  • 1. Data: 2004-04-07 20:09:13
    Temat: GE Capital Bank - ubezpieczenie i nowość: info via e-mail
    Od: Damian <grupydyskusujne@[wytnij_to]konto.pl>

    Witam grupowiczów

    dostałem ciekawą korespondencję papierową od GECB

    w pROMOCJI zostałem objęty bezpłatnym ubezpieczeniem [do kredytu] "w
    przypadku śmierci na skutek nieszczeęśliwego wypadku" [aneks w dwóch egz.
    do podpisu] mój żywot został wyceniony na 1500zł... tanio...

    ale nie do tego zmierzam...

    kolejny akapit pisma to m.in.:
    "Korzystając z okazji, chciałabym zaproponować Państwu możliwość
    przekazywania informacji dotyczących umów kredytu zawartych z bankiem, za
    pośrednictwem poczty elektronicznej [...]"

    w przesyłce czeka "OŚWIADCZENIE KLIENTA"
    " Ja niżej podpisany... bla bla bla, zamieszkały, legitymujący się, wyrażam
    zgodę na *przekazywanie* informacji dot. mojego kredytu udzielonego przez
    GECB SA [nr umowy], informacji dot. działalności banku oraz jego nowych
    ofert na adres poczty elektronicznej ......

    *Przyjmuję do wiadomości, iż bank nie odpowiada za bezpieczeństwo
    informacji przekazywanych na podany powyżej adres poczty elektronicznej*

    *zobowiązuję* *się* *niezwłocznie* *powiadomić* *bank* *o* *zmianie*
    *adresu* *poczty*
    *elektronicznej* *pod* *rygorem* *odpowiedzialności* *za* *konsekwencje*
    *związane* *z*
    *niedopełnieniem* *tego* *zobowiązania* "

    Pytam więc... "przekazywanie" informacji - KOMU???
    ja się mogę zgodzić jedynie na ich OTRZYMYWANIE...

    Skoro bank NIE ODPOWIADA za bezpieczeństwo informacji [czyżby w domyśle za
    ich dotarcie na moją skrzynkę mailową] zastanawiam się... jaki to "rygor
    odpowiedzialności za konsekwencje związane z niedopełnieniem tego
    zobowiązania" na mnie ciąży??

    jesli zmienię skrzynkę i nie powiadomię banku - czeka areszt, sąd,
    więzienie? a co będzie, jeśli maile będą odbijanie przez mojego ISP na
    skutek jakiejś awarii? też więzienie??

    pozdrawiam grupowiczów
    i panią Ewę Rabę... podpisującą to IMHO bzdurne pismo...
    Damian

  • 2. Data: 2004-04-08 07:10:55
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Damian wrote:
> [...]
    > udzielonego przez GECB SA [nr umowy], informacji dot. działalności
    > banku oraz jego nowych ofert na adres poczty elektronicznej ......
    (.......
    > Pytam więc... "przekazywanie" informacji - KOMU???
    > ja się mogę zgodzić jedynie na ich OTRZYMYWANIE...

    to logiczne - bank wysyla (list / maila) czyli przekazuje a otrzymujesz list od
    listonosza a e-maila od swojego providera. To czy otrzymales i czy adres jest
    aktualny od banku nie bardzo juz zalezy

    > jesli zmienię skrzynkę i nie powiadomię banku - czeka areszt, sąd,
    > więzienie?

    to nie miej pretensji ze nie dojdzie korespondencja
    Niedawno podawali że np w ING zmiana adresu i niezawiadomienie banku moze byc
    podstawą do cofnięcia przyznanego limitu debetowego.
    Moze GE tez uznaje to za istotny element umowy i jak nie odpowiesz na jakiegos
    maila to ci kazac splacic natychmiast caly kredyt - lepiej sie dowiedz.
    *** blad ***