  • 11. Data: 2016-04-14 23:39:04
    Temat: Re: Pekao SA
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "witek" neojqu$dpn$...@d...me

    > Nie.
    > Dysponujesz świstkiem z 3 pieczątkami w 2 kolorach i kilkoma podpisami, że
    > przyjęli do wiadomości, że rozwiązujesz z nimi umowę o prowadzenie rachunku.

    Skąd wiesz, czym on dysponuje?

    > Co oni sobie teraz robią z ich kontem to ich własna sprawa.

    Ja mam potwierdzenia zamknięcia konta, nie zaś tylko przyjęcia dyspozycji.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'

  • 12. Data: 2016-04-15 13:18:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup
    On 4/14/2016 9:52 AM, Grzexs wrote:

> [...]
    >prowadzenie rachunku.
    >Co oni sobie teraz robią z ich kontem to ich własna sprawa.

    Np nalicza oplaty za prowadzenie rachunku i do komornika :-)

    W CA przez rok po zamknieciu/rozwiazaniu umowy przychodzily jeszcze
    wyciagi.
    A na nich dumne 3 zl salda konta - rezerwa na oplate za ostatni
    miesiac prowadzenia.

    W koncu sie zdecydowali i pojawila sie operacja "-3zl Korekta".
    Jak myslicie - czy to jest prawidlowy sposob rozliczenia salda
    rachunku ?
    Nie powinni sie grzecznie spytac gdzie je przelac ? :-)

    J.

  • 13. Data: 2016-04-15 14:49:17
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 15 Apr 2016 13:18:43 +0200, J.F. napisał(a):

> [...]
    > ?
    > Nie powinni sie grzecznie spytac gdzie je przelac ? :-)

    Może przelali na rachunek techniczny? ;)

    Pod względem takich starych rachunków to widziałem ciekawą operację w
    Inteligo. Rachunek bez karty prowadzony na "starych zasadach" (kto
    jeszcze pamieta co to znaczyło?). Saldo od wielu lat -0,15 PLN. Prowizje
    za prowadzenie nie są pobierane (bo saldo <= 0). Nagle nie wiadomo skąd
    pojawia się jakiś wirtualny przelew +1 PLN. I oczywiście w następnym
    miesiącu prowizja za prowadzenie rachunku -4,99 PLN.

  • 14. Data: 2016-04-15 15:55:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "jureq" 5710e34d$0$655$6...@n...neostrada.pl

    > Pod względem takich starych rachunków to widziałem ciekawą operację w
    > Inteligo. Rachunek bez karty prowadzony na "starych zasadach" (kto
    > jeszcze pamieta co to znaczyło?).

    Ja pamiętam.

> [...]
    > pojawia się jakiś wirtualny przelew +1 PLN. I oczywiście w następnym
    > miesiącu prowizja za prowadzenie rachunku -4,99 PLN.

    I słusznie. ;)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'

  • 15. Data: 2016-04-15 17:03:33
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 4/15/2016 6:18 AM, J.F. wrote:
    > Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup

    > Np nalicza oplaty za prowadzenie rachunku i do komornika :-)

    Wiesz, nie ma jakieś mocy, która zabroniłaby im robić rzeczy głupie.

    > W CA przez rok po zamknieciu/rozwiazaniu umowy przychodzily jeszcze
    > wyciagi.
    > A na nich dumne 3 zl salda konta - rezerwa na oplate za ostatni
    > miesiac prowadzenia.

    Każdy bank wypracował swoją własną metodę co robić z rachunkiem po
    rozwiązaniu umowy jeśli saldo nie jest zerowe.
    Saldo może się zmienić po rozwiązaniu umowy bo rozliczenia mogą spływać
    jeszcze przez jakiś czas.
    Fizyczne zablokowanie rachunku to jest wewnetrzna techniczna sprawa banku.

    > W koncu sie zdecydowali i pojawila sie operacja "-3zl Korekta".
    > Jak myslicie - czy to jest prawidlowy sposob rozliczenia salda rachunku ?
    > Nie powinni sie grzecznie spytac gdzie je przelac ? :-)

    Przy rozwiązywaniu umowy mogłeś podać co robić z nadwyżką.
    Podejrzewam, że przeksięgowali na jakieś konto techniczne, co nie
    oznacza, że nie jest to do odzyskania, ale bedzie wymagało pochodzenia
    trochę za tym.

  • 16. Data: 2016-04-15 17:08:07
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 4/15/2016 7:49 AM, jureq wrote:

> [...]
    > pojawia się jakiś wirtualny przelew +1 PLN. I oczywiście w następnym
    > miesiącu prowizja za prowadzenie rachunku -4,99 PLN.

    Jak do tej pory z inteligo pracowało mi się najbardziej profesjonalnie i
    to na dodatek wirtualnie.
    Raz tylko musiałem iść do oddziało po pieczątkę na dokumentach i też
    wiedzieli o co chodzi.

    Jeszcze ING mi podeszło. Może dlatego, że przez 4 minuty patrzyłem
    głęboko w oczy pewnej pani w okienku i od tej pory załatwiam wszystko u
    niej nawet przez telefon. Potrafi zrobić rzeczy niemożliwe do
    osiągnięcia w innych oddziałach.

  • 17. Data: 2016-04-16 12:49:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 15 Apr 2016 10:03:33 -0500, witek napisał(a):

    > Każdy bank wypracował swoją własną metodę co robić z rachunkiem po
    > rozwiązaniu umowy jeśli saldo nie jest zerowe.

    A nie powinna byc jedna metoda, gora dwie ?

> [...]
    > Fizyczne zablokowanie rachunku to jest wewnetrzna techniczna sprawa banku.

    > Przy rozwiązywaniu umowy mogłeś podać co robić z nadwyżką.

    Jakos tak nie pytali, to ja nie mowilem.
    Ale to powinno byc standardowe pytanie ! :-)

    > Podejrzewam, że przeksięgowali na jakieś konto techniczne, co nie
    > oznacza, że nie jest to do odzyskania, ale bedzie wymagało pochodzenia
    > trochę za tym.

    O forme mi chodzi. Zabrac klientowi pieniadze z konta i napisac
    "Korekta", to jakos tak dziwnie :-)

    Jeszcze rozumialbym 1gr, korekta zaokraglen czy jakos tak, ale 3zl to
    juz powazna kwota :-)
    300zl tez by skorygowali ?

    J.

  • 18. Data: 2016-04-17 10:46:53
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Użytkownik "Agnieszka" <a...@z...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości grup

    > Prawdopodobnie nie ma. Co nie oznacza, że ZAKAZANE jest przyzwoite
    > zachowanie. A takim przyzwoitym zachowaniem jest taki właśnie druczek.
    > Prywatne firmy pożyczkowe też nie mają zapisu o takiej powinności, a
    > wysyłają takie zawiadomienia. Bank nie może? Musi mieć "zapis"? Dobry
    > powód, żeby zmienić bank. Zasada "nie wiesz jak się zachować, to zachowaj
    > się przyzwoicie" jest bardzo dobrą wskazówką do dobierania sobie
    > znajomych, przyjaciół, banków, dostawców usług...
    >
    > Agnieszka (ale to tylko moje zdanie)

    W Pekao SA zawsze przy wypłacie w okienku pytali czy potrzebuję
    potwierdzenie, przy wpłacie dawali bez pytania.
    Pretekstem może być np. przystąpienie do jakiegoś wydumanego programu
    "oszczędzania lasów" i nie drukowania bez potrzeby.

    W Getinie przy zamykaniu rachunku trzeba było zaznaczyć, czy chce się
    potwierdzenie zamknięcia (bo potem nie wydadzą - "nie ma takiej
    procedury"). Od ręki dawali tylko potwierdzenie dyspozycji zamknięcia.
    Można było jednak w trybie reklamacji zażądać zamknięcia zamkniętego
    rachunku (co ociera się o posługiwanie się nieprawdą lub podejrzenie
    sklerozy) i wtedy odpowiedź mogła służyć za takie potwierdzenie.
    Ja przetrenowałem przelew na zamknięty rachunek i żądanie potwierdzenia
    przyjęcia lub skutecznego jego odrzucenia. Odpowiedź na piśnmie dostałem
    zadziwiająco szybko.
    Tym łatwiej, że pozostał "rach. techniczny" o istnieniu którego nie
    wszyscy wiedzą a o którym przy zamykaniu rach. głównego obsługa nie
    wspomina. Pytanie: czy w takim przypadku jest się klientem banku czy
    nie?

    Arek