  • 1. Data: 2004-03-08 19:24:28
    Temat: Systemy bankowe - przestarzałe ale wciąż na chodzie
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Pracownicy banków z działu IT z reguły niechętnie rekomendują zmianę systemu
    bankowego, jeśli dotychczasowy nie sprawia kłopotów. Taki stosunek do
    innowacji technicznych doprowadził do przetrwania wielu matuzalemów w
    systemach informatycznych banków.
    http://wiadomosci.prnews.pl/index.php/display,4536

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    http://www.prnews.pl/ - swiat e-bankowosci

  • 2. Data: 2004-03-08 20:14:54
    Od: "Michal Zapalowski" <n...@m...com>

    napisał w wiadomości news:c2ih9e$qtk$1@news.onet.pl...
> [...]
    > bankowego, jeśli dotychczasowy nie sprawia kłopotów. Taki stosunek do
    > innowacji technicznych doprowadził do przetrwania wielu matuzalemów w

    Stoi tam min. napisane:
    "Specjaliści z "The Banker" przewidują, że jeśli podobny stan będzie się
    w bankach utrzymywał dłużej, to grozi to wkrótce powstaniem "wysypek
    zacofania". Grozi to szczególnie tym instytucjom finansowym, w których
    podstawowymi procesami będą wciąż kierować systemy zaprojektowane
    w latach 80-tych. Powyższe słowa potwierdza fakt, że w niektórych bankach
    można jeszcze spotkać aplikacje napisane w języku FORTRAN czy COBOL"

    I tu pojawia sie moje pytanie: dlaczego u licha gazetowym expert'om nie
    podoba
    sie, ze czesc systemu, ktorej ludzkie oko nie oglada, jest pisana w
    Fortranie?
    Jaki jest w obecnej chwili 'jedynie sluszny' jezyk, w ktorym wypada pisywac
    aplikacje dla banku?

    --
    Michal Zapalowski
    g...@g...de

  • 3. Data: 2004-03-08 21:21:04
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Michal Zapalowski wrote:
> [...]
    > Fortranie?
    > Jaki jest w obecnej chwili 'jedynie sluszny' jezyk, w ktorym wypada

    Taki archaiczny system staje się nie do ruszenia. Jeżeli na przykład zepsuje
    się drukarka typu D100 podłączona do niego to nastaje ogólny płacz i
    zgrzytanie zębów - nic się nie da drukować!

    Bogdan B.

  • 4. Data: 2004-03-08 21:23:12
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Michal Zapalowski" <n...@m...com> napisał w wiadomości
    > I tu pojawia sie moje pytanie: dlaczego u licha gazetowym expert'om nie
    > podoba
    > sie, ze czesc systemu, ktorej ludzkie oko nie oglada, jest pisana w
    > Fortranie?

    Jakoś trzeba koniunkturę nakręcać, prawda?

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 5. Data: 2004-03-08 21:30:44
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Tomasz Waszczynski <w...@w...org> wrote:
    > Jakoś trzeba koniunkturę nakręcać, prawda?

    No ale jesli sie tak zastanowic - dobry przyklad masz z PKO BP. Wielu uslug,
    ktore sa oczywistoscia w innych bankach tam juz nie uswiadczysz... Zmienic
    moze to tylko wdrozenie nowego systemu..

  • 6. Data: 2004-03-08 21:51:11
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    napisał w wiadomości news:c2iom3$3no$1@news.onet.pl...

> [...]
    > ktore sa oczywistoscia w innych bankach tam juz nie uswiadczysz... Zmienic
    > moze to tylko wdrozenie nowego systemu..

    Oczywiście i ja jestem jak najbardziej za. Przecież znacznie lepiej będzie,
    gdy banki zamiast transferować szmal do kieszeni właścicieli, będą go
    inwestować.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 7. Data: 2004-03-08 21:57:23
    Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl>

    > Taki archaiczny system staje się nie do ruszenia. Jeżeli na przykład
    zepsuje
    > się drukarka typu D100 podłączona do niego to nastaje ogólny płacz i
    > zgrzytanie zębów - nic się nie da drukować!

    D100? Mera Blonie? :-)
    Ale to nie jest problem. Tzn operatorzy moze sa w szoku, ale po to maja
    informatykow. Importuje sie dane do innych środowisk. Np wydruki z AS/400
    importowalem do Accessa.
    Pozdrrr. Reksio

  • 8. Data: 2004-03-08 22:11:23
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Tomasz Waszczynski <w...@w...org> wrote:
    > Oczywiście i ja jestem jak najbardziej za. Przecież znacznie lepiej
    > będzie, gdy banki zamiast transferować szmal do kieszeni właścicieli,
    > będą go inwestować.

    A myslisz, ze inegratorzy, to na czym kase zarabiaja? ;)

  • 9. Data: 2004-03-08 22:29:42
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

    On Mon, 8 Mar 2004 20:24:28 +0100, Michał 'Amra' Macierzyński
    <m...@p...pl> wrote:

> [...]
    >bankowego, jeśli dotychczasowy nie sprawia kłopotów. Taki stosunek do
    >innowacji technicznych doprowadził do przetrwania wielu matuzalemów w

    I bardzo dobrze. Dzięki temu banki działają.
    --
    ___________ (R)

  • 10. Data: 2004-03-08 22:30:34
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

    On Mon, 8 Mar 2004 22:30:44 +0100, Michał 'Amra' Macierzyński
    <m...@p...pl> wrote:

    >No ale jesli sie tak zastanowic - dobry przyklad masz z PKO BP. Wielu uslug,
    >ktore sa oczywistoscia w innych bankach tam juz nie uswiadczysz... Zmienic
    >moze to tylko wdrozenie nowego systemu..

    Windows marketing prawda.

    Jakoś wiele banków zasuwa na cobolowych programach.
    --