eurokonto?
    -Ona: Tak.
    -Ja: Proszę mi dać do przeczytania umowę na wydanie karty Visa Regata.

    Po krótkim przestudiowaniu umowy:

    -Ja: Proszę pani, w umowie nie ma nic napisane, że posiadacz karty Visa
    Regata powinien posiadać w banku Pekao SA konto osobiste.
    -Ona: Tak, wiem o tym, ale w zarządzeniu wewnętrznym mam napisane, że muszę
    zaproponować klientowi założenie konta osobistego.
    -Ja: No to pani zaproponowała, a ja pani propozycji nie przyjąłem, więc
    proszę o wydanie karty Visa Regata zgodnie z umową.
    -Ona: Nie wydam panu, gdyż w przypadku gdy klient nie chce założyć konta
    osobistego, to decyzje o wydaniu Visa Regata podejmuje dyrektor oddziału

    W tym momencie ścięło mnie z nóg (dobrze, że siedziałem bo chyba bym się
    wywrócił). Grzecznie poprosiłem o to zarządzenie wewnętrzne. Opierała się,
    mówiąc, że to tylko dla pracowników, ale w końcu poddała się. Zajrzałem do
    zarządzenia a tam jak byk stoi:

    a) ...przy wymianie karty Partner na Visa Regata należy zaproponować
    klientowi założenie konta osobistego
    b) ...jeśli klient odmówi założenia konta to decyzję o wydaniu karty Visa
    Regata podejmuje dyrektor oddziału.

    Nie przekonywałem już tej miłej dziewczyny do swoich racji, ale
    zaproponowałem jej, że zaczekam do piątku na decyzję dyrektora. Wyszedłem z
    oddziału trochę zniesmaczony.

    W związku z powyższym mam parę pytań:
    1. Czy bank Pekao SA w tym przypadku postępuje zgodnie z prawem?
    2. Co będzie jeśli dyrektor oddziału podejmie decyzję odmowną?
    3. Czy mogę taki fakt gdzieś zgłosić? -(Arbiter bankowy? gdzie jeszcze?)
    4. Teraz jestem zdeterminowany, że by mieć Visa Regata, ale nie dlatego, że
    ta karta jest jakąś specjalnie wyróżniającą się, ale dla zasady, że ważne
    jest to co napisane w umowie a nie jakieś zarządzenia wewnętrzne. Mam szansę
    na wygraną?

    Sory za przydługi tekst i pozdrawiam wszystkich grupowiczów

    --
    Andrzej
    f...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2004-04-08 05:41:24
    Temat: Re: [Pekao SA] rulez - Partner ----> Visa Regata (długie)
    Od: sebol <l...@s...pl>

    Andrzej wrote:

> [...]
    > jest to co napisane w umowie a nie jakieś zarządzenia wewnętrzne. Mam szansę

    IMO nalezaloby uzyskac umowe KK i sprawdzic czy z niej wynika ze jest
    jedynym dokumentem regulujacym uzyskiwanie KK. Nastepnie poprosic o
    ulotke z banku na temat w/w karty. Sprawdzic jak sa opisane warunki
    uzyskania karty. Jezeli te dokumnety stanowia oferte handlowa w
    rozumieniu KC to teoretycznie mozesz ich przymusic ale jezeli, nie no to
    .... nie ma za bardzo jak. Inną sprawą jest procedura - wydaje sie byc
    chora - wiec proponuje isc do konkurencji. Sam mam 4 KK i z zadnym banku
    nikt mnie nie zmuszal do zakladania konta (co dziwne w tym PKO BP).

    --
    l...@s...pl

  • 3. Data: 2004-04-08 08:05:13
    Od: "Andrzej" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sebol" <l...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jedynym dokumentem regulujacym uzyskiwanie KK. Nastepnie poprosic o
    > ulotke z banku na temat w/w karty. Sprawdzic jak sa opisane warunki

    Zarówno ulotka jak i sama umowa nie mówią nic o zakładaniu osobnego konta
    osobistego. Umowa to standard dla kart kredytowych - nic poza tym.
    --
    Andrzej
    f...@p...onet.pl

  • 4. Data: 2004-04-08 11:29:12
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Thu, 8 Apr 2004 07:08:35 +0200, "Andrzej"
    <f...@p...onet.pl> wrote:

    >zaproponowałem jej, że zaczekam do piątku na decyzję dyrektora. Wyszedłem z
    >oddziału trochę zniesmaczony.

    i słusznie. Jak się już zgodzi, to im podziękuj i odmów podpisania
    umowy, a kartę weź gdzie indziej :-)

> [...]
    >jest to co napisane w umowie a nie jakieś zarządzenia wewnętrzne. Mam szansę

    z Pekao SA jest jak judo: ustąp, aby zwyciężyć. Albo jak w "kółko i
    krzyżyk": wygrywa ten, kto nie gra ("Gry wojenne").

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 5. Data: 2004-04-08 12:55:53
    Od: "poilkj" <u...@d...invalid>

    "Andrzej" <f...@p...onet.pl> wrote in message
    > Witam grupowiczów.

    A olej ich równo.
    Jest mnóstwo innych banków, które bez łaski wydadzą ci kartę.

  • 6. Data: 2004-04-08 19:25:51
    Od: czeslaw <n...@d...slp.pl>

    Dnia 2004-04-08 07:08, Użytkownik Andrzej napisał:

> [...]
    > jest to co napisane w umowie a nie jakieś zarządzenia wewnętrzne. Mam szansę

    Nawet jesli wygrasz to przegrasz. Np swoj stracony czas.
    Mozesz walczyc do upadlego ale moja jest znacznie bardziej komfortowa:
    "Nie chcecie ? To ja was p* i ide na druga strone ulicy. Tam mnie
    pocaluja w reke ze przyszedlem."

    Moze nie pocaluja, ale tego juz ci pierwsi nie beda wiedziec.

    A faktem jest ze w umowie dwoch dobrowolnie umawiajacych sie stron
    zmusic drugiej do czegos nie mozna. Czy pozyczysz komus forse jesli
    uznasz ze jest niewyplacalny albo niewiarygodny ?
    On moze uwazac ze jest wyplacalny, ale to jego sprawa. A forsa twoja i
    ty o mniej decydujesz.
    ---

  • 7. Data: 2004-04-08 19:36:01
    Od: "marek" <w...@w...pl>

    > W związku z powyższym mam parę pytań:
    > 1. Czy bank Pekao SA w tym przypadku postępuje zgodnie z prawem?

    Jak najbardziej zamiana jednej karty na drugą jest przywilejem a nie
    obowiązkiem, nie musisz jej wziąść
    możesz przeciez kożystać do końca. A bank może przecież różnicować co i komu
    chce dać. Czysz nie ?
    Jeżeli bank decyduje że np: chce dać karty tylko i wyłącznie garbatym to ty
    jako prosty nie możesz mieć dobanku przetensji - co najwyżej do siebie :)
    ?

  • 8. Data: 2004-04-08 22:30:20
    Od: "nowyxy" <n...@y...com>

    Użytkownik "Andrzej"
    <f...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:c52mqu$s77$1@news.onet.pl...
    (..)
    > W związku z powyższym mam parę pytań:
    > 1. Czy bank Pekao SA w tym przypadku
    postępuje zgodnie z prawem?
    > 2. Co będzie jeśli dyrektor oddziału
    podejmie decyzję odmowną?

    Zapewne jednym z celow wymiany Partnera na
    Regate ( kto wie czy nie glownym ) jest
    sciagniecie klienta do oddzialu, by pod
    pozorem wymiany zaproponowac mu konto
    osobiste, lub [i] dowolny inny produkt
    (PAK-a, fond, etc).
    Pracownik ktora wymieni klientowi karte bez
    wtrynienia czegokolwiek, jest od razu
    podejrzany ze zmarnowal okazje, bo nie dosc
    nachalnie nagabywal klienta.
    Bowiem pracownicy Pekao nie sa od
    obslugiwania i doradzania klientom jak sie
    jeszxze niektorym wydaje, tylko od wciskania
    im produktow Pekao i Pioneera.
    Prawdopodobnie dyrektor zgodzi Ci się na
    karte bez konta, ale dziewczyna i tak bedzie
    musiala isc na dywanik i poddac sie
    "egzorcyzmom".
    Byloby fatalnie dla niej, gdyby dyrektor
    jednak jakims cudem przekonal Cie do
    zalozenia rachunku.

    Jeszcze gorsza sytuacje ma pracownik, gdy
    klient przyjdzie i zrezygnuje z czegos co juz
    ma.
    Kazdemu przydzielono okreslony plan sprzedazy
    poszczegolnych produktow. Przy obliczaniu
    "wykonu" stosowany jest specjalny system wag.
    Nie sa one stale, lecz uzaleznione od
    "kampanii" jaka jest aktualnie prowadzona.
    Zwykle najwieksza wage ma kredyt hipoteczny,
    ale ostatnio rowniez zalozenie eurokonta.
    Jezli zatem pracownik przyjmie od klienta
    rezygnacje z karty, lub z prowadzenia
    rachunku, lub nie daj Boze z kilku produktow
    naraz, to nieborakowi policzy sie ujemna
    sprzedaz z kazdego z nich..., co nie jest dla
    niego szczesliwym wydarzeniem ;-)
    Co tydzien, lub czesciej pracownik musi
    raportowac wykonanie planu. Oczywiscie
    zwykle sie nie wyrabia, bo plany sa bardzo
    wygorowane, przecietnie wykonywane w 20%.
    .

    Jezeli jakis oddzial wykona plan roczny
    sprzedazy, to jego kierownictwo bierze
    naprawde wysoka kase.

    pozdrowienia
    nowyx

  • 9. Data: 2004-04-09 11:16:58
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik nowyxy napisał:

    > Co tydzien, lub czesciej pracownik musi
    > raportowac wykonanie planu. Oczywiscie
    > zwykle sie nie wyrabia, bo plany sa bardzo
    > wygorowane, przecietnie wykonywane w 20%.

    Heh, tak jak na niekorych stacjach paliwowych (BP, Shell itd.).
    Pracownik wciska jakis firmowy napoj energetyzujacy (ciekawe ile ma
    oktanow). A wciska, bo ma dzienna norme sprzedazy, ktora musi wykonac,
    zeby nie miec klopotow.

    Swoja droga sa to wczesnokapitalistyczne metody. Malo skuteczne i
    zabijajace motywacje w pracownikach. Pracownikom powinno sie dac
    mozliwosc negocjowania z klientem warunkow. Gdyby do banku przylazl
    klient i powiedzial, ze rezygnuje z jakiegos produktu, to pracownik
    powinien miec mozliwosc samodzielnego podjecia decyzji o np.
    zrezygnowaniu pobierania oplat przez jakis czas, dorzucenia dodatkowego
    produku za free itp. Tak samo w przypadku Regaty. Pracownik powinien
    zaproponowac konto (a nie zmuszac) i powinien miec mozliwosci podjecia
    samodzielnej decyzji o jakims uatrakcyjnieniu oferty. I do tego nagrody
    dla najlepszych, a nie tych, ktorzy przekroczyli i tak niemozliwy do
    przekroczenia plan.

    Oczywiscie, zeby nie bylo za lekko premiowane powinny byc male upusty i
    prezenty, zeby pracownicy nie szli na latwizne. I tyle.

    Bartol

  • 10. Data: 2004-04-09 13:19:48
    Od: "nowyxy" <n...@y...com>

    Użytkownik "Bartol Partol"
    <bartolpartol@gazeta.> napisał w wiadomości

> [...]
    > zabijajace motywacje w pracownikach.
    Pracownikom powinno sie dac
    > mozliwosc negocjowania z klientem warunkow.
    (...)

    Maja prawo negocjowac prowizje... ale w gore
    zdaje sie :-)

    Samodzielnosc oddzialow jest zupelnie
    zminimalizowana, wiekszosc decyzji
    podejmowana jest w Centrali, co swoje musi
    trwac.
    W ten sposob przerzneli ubiegloroczna akcje
    kredytow hipotecznych. Bo co prawda 5.55
    przez pierwsze dwa lata, to chyba byl
    ubieglym roku jeden z lepszych wynikow, ale
    malo kto sie zalapal. Rozpatrywanie wniosku
    trwalo i trwalo i najczesciej bylo
    negatywne. Przeciez tym z Centrali nie zalezy
    na wyniku oddzialu, wiec po co maja narazac
    swoje tylki( w razie czego ) dla innych. W
    sumie klapa - PKO BP i BPH zgarneli pule.

    Nagrody sa dla scislej czolowki najlepszych
    co przekroczyli plan ale w ramach regionu..
    Gdyby jakims cudem wszyscy, lub znaczna
    wiekszosc przekroczyla plan, to nagrode
    materialna wezmie i tak tylko 3 najlepszych
    na tysiac lub wiecej osob. Zabezpieczyli
    sie.
    Paru kolejnym funduje sie kilkudniowy wyjazd
    integracyjny na kursokonferenecje do jakiegos
    banku z grupy Unicredito w jakims miescie
    Europy, najczesciej wschodniej lub Wloch,
    albo w Polsce u Golebioskiego, Radissona
    etc..., reszcie dyplomy.
    Raz czy dwa, zamist wyjazdu dali kase - caly
    oddzial robil na jednego, ktory znacznie
    przekraczal swoj plan,a potem dzielil sie
    pieniedzmi. ( Przesadzam, ale tylko troche,
    nie caly ale jakas "spoldzielnia" :-)) )

    Natomiast bonus roczny ktory, gdy dobrze
    kantuja przy "wykonach", biora nadzorcy na
    szczeblu regionow, to jest naprawde spora
    kasa pozwalajaca im ustawic sie na dobrych
    kilka lat, lub na zawsze.
    Dlatego nie ma swinstwa do jakiego by nie
    byli zdolni.

    pozdr.
    nowyxy