  • 1. Data: 2002-04-02 16:15:01
    Temat: PODATEK OD ODSETEK- metodologia liczenia
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Czy oglądaliście sposób naliczenia podatku od odsetek ?
    Zauważyłem, że np. mbank zaokrągla odsetki do pełnych złotych i od tego
    liczy podatek
    Inne banki np. Pekao, BSK policzyły to bez w/w zaokrąglenia

    Jak to powinno być ?
    Który będzie robił korekty ?

  • 2. Data: 2002-04-02 16:34:34
    Temat: Re: PODATEK OD ODSETEK- metodologia liczenia
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    "inkoguto" <p...@b...pl> wrote in message
> [...]
    > liczy podatek
    > Inne banki np. Pekao, BSK policzyły to bez w/w zaokrąglenia

    Podeślę jeszcze raz to co już pisałem - mogło umknąć niektórym :-)

    K. Kowalski

  • 3. Data: 2002-04-02 17:16:18
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Dzięki za szybką reakcję

    Jak się liczy "normalne" podatki to muszę wiedzieć:-))

    ale z tymi bankowymi może być różnie
    Płatnikiem jest bak, a nie obywatel
    Bank nie przekazuje US litanii indywidualnych odsetek
    Bank informuje o sumie wypłaconych (naliczonych) odsetek i o łącznym
    należnym ryczałtowym 20% podatku, który umiłowanemu państwu skrupulatnie
    odprowadzi:-))

    Stąd moja wątpliwość, który bank za kilka dni,... lat będzie te wyliczanki
    korygował

    Na dodatek ktoś tu silił się na wzór do liczenia oprocentowania efektywnego
    z uwzględnieniem podatku
    Taki wzór ze względu na pośrednie zaokrąglenia jest mocno przybliżony (żeby
    nie powiedzieć bezsensowny)

  • 4. Data: 2002-04-02 17:39:18
    Od: "calcium300mg" <c...@p...onet.pl>

    A czy może być takie rozwiązanie?
    Ktoś wpłaca powiedzmy 100k na lokatę.
    System banku dzieli tą kwotę na x lokat, przy czym x jest tak ustalane, by
    odsetki z każdej lokaty po jej okresie wyniosły 0,49 zł.

    Co wy na to? :)

  • 5. Data: 2002-04-02 18:03:03
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "calcium300mg"
    > System banku dzieli tą kwotę na x lokat, przy czym x jest tak ustalane,
    by
    > odsetki z każdej lokaty po jej okresie wyniosły 0,49 zł.

    pomysl juz tu goscil pare razy - klopot w tym ze stopa musilalaby byc stala
    i kwoty nie za duze
    Najwieksze szanse na taki numer ma lokata overnight:
    np. przy stopie 8,00% i jednym dniu (czesm jes weekend i 3 dni za jednym
    zamachem sa rozliczane) trzebaby podzielic nadwyzke ponad limit pozostajacy
    na r-ku na kwoty nie wieksze niz 2256 zl
    Dodatkowy waunek - musialby to byc np. BIG-BG ktory zaokragla podstawe i
    umie robic dobrze lokaty overnight - na razie dopoki nie wysiedla
    posiadaczy r-kow do Millennium ;-)))
    *** blad ***

  • 6. Data: 2002-04-03 11:49:04
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

> [...]
    > zamachem sa rozliczane) trzebaby podzielic nadwyzke ponad limit
    pozostajacy
    > na r-ku na kwoty nie wieksze niz 2256 zl

    Innymi slowy - czekamy na lokaty overnight w mBanku i innych.
    :-D

    Pozderawiam.
    Michal.