  • 11. Data: 2017-06-05 10:20:17
    Temat: Re: Pada kolejny SKOK czyli kolejna dobra zmiana na rynku finansowym
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:m...@p...waw.pl...
    Olin <k...@a...w.stopce> writes:

    >Swoją drogą, jak coś takiego może się zdarzyć w takiej firmie bez
    >żadnych kryminalnych działań to nie mam bladego pojęcia.

    Wersja pierwsza - kredytobiorcy upadli.
    No ale mamy rok 2017/16, a nie 2009/10, juz tak nie upadaja.
    Byc moze nowy komisarz ich docisnal, i wtedy upadli ostatecznie.

    Wersja druga - ocena kredytow. Stary zarzad byl optymistyczny, a nowy
    komisarz pesymistyczny w ocenie.
    Stary zarzad uwazal, ze ma 100 mln aktywow - czyli udzielonych
    kredytow, nowy uwaza, ze jest tylko 50, bo reszta to nie do
    odzyskania.
    Czy to kryminalne, to pewnie trzeba konkretne sprawy rozwazac - czesc
    na pewno tak - zarzadowi oplaca sie ukryc straty, wiec pewnie to
    zrobi.
    Ale moze byc tez tak, ze dla starego zarzadu, jak klient wplacic jakas
    rate, to kredyt przez 3 miesiace uwazano za splacalny, a dla
    komisarza - 2 dni spoznienia i juz przeterminowany.

    Wersja trzecia sie gdzies przewinela - bank sprzedaje niepewny dlug
    luksemburskiej spolce/firmie windykacyjnej, za spore pieniadze ...
    tylko ich nie dostaje.
    Bo umowa przewiduje, ze wplyna, jak uda sie windykacja.
    No ale ksiegowosci zamiast niepewnego dlugu mamy naleznosc od
    wyplacalnej firmy.
    Co juz w zasadzie kryminalne, ale czy stosowny paragraf sie znajdzie ?

    mnie tylko dziwi, ze przy takich stratach kasa utrzymala dzialalnosc.
    A moze nie ma sie co dziwic - mniejsza czesc dobrych kredytow
    wystarczy na utrzymanie plynnosci i wyplate pensji.

    Czekam z utesknieniem na jakies sprawozdania UFG, gdzie napisza jak
    wypadlo koncowe rozliczenie upadlych bankow i kas.
    Ale czy sie doczekam, i czy tam prawda bedzie ...

    J.

  • 12. Data: 2017-06-07 13:33:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Animka" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2017-06-03 o 21:02, Krzysztof Halasa pisze:

    >Padają mniejsze SKOK-i, czyli takie podSKOK-i , po to żeby Centrala
    >SKOK była silniejsza, prężniejsza i bogatsza.
    >Tak myślę.

    No to IMO kiepsko myslisz, bo w koncu Centrala zostanie bez SKOK'ow
    :-)

    Centrala powinna zadbac, aby klienci zostali w systemie SKOK, a jak
    taki doswiadczy upadku ... to moze odejsc na dobre.
    Przyciagnac nowych tez bedzie trudniej.

    Centrala ma ku temu mechanizmy, pomocy udzielanej poszczegolnym
    SKOKom, tu jak widac pomoc byla udzielana, az Centrala doszla do
    wniosku, ze wiecej nie bedzie.

    No coz - byc moze doszla do wniosku, ze bedzie silniejsza, jesli
    przestanie wydawac pieniadze bez sensu, a za straty zaplaci BFG.
    Klient prywatny dostanie wtedy swoje pieniadze szybko, co byc moze nie
    zniecheci go do SKOKow i przejdzie do innego :-)

    J.

  • 13. Data: 2017-06-07 14:45:13
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-06-07 o 13:33, J.F. pisze:
> [...]
    > Klient prywatny dostanie wtedy swoje pieniadze szybko, co byc moze nie
    > zniecheci go do SKOKow i przejdzie do innego :-)

    Z jednej strony masz rację.

    Centrala jest bodajże w Gdyni, a bardzo ważna dla nich podkasa, czyli
    Kasa Stefczyka jest w Warszawie (nie napiszę ulicy). Ta Kasa "gra
    pierwsze skrzypce". Moim zdaniem zostanie tylko Centrala i ta podkasa.
    Potem pewnie powstanie coś prężniejszego do zbijania szmalu.
    Z mojej strony już eot, bo się boję o swoje bezpieczeństwo.

  • 14. Data: 2017-06-07 15:24:55
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 7 Jun 2017 14:45:13 +0200, Animka napisał(a):

    > Z mojej strony już eot, bo się boję o swoje bezpieczeństwo.

    Nie lękaj się!
    Nad bezpieczeństwem nas wszystkich czuwa osobiście, wielce zasłużony dla
    pożarnictwa, minister Błaszczak, przeto nikomu nic złego stać się nie może.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

  • 15. Data: 2017-06-07 16:27:16
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-06-07 o 15:24, Olin pisze:

    > Nie lękaj się!
    > Nad bezpieczeństwem nas wszystkich czuwa osobiście, wielce zasłużony dla
    > pożarnictwa, minister Błaszczak, przeto nikomu nic złego stać się nie może.

    Czuwa nad swoim stołkiem i pilnuje swojego interesu.

    --
    animka