  • 1. Data: 2017-06-02 09:45:21
    Temat: Pada kolejny SKOK czyli kolejna dobra zmiana na rynku finansowym
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    http://next.gazeta.pl/next/7,151003,21900318,pada-ko
    lejny-skok-nikt-nie-chcial-go-przejac-tysiace-osob.h
    tml#Czolka3Img

    Komisja Nadzoru Finansowego poinformowała o zawieszeniu działalności
    Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo-Kredytowej Nike (SKOK Nike). KNF
    wystąpiła też do sądu z wniosek o upadłość kasy.

    Jak informuje Komisja w komunikacie, aktywa SKOK Nike nie wystarczają na
    zaspokojenie jej zobowiązań.

    KNF zawiadomiła też już Bankowy Fundusz Gwarancyjny o zagrożeniu upadłością
    SKOK Nike i o braku przesłanek wskazujących na możliwość wyjścia SKOK Nike
    na prostą ,,w dającym się przewidzieć czasie".

    KNF wystąpiła do sądu z wnioskiem o upadłość tej kasy, co stanowi formalną
    przesłankę do uruchomienia wypłat środków z BFG. Wypłata gwarantowanych
    środków (do równowartości 100 tys. euro) będzie realizowana w terminie 7
    dni roboczych od dnia złożenia wniosku o upadłość, a więc za ok. półtora
    tygodnia.

    W SKOK Nike blisko ok. 17,3 tys. członków posiadało ok. 124 mln zł
    depozytów.

    Sprawozdawczość na koniec I kw. br. wykazywała bieżącą stratę na poziomie
    ponad 1,5 mln zł oraz niepokrytą stratę z lat ubiegłych w wysokości ponad
    45,5 mln zł.

    SKOK Nike posiadał ponad 30 oddziałów. Najwięcej w Warszawie, ale też m.in.
    w Kielcach, Radomiu, Białymstoku, Bydgoszczy, Łodzi, Koninie czy Toruniu.

    Żaden SKOK ani bank nie chciał SKOK Nike

    Od lipca ub.r. w SKOK Nike działał zarząd komisaryczny. Jak wynika z
    ustaleń zarządcy, na dzień 6 lipca 2016 r. SKOK posiadał ok. 19 mln
    funduszy własnych, a współczynnik wypłacalności na poziomie -7,92 proc.
    wykazywał głęboką niewypłacalność.

    Kasa Krajowa SKOK udzielała w latach 2013-2016 pomocy ,,stabilizacyjnej"
    SKOK Nike. Ta okazała się jednak niewystarczająca. W połowie maja, po
    postępowaniu administracyjnym, KNF stwierdziła, że żadna inna spółdzielcza
    kasa nie ma zdolności do bezpiecznego przejęcia SKOK Nike. Także żaden bank
    nie zgłosił chęci przejęcia tej Kasy.

    Placówki zamknięte

    W oświadczeniu na stronie internetowej SKOK Nike zarządca komisaryczny
    pisze, że w związku z zawieszeniem przez KNF działalności tej kasy, 2
    czerwca br. oddziały SKOK Nike będą zamknięte. Od poniedziałku 5 czerwca
    br. w oddziałach będzie można zasięgnąć informacji o aktualnej sytuacji i
    dalszych działań, jednak nie będzie prowadzona działalność operacyjna
    (czyli wypłaty, przelewy itp.).

    Zarządca przypomina, że wniosek o upadłość nie zwalnia kredytobiorców z
    obowiązku regulowania swoich zobowiązań. Prosi o spłaty pożyczek i kredytów
    w placówkach innych banków, SKOK-ów lub urzędach pocztowych, bezpośrednio
    na numer rachunku wskazany w umowie.

    To już kolejny SKOK, który upada w tym roku. W lutym KNF zawiesiła
    działalność Wielkopolskiej SKOK, a w połowie maja SKOK "Twoja" w
    Kędzierzynie-Koźlu.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Kobieta winna zasłaniać oblicze, bowiem nie zostało ono stworzone na obraz
    Boga."
    Ambroży, mędrzec Kościoła

  • 2. Data: 2017-06-02 13:49:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >ustaleń zarządcy, na dzień 6 lipca 2016 r. SKOK posiadał ok. 19 mln
    >funduszy własnych, a współczynnik wypłacalności na poziomie -7,92

    No to mamy kolejna zagwozdke z serii "a co nadzor robil wczesniej".

    Poprzedni zarzad szachrowal w raportach, uznajac za wyplacalne kredyty
    niewyplacalne, czy przeszli na wyzszy poziom i zaczeli ukrywac straty
    w cypryjskich spolkach ?

    Bo biorac pod uwage
    >Kasa Krajowa SKOK udzielała w latach 2013-2016 pomocy
    >,,stabilizacyjnej"
    >SKOK Nike. Ta okazała się jednak niewystarczająca.

    to tym razem chyba nie ma co podejrzewac, ze to komisarz troche
    poszachrowal, uznajac kredyt za niesplacalny z byle pretekstu.

    >To już kolejny SKOK, który upada w tym roku.

    Coraz mniej ich zostanie ... ciekawe czy ktorys przetrwa.

    Bo Bierecki to chyba nie zostanie nagle bez stolka ... ciekawe czy
    mial jakis % od strat :-)

    J.

  • 3. Data: 2017-06-02 14:25:19
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 2 Jun 2017 13:49:00 +0200, J.F. napisał(a):

    > Bo Bierecki to chyba nie zostanie nagle bez stolka ... ciekawe czy
    > mial jakis % od strat :-)

    Ma dietę senatora, ale w jego przypadku to chyba tylko na waciki.
    W razie czego, zawsze może liczyć na zaskórniaki w Luksemburgu.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

  • 4. Data: 2017-06-02 14:39:19
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 2 Jun 2017 13:49:00 +0200, w <593150ad$0$5151$65785112@news.neostrada.pl>,
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Bo Bierecki to chyba nie zostanie nagle bez stolka ... ciekawe czy
    > mial jakis % od strat :-)

    A co go to obchodzi, skoro wytransferował do Luksemburga 57mln :)

  • 5. Data: 2017-06-02 16:20:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    Fri, 2 Jun 2017 13:49:00 "J.F." <j...@p...onet.pl>
    napisał(-a):
    >A co go to obchodzi, skoro wytransferował do Luksemburga 57mln :)

    Tylko tyle ? To powinno go nadal obchodzic :-)

    J.

  • 6. Data: 2017-06-03 21:02:44
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> writes:

> [...]
    > ponad 1,5 mln zł oraz niepokrytą stratę z lat ubiegłych w wysokości ponad

    Swoją drogą, jak coś takiego może się zdarzyć w takiej firmie bez
    żadnych kryminalnych działań to nie mam bladego pojęcia.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 7. Data: 2017-06-03 21:33:27
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-06-03 o 21:02, Krzysztof Halasa pisze:

    > Swoją drogą, jak coś takiego może się zdarzyć w takiej firmie bez
    > żadnych kryminalnych działań to nie mam bladego pojęcia.

    Padają mniejsze SKOK-i, czyli takie podSKOK-i , po to żeby Centrala SKOK
    była silniejsza, prężniejsza i bogatsza.
    Tak myślę.

    --
    animka

  • 8. Data: 2017-06-04 13:25:59
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Animka <a...@t...wp.pl> writes:

    > Padają mniejsze SKOK-i, czyli takie podSKOK-i , po to żeby Centrala
    > SKOK była silniejsza, prężniejsza i bogatsza.
    > Tak myślę.

    To niczego nie zmienia - przecież stałe koszty nawet w takim "małym"
    SKOKu są, a przynajmniej powinny być, minimalne w porównaniu z obrotami.
    Albo nie są, albo "szkodowość" jest wyższa niż wszędzie - tak czy owak
    coś musi być bardzo nie tak.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 9. Data: 2017-06-04 17:41:29
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-06-04 o 13:25, Krzysztof Halasa pisze:

> [...]
    > SKOKu są, a przynajmniej powinny być, minimalne w porównaniu z obrotami.
    > Albo nie są, albo "szkodowość" jest wyższa niż wszędzie - tak czy owak

    I tak się nie dowiemy prawdy co było nie tak.

    --
    animka

  • 10. Data: 2017-06-04 18:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Animka a...@t...wp.pl ...

    > I tak się nie dowiemy prawdy co było nie tak.

    :)
    Ogólnie to przeciez wiadomo doskonale...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,